Hírek>> : Amíg a McLaren nem szakít, a Mercedes nem ugrik ágyba vele… |
Amíg a McLaren nem szakít, a Mercedes nem ugrik ágyba vele…
2017.06.20. 19:36
A Mercedes mindaddig nem kíván a McLarennel foglalkozni, amíg a csapat nem rendezi helyzetét a Hondával. A Renault eközben hajlandó motort szállítani egy újabb istállónak.
Ameddig nem születik ilyen vagy olyan döntés, folyamatosan találgatni fognak arról a McLaren kapcsán, vajon kitartanak-e a Honda mellett, vagy rászánják magukat a szakításra. Egyre többen tartják az utóbbi forgatókönyvet a valószerűbbnek, ám az még nem világos, ha fel is bontják a szerződésüket a japánokkal, kitől és milyen erőforrást fognak kapni.
A Mercedesszel a színfalak mögött már egyeztettek, ám Toto Wolff leszögezte, mindaddig semmit sem hajlandóak mondani az ügyben, amíg nem válik biztossá, hogy mi lesz a McLaren-Honda sorsa. „Jelenleg nem ez élvez elsőbbséget nálunk. Először is szeretnénk látni, hogyan rendezi a viszonyát a Honda és a McLaren. Ha szeretnéd, hogy új araként tekintsenek rád, előbb szét kell mennie a párnak, mielőtt az ágyba ugranál…” – nyilatkozta a Mercedes sportigazgatója a GPUpdate-nek.
Kiemelte, a Mercedes fontosnak tekinti a Hondát az F1 szempontjából, ezért semmi rosszat nem akar neki. „Most mozgolódás van a piacon, mi pedig a partvonalón túlról figyelünk. Ezt a helyzetet mi választottuk. A legfontosabb, hogy a Honda teljesítsen, a sportágban maradjon, és jó megállapodást kössön a partnercsapatával vagy a gyári csapatával. Nem szeretnénk beavatkozni jelen pillanatban. A lényeg, hogy a Honda maradjon, hogy működő kapcsolata legyen a partnereivel, mi ezért sem akarunk belefolyni ebbe a témába.”
A Renault-nál belefér egy negyedik csapat
Miután a Ferrariról nehéz elképzelni, hogy motort biztosítson ősi riválisának (bár egyes elméletek szerint akár még erre is sor kerülhetne a Sergio Marchionne által visszahozni akart Alfa Romeo segítségével), C-tervnek a Renault tűnik.
F1-es projektjük vezetőjének nincs ellenvetése, hogy egy újabb istállót lássanak el motorral, s miután pillanatnyilag a McLarenen kívül egyetlen résztvevő motorkérdése sem bizonytalan, erre a következő évben csak a wokingiakkal lehet esélyük. „A múltban megvolt a kapacitásunk a negyedik csapatra. A V8-as korszak végén ez nagyon sikeres is volt. Máskor meg fájdalmas és nehéz, például a V6-os korszak kezdetén. Most kezdünk újra olyan helyzetbe kerülni, hogy komolyan fontolóra vehetjük a negyedik csapatot. A megbízhatóságot az év későbbi szakaszára rendbe fogjuk tenni, jövőre pedig még jobb lesz” – nyilatkozta Cyril Abiteboul a Motorsportnak.
Elmondása szerint a megbízhatóság határozza meg, mennyi emberük és kapacitásuk van másokat kiszolgálni. „Jövőre versenyzőnként kevesebb motorunk lesz, összesen három egy szezonban. Ez megkönnyíti a helyzetet. Nem fogom kijelenteni, hogy igen, örömmel támogatnánk egy új csapatot, de igen, képesek vagyunk rá.”
„Szerintem ismertek vagyunk arról, hogy hatékonyan tudjuk kiszolgálni a partnereinket, és egyenlő bánásmódot biztosítunk. Talán nem a miénk a legjobb motor, de legalább az F1 történetében mi bántunk a legjobban a klienseinkkel, és ez még ma is így van” – dicsérte cégét Abiteboul.
|