Hírek>> : A Honda fejlesztései 12 lóerőt hoznak Bakuban?! |
A Honda fejlesztései 12 lóerőt hoznak Bakuban?!
2017.06.22. 19:39
A McLaren-Honda újabb rajtbüntetések elé néz. Azonban Alonsónak és Vandoorne-nak most könnyebb dolga lehet, hiszen a Honda egy fejlesztett alkatrészre cseréli ki a már bent lévő MGU-H-t.
Az idő gyorsan telik. 14 napja a Kanadai Nagydíjon a McLaren és a Honda kapcsolata elérte a mélypontját. A beígért fejlesztési csomag nem jött, és Fernando Alonsónak a verseny végén kellett lemondania a 10. helyről, és ezzel együtt idei első pontjáról.
Az olajnyomással voltak problémák. A háttérben a McLaren már meg is kezdte a tárgyalásokat a Mercedessel. Először Zak Brown, a McLaren elnöke nyílt kritikákat fogalmazott meg a motorpartnerükkel szemben.
A Honda F1-es sportigazgatója, Yusuke Hasegawa pedig csak azt ismételgette, hogy ők hosszútávon elkötelezték magukat a Forma-1 mellett.
"Senki sem csalódottabb az eredmények miatt, mint mi magunk." - vagyis a Honda most mindent bevet, hogy helyrehozzák a helyrehozhatatlant. Már a külső segítséget is elfogadnák.
Bakuba a japánok egy olyan alkatrészt hoztak el, ami már Kanadában is debütálhatott volna, de nem akarták elvenni az esélyeiket a McLarennek jobban fekvő montreali aszfaltcsíkon.
Az újítások teljesítményéről azonban a német AMuS szerint eddig elég eltérő vélemények keringenek. A Honda 12 lóerőt ígért a McLarennek, de lehet, hogy ezzel erősen alábecsülték, hogy ne kelljen megint magyarázkodniuk, miért lett kisebb az előrelépés, mint azt megígérték. Más forrásokból azt hallani, hogy a Honda csak az elérni kívánt 30 lóerő felét tudja hozni.
A McLaren az újításokat a belsőégésű motornál, a turbófeltöltőnél és az MGU-H-nál próbálja ki a pénteki szabadedzéseken. Ez azonban mindkét versenyzőnek komoly hátrasorolást jelent, ugyanis Alonso és Vandoorne is öt-öt turbónál és MGU-H-nál jár. A péntek pedig csak egy teszt, ahol a japánoknak be kell bizonyítani, hogy a fejlesztések a pályán is működnek. Ha a vezethetőséggel problémák lesznek, akkor szombaton a korábbi erőforrás visszakerül az autókba.
A hangulat a csapatnál a japánok erőfeszítései ellenére sem javult. A McLaren még mindig nagyon csalódott, és sokan azt mondják, hogy Montrealban a McLaren egy Mercedes motorral harmadik lehetett volna.
Lance Stroll a hosszú egyenesben 43 km/órával ment gyorsabban, mint Alonso, amikor megelőzte. Nyilvánvalóan ez a lóerőbeli hátránynak köszönhető a szélárnyék és a DRS mellett.
Jelen pillanatban azt mégis nehéz megmondani, hogy milyen messze van a McLaren és a Honda válása. "Egy váláshoz két fél kell." hangsúlyozta Eric Boullier, a csapatfőnök, ezzel kiemelve, hogy ez nem csak a McLarenen múlik. A Hondának azonban két választása van: vagy megoldják a problémáikat, vagy elbúcsúzhatnak a McLarentől.
|