Magic Fernando Alonso Fansite


Üdvözöllek!
Az oldal a Forma-1 egyetlen 2x-es és a WEC 1x-es spanyol világbajnokával, Fernando Alonsoval foglalkozik.

A hírek különböző hírportálokról származnak, fel van tüntetve, ami saját fordítás. Nézz szét, gyere máskor is!!!

Ajánlott böngésző: Mozzilla Firefox/ Google Chrome

2008-2022

 

 


(Budapest-2012. július 29.)

 
Események

Belga Nagydíj-Spa-Francorchamps

Július 28-30

Körök száma: 44

Péntek

1. Edzés  13:30-14:30
Időmérő
  17:00-18:00

Szombat

Sprint időmérő  12:00-12:44
Sprintverseny
  16:30-

Vasárnap

Futam  15:00-

Fernando Alonso
A versenyző

a könyv megjelenése

???

 
VB pontok

F1

Pilóták

1. Max Verstappen  281 pont
2. Sergio Perez  171 pont 
3. Fernando Alonso  139 pont
4. Lewis Hamilton  133 pont
5.  George Russell  90 pont
6. Carlos Sainz  87 pont
7. Charles Leclerc  80 pont
8. Lando Norris  60 pont
9. Lance Stroll 45 pont
10. Esteban Ocon  31 pont

Csapatok

1. Red Bull  452 pont
2. Mercedes  223 pont
3. Aston Martin  184 pont
4. Ferrari  167 pont
5. McLaren Mercedes 87 pont

 
Chat

A CHAT-BE NE REKLÁMOZZ, NE KÁRONKODJ ÉS NE SZIDD ALONSOT, MERT KI LESZEL TILTVA!!! NE KÉRJ BANNER CSERÉT-MEGSZŰNT!

 
Látogató
Indulás: 2010-04-15
 

free counters

kódok:  LindaDesign

 
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

Hírek>>
Hírek>> : A Honda elfelejtette, hogyan kell F1-es motort építeni?

A Honda elfelejtette, hogyan kell F1-es motort építeni?

  2017.07.06. 15:58

A 2000-es évek közepén a csapat tagjaként volt szemtanúja a csodás hangú 950 lóerős Honda-motor megszületésének. Otmar Szafnauer rávilágított az akkori és a mostani időszak közti legnagyobb különbségre.


Az Osztrák Nagydíjon mindkét McLaren-versenyző megkapja a Honda új, 3-as specifikációjú motorját. A japánok a bakui pénteken már tesztelték Fernando Alonsóval az új V6-ost, és elégedetten állapították meg, hogy hozta, amit vártak tőlük.

A spanyolt viszont nem igazán tüzelte föl a hír. „Ez a motor talán jó a csapatnak egy sajtóközleményhez, de a valóságban ugyanolyan” – utalt arra, hogy a McLaren előzetesében Haszegava Juszuke optimistán tekintett a mostani hétvége elébe. „Minden újításnak örülünk, de az új motor nem hoz változást. Már kipróbáltam Bakuban az edzésen, de utolsók és utolsó előttiek voltunk.”

A kétszeres bajnokot megkérdezték, ezek után mit vár a 3-as specifikációtól. „Semmit” – hangzott az egyértelmű válasza.

Minden hű képet fest arról, hová jutott ő és a McLaren a harmadik éve tartó Honda-kálváriával: sem a fejlesztésnek, sem az idei első pontszerzésüknek nem képesek már örülni. Ennyire reménytelen lenne a helyzet?

Az egyre sikeresebben és hatékonyabban dolgozó Force India sportigazgatója, Otmar Szafnauer 2001 és 2008 között a Honda gyári csapatánál tevékenykedett, így van rálátása arra, hogyan is dolgoznak a japánok. Ő tudni véli, mi okozza a legnagyobb problémát. „A harmadikgenerációs projektben (az 1990-es évek végétől) dolgozó emberek a második generációs projektből (az 1980-as évekből) remek tudást és tapasztalatot szereztek az F1-ről, és erre van szükség. Ők képesek voltak úgy összerakni a programjukat, hogy a legmagasabb szinten működhessenek. Emlékszem, miután megérkezett Kiucsi Takeo, aki Ayrton Senna és Alain Prost versenymérnöke volt, a mi V10-es motorunk volt a legerősebb. Ő tudta, mire van szükség, és meg is csinálta. 968 lóerő és 88 kilogramm lett a végeredmény, ami csak egy kicsivel volt könnyebb a BMW-motornál, de egy kicsit erősebb annál.”

Szafnauer úgy látja, jelenleg ez tudás hiányzik leginkább a Hondánál. „Most híján vannak ennek a tapasztalatnak. Haszegava Juszuke korábban is ott volt, de ő a kontrollrendszerek mérnöke volt, és nem vagyok biztos benne, hogy vannak kellően tapasztalt F1-es mérnökeik jelenleg. Akkoriban sok volt belőlük, tudták, mire van szükség. És ha ez az első pillanattól fogva nincs meg, akkor időre van szükséged. De most már kezdik megérteni, mire van szükség, és nagy kár lenne, ha most szakítanának a McLarennel, ahelyett, hogy kitartanának és megoldást találnának.”

Hasonló problémákról az elmúlt időszakban a McLaren is beszélt. Éric Boullier a külsős szakértők alkalmazását hiányolta, emellett pedig azt is problémaként nevezte meg, hogy a Honda nagyon elzárkózik Szakurában, távol az F1 központját jelentő Európától. „Ez korábban nem volt probléma” – állapította meg Szafnauer. „Mi az Egyesült Királyságban annyit csináltunk, hogy összeraktuk a motorokat. A tervezés, a fejlesztés és a gyártás mind Japánban zajlott, és ennek nem volt rossz hatása.”

„Meg kell érteni, mennyire nehéz a feladatuk. A Honda ráadásul később is kezdte. Amikor a gyártók elkezdenek egyeztetni az új szabályokról, az első dolguk, hogy egyetlen hengerfejjel indítanak egy programot, annyit tudva, hogy V6-os turbómotor lesz. Ezt a lemaradást behozni nagyon nehéz, és nem sikerülhet máról holnapra. Időt kell adni a Hondának, és biztosan meg fogják csinálni. Okos mérnökeik vannak, megvan a forrásuk, biztos, hogy megoldják. Csak tapasztalatra van szükségük, és azt éppen most gyűjtik.”

A szakember olyannyira hisz abban, hogy volt munkaadója rendezi sorait, hogy abban sem biztos, a McLaren számára kifizetődő lépés lenne most hátat fordítani a Hondának. „Nemrég azt mondtam valakinek, hogy két év múlva, amikor a Honda talán mindent összerak, lehet, hogy azt fogjuk inkább kívánni, hogy a McLaren bárcsak Mercedesre váltott volna! Nem ítélkezhetsz elhamarkodottan. A Honda már rajta van a megoldáson.”

Alonsónak és a McLarennek viszont nem biztos, hogy van türelme további két évet várni…

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak