Hírek>> : Mindkét McLaren büntetéssel nyit Bakuban |
Mindkét McLaren büntetéssel nyit Bakuban
2017.06.22. 19:25
Az időmérőt Azerbajdzsánban is csak szombaton rendezik, a McLaren viszont úgy tűnik, már most kibérelte magának az utolsó rajtsort. De ezúttal talán meg is éri az áldozat.
Fernando Alonso két körrel a leintés előtt, motorhiba (az olajellátással volt gond) miatt adta föl a két héttel ezelőtti Kanadai Nagydíjat. Már akkor előrebocsátotta, várhatóan Bakuban motort kell cserélni nála, ami egyben hátrasorolásos büntetést is előrevetít számára. Stoffel Vandoorne az FIA csütörtöki sajtótájékoztatóján megerősítette, csapattársa nem tévedett, mi több, ő maga is csatlakozni fog hozzá.
A Hondánál továbbra is az MGU-H jelenti a törékeny pontot, amelyből ezúttal is egy új darabot építenek a két MCL32-esbe. Mivel mindkét versenyző esetében a 6. egységről van szó, s a cseréhez új turbókra is szükség van, várhatóan mindkettejükre 15 rajthelyes büntetés fog várni. „Már a hétvége elején büntetést kapunk, ami nem ideális, de jelenleg olyan a helyzetünk, amilyen” – nyilatkozta Vandoorne a cseréről. „Minden tőlünk telhetőt megteszünk, inkább a versenyre fogunk készülni, és reméljük, hogy ez valamennyit segíthet. Várhatóan a mezőny végéről fogunk rajtolni.”
Alonso eközben legutóbbi motorhibája miatt ezen a hétvégén V6-os motorból is újat kap – a negyediket, vagyis az utolsó büntetlenül használhatót.
Öröm az ürömben, hogy a Honda ezúttal egy javított, a korábbi hibákat orvosló megoldással állt elő. Emellett úgy hírlik, a belső égésű motorján is változtatott. A Honda korábban még Kanadára ígérte a fejlesztést, és miután az nem érkezett meg, a McLaren ezt megelégelve állt elő a szakítással való fenyegetőzésével. Úgy tűnik, a kritikus hangvétel megtette hatását, ám arról eltérő híreket hallani, milyen mértékű fejlesztések is érkeztek Bakuba.
Vandoorne sokat nem tudott mondani erről. „Nehéz megmondani, ezt inkább a Hondától kéne megkérdezni. Nem hiszem, hogy túl nagy lesz a különbség” – bocsátotta előre.
Annyi biztosnak tűnik, hogy a Honda pénteken a szabadedzéseken az új fejlesztésű erőforrásához több újdonságot, így új motorvezérlést is tesztelni fog, mely javíthat az autó vezethetőségén. Az Auto Motor und Sport eközben arról számolt be, hogy belső égésű motorjukat is átalakították, és az előkamrás gyújtástechnológia némi lóerőtöbbletet is jelenthet számukra. Hogy pontosan mennyit, azt viszont nem tudni. A Honda 12 lóerőről beszél, de elképzelhető, hogy csak óvatos. Az német szaklap szerint valójában 30 plusz lóerő várható tőlük, ami viszont még mindig csak a fele annak a teljesítménynek, amit a mérnökök előzetesen a V6-os égésterének és égési folyamatának idei átalakításától reméltek.
Akárhogy is, nagy szükségük lenne erre az előrelépésre. Becslések szerint jelenleg 90 lóerővel vannak lemaradva a legjobbaktól, ami Kanadában is látszott, amikor Lance Stroll a Mercedes-erőforrás, a DRS és a szélárnyék segítségével nem kevesebb mint 43 km/órás tempófölénnyel előzte meg Fernando Alonsót az egyenesben…
Versenyzők és felhasznált motorkomponensek az Azeri Nagydíj előtt:
|
V6-os |
Turbó |
MGU-H |
MGU-K |
Energiatároló |
Központi elektronika |
Lewis Hamilton |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Valtteri Bottas |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Daniel Ricciardo |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Max Verstappen |
2 |
2 |
2 |
2 |
1 |
2 |
Sebastian Vettel |
2 |
4 |
3 |
2 |
2 |
2 |
Kimi Räikkönen |
2 |
3 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Sergio Pérez |
2 |
2 |
1 |
2 |
1 |
2 |
Esteban Ocon |
2 |
2 |
1 |
2 |
2 |
2 |
Felipe Massa |
2 |
2 |
1 |
2 |
2 |
2 |
Lance Stroll |
2 |
2 |
1 |
2 |
1 |
2 |
Fernando Alonso |
3 |
5 |
5 |
3 |
3 |
3 |
Stoffel Vandoorne |
2 |
5 |
5 |
3 |
5 |
5 |
Danyiil Kvjat |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
2 |
Carlos Sainz |
2 |
2 |
3 |
3 |
2 |
2 |
Romain Grosjean |
2 |
3 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Kevin Magnussen |
2 |
3 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Nico Hülkenberg |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Jolyon Palmer |
2 |
3 |
3 |
2 |
1 |
2 |
Marcus Ericsson |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Pascal Wehrlein |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
3 |
|