Hírek>> : Két-három tizednél is többet hozott a Honda fejlesztése |
Két-három tizednél is többet hozott a Honda fejlesztése
2017.06.25. 13:50
Bakuban két-három tizednél is többet hozott a Honda pénteken bevetett, harmadik specifikációjú erőforrásra – jelentette ki a cég Forma–1-es programját vezető Juszuke Haszegava. Bár örül az előrelépésnek, a szakember tudja, még többet kell fejlődniük!
A japánok új belső égésű motort teszteltek Fernando Alonso autójában a pénteki szabadedzéseken. Méréseik szerint az egység előrelépést jelentett, a folytatásra azonban visszatették a régit, így ugyanis le tudták ellenőrizni, okozott-e komolyabb kárt a délutáni váltóhiba az új csomagban. A vizsgálatok során kiderült, a motor sértetlen, így bármikor visszahelyezhető az autóba.
A Honda azonban úgy érezte, jobb lenne „spórolni” vele, és csak Ausztriában bevetni, egy olyan futam helyett, ahol Alonso egészen biztosan a mezőny végéről indul majd, és a meglévő lemaradás miatt egyébként is hátrányban lesz ellenfeleivel.
„A belső égésű motor fejlesztésével a teljesítményre összpontosítottunk” – jelentette ki Haszegava, amikor a Motorsport az újításról faggatta. „Általában nem fedjük fel, mennyit javult a teljesítmény, de itt, ezen a pályán két-három tiednél is többet nyertünk. A belső égésű motor esetében nem volt megbízhatósági probléma, szóval most már a teljesítményére és az erőre koncentrálhatunk” – tette hozzá a szakember, majd elárulta, a pénteki adatok megegyeznek a próbapadon kinyertekkel.
Összességében tehát nagyon elégedett az új motorral, viszont nagyon jól tudja, hogy a Hondára sok munka vár még. „Elégedettek vagyunk, hiszen bevethettük egy teljesítménnyel kapcsolatos fejlesztést. Bár ez a fejlesztés előrelépést jelent, ahhoz nem elég, hogy elkapjuk a többi motorgyártót. Fel kell gyorsítanunk a fejlesztéseket” – zárta gondolatát.
Alonso valamivel borúlátóbb volt, amikor az újításról kérdezték. Elmondta, nagyon nehéz megítélni, valóban javultak-e, hiszen nem teljesítették a napi programot, majd hozzátette, ha fejlődtek is, ez még kevés lesz. „Nehéz megmondani, mert megjöttünk Kanadából és az első edzésen a futamot készítettük elő, szóval nem teljesítettük a szokásos programot az üzemanyaggal és a DRS-sel. Bízunk az adatokban, és ezek azt mondják, egy kicsit jobb a teljesítmény, viszont egyértelmű, hogy a hátrányunk még mindig nagy. Szóval, tovább kell haladunk ebbe az irányba” – mondta.
A Motorsport információi szerint a spanyol az új motorral indul az Osztrák Nagydíjon (mivel ezt egyszer már beépítették az autóba, a következő alkalommal büntetlenül visszatehetik). A japánok egyébként bíznak abban, hogy a két hét múlva esedékes megmérettetésre egy második belső égésű motor is elkészül, vagyis Stoffel Vandoore is pályára viheti majd az újítást.
|