Hírek>> : Hamilton új pályacsúccsal nyitott Ausztriában |
Hamilton új pályacsúccsal nyitott Ausztriában
2017.07.07. 13:12
Rengeteg kicsúszást és hibát láthattunk az Osztrák Nagydíj első edzésén, mely az új pályacsúcsot futó Lewis Hamilton elsőségét hozta. A britnek a legkeményebb abroncs is elég volt az elsőséghez.
A megszokotthoz képest két helyen módosult mezőnnyel vette kezdetét az Osztrák Nagydíj első szabadedzése. A Renault-nál Nico Hülkenberg autójába Szergej Szirotkint, míg Sergio Pérez Force Indiájába Alfonso Celis Jr.-t ültették az első 90 percre. A többi csapatnál változásokat inkább az autókon láthattunk: Spielbergbe a Mercedes és a Ferrari is apróbb módosításokkal érkezett, miközben az első dobogóját Bakuban megszerző Williams jelentősebb, de a riválisoktól már ismerős aerodinamikai újításokat szerelt föl autóira. A Honda eközben új motor adott a McLarennek.
A mezőny az első 20 percben nem mutatott nagy aktivitást, egyedül Max Verstappen 1:08,429-es ideje szerénykedett az eredményjelzőn, több garázsban még üresen várakoztak az autók, Valtteri Bottas pedig installációs körre sem merészkedett elő.
Aztán kezdett élet költözni a pályára – hibák egész sorával kísérve. Kimi Räikkönen kezdte a sorozatot, akinek Ferrarija csúnyán keresztbe állt az első kanyar féktávján, majd a bukótérben kötött ki. Mind a négy gumiját kockásra fékezte, de vissza tudott döcögni a garázsba. „A gumiknak annyi” – állapította meg a Jégember.
Nem sokkal később Sebastian Vettel pillanatai következtek. A bajnoki éllovas túl agresszíven hajtott rá az első kanyar belső kerékvetőjére, az megdobta autóját, amely aztán menetiránnyal szembe fordulva kezdett el gurulni a lejtőn. „Csak elkaptam a kerékvetőt, nincs miért aggódni” – közölte a csapatrádión a helyes irányt aztán megtaláló német.
Az első félóra harmadik látványos kicsúszását Lance Stroll mutatta be, aki az utolsó előtti kanyarban veszítette el a Williams hátulját. A hibáknak ezzel viszont nem volt vége. Az első kanyar bukóterében Max Verstappen és Valtteri Bottas is járt, a holland ráadásul később még egy kicsúszást bemutatott a tempós 8-asban, ahol jobb hátsó kerekét a bukóteret határoló falnak is nekicsapta.
Az élen előbb a két mercedeses váltogatta egymást, majd csatlakozott hozzájuk Vettel is. 40 perc elteltével Hamilton 1:06,526-os körrel vezetett, őt Vettel és Bottas 0,3 másodperces hátránnyal követte. A két Ezüstnyílon az ultralágy, a Ferrarin a szuperlágy gumik voltak ekkor, míg a 0,9-es hátránnyal 4. Verstappen a lágy papucsokat használta. Mögöttük Kvjat, Ricciardo, Vandoorne és Massa következett.
Korai gumitönkretétele után Räikkönen a többiekhez képest más ritmusba került, így miközben az edzés felénél mindenki a garázsban pihent, ő új szett szuperlágyakon rótta a köröket, és kapaszkodott fel fokozatosan a 4. helyre. Aztán jó időre némaság költözött a pályára.
A mezőny 30 perccel a vége előtt kezdett újra mozgolódni. Carlos Sainz és Felipe Massa újabb kicsúszásokat mutatott be, Bottas pedig szuperlágyakra váltva vette át a vezetést, 0,181-det verve Hamiltonra. Ricciardo 3.-nak, Vandoorne 5.-nek zárkózott föl – ő már ultralágy gumin.
Jöttek az újabb incidensek. Romain Grosjean baloldali első kereke defektet kapott, melynek következtében első szárnya az aszfaltot súrolva szikrázott. Danyiil Kvjat a 4-es kanyarban látogatta meg a kavicságyat, Bottas pedig az első kanyarnál pördült meg a bukótérben.
Hamilton csapattársáétól eltérő taktikát követve a lágy gumikra váltott második etapján, de így is átvette a vezetést, és teljesítette az első 1:06-on belüli kört. 1:05,975-ös eredménye máris 0,2 másodperccel volt jobb a tavalyi pole-jánál – és egyben új abszolút pályacsúcsot is jelentett.
Az utolsó 10 percben a Mercedesek és a Ferrarik már megtankolva tértek vissza a pályára, javítania az élmezőnyben csak Verstappennek sikerült, aki a szuperlágy gumikon Bottas elé furakodott. Az utolsó percben még egy lila első szektort is láthattunk tőle, ám miután megpördült, az edzéselsőség megkaparintására már nem volt módja.
A kockás zászló végül Hamilton elsőségét véglegesítette, mögötte Verstappen, Bottas, Vettel, Ricciardo és Räikkönen zárt. A legjobb tízben a meglepetésember az új Honda-motorral hajtó Vandoorne volt, aki 7. lett, igaz, ultralágy gumikon. Őt Kvjat, Alonso és Ocon követte.
Folytatás délután, a második szabadedzést az M4 Sport és az m4sport.hu 13:55-től élőben közvetíti.
Osztrák Nagydíj, 1. szabadedzés – végeredmény:
|
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
1. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:05,975 |
|
38 |
2. |
Max Verstappen |
Red Bull-TAG Heuer |
1:06,165 |
+0,190 |
23 |
3. |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:06,345 |
+0,370 |
35 |
4. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:06,424 |
+0,449 |
28 |
5. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer |
1:06,620 |
+0,645 |
32 |
6. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:06,848 |
+0,873 |
24 |
7. |
Stoffel Vandoorne |
McLaren-Honda |
1:07,283 |
+1,308 |
31 |
8. |
Danyiil Kvjat |
Toro Rosso-Renault |
1:07,437 |
+1,462 |
31 |
9. |
Fernando Alonso |
McLaren-Honda |
1:07,510 |
+1,535 |
28 |
10. |
Esteban Ocon |
Force India-Mercedes |
1:07,511 |
+1,536 |
39 |
11. |
Felipe Massa |
Williams-Mercedes |
1:07,550 |
+1,575 |
29 |
12. |
Kevin Magnussen |
Haas-Ferrari |
1:07,594 |
+1,619 |
30 |
13. |
Carlos Sainz |
Toro Rosso-Renault |
1:07,633 |
+1,658 |
32 |
14. |
Jolyon Palmer |
Renault |
1:07,649 |
+1,674 |
31 |
15. |
Lance Stroll |
Williams-Mercedes |
1:08,041 |
+2,066 |
35 |
16. |
Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
1:08,074 |
+2,099 |
20 |
17. |
Szergej Szirotkin |
Renault |
1:08,586 |
+2,611 |
27 |
18. |
Alfonso Celis Jr. |
Force India-Mercedes |
1:09,280 |
+3,305 |
15 |
19. |
Pascal Wehrlein |
Sauber-Ferrari |
1:09,323 |
+3,348 |
29 |
20. |
Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
1:10,853 |
+4,878 |
12 |
|