Magic Fernando Alonso Fansite


Üdvözöllek!
Az oldal a Forma-1 egyetlen 2x-es és a WEC 1x-es spanyol világbajnokával, Fernando Alonsoval foglalkozik.

A hírek különböző hírportálokról származnak, fel van tüntetve, ami saját fordítás. Nézz szét, gyere máskor is!!!

Ajánlott böngésző: Mozzilla Firefox/ Google Chrome

2008-2022

 

 


(Budapest-2012. július 29.)

 
Események

Belga Nagydíj-Spa-Francorchamps

Július 28-30

Körök száma: 44

Péntek

1. Edzés  13:30-14:30
Időmérő
  17:00-18:00

Szombat

Sprint időmérő  12:00-12:44
Sprintverseny
  16:30-

Vasárnap

Futam  15:00-

Fernando Alonso
A versenyző

a könyv megjelenése

???

 
VB pontok

F1

Pilóták

1. Max Verstappen  281 pont
2. Sergio Perez  171 pont 
3. Fernando Alonso  139 pont
4. Lewis Hamilton  133 pont
5.  George Russell  90 pont
6. Carlos Sainz  87 pont
7. Charles Leclerc  80 pont
8. Lando Norris  60 pont
9. Lance Stroll 45 pont
10. Esteban Ocon  31 pont

Csapatok

1. Red Bull  452 pont
2. Mercedes  223 pont
3. Aston Martin  184 pont
4. Ferrari  167 pont
5. McLaren Mercedes 87 pont

 
Chat

A CHAT-BE NE REKLÁMOZZ, NE KÁRONKODJ ÉS NE SZIDD ALONSOT, MERT KI LESZEL TILTVA!!! NE KÉRJ BANNER CSERÉT-MEGSZŰNT!

 
Látogató
Indulás: 2010-04-15
 

free counters

kódok:  LindaDesign

 
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

Hírek>>
Hírek>> : A Honda katasztrófája után jöhet az "újjáélesztett" McLaren-Ferrari?!

A Honda katasztrófája után jöhet az "újjáélesztett" McLaren-Ferrari?!

  2017.06.19. 15:51

A McLaren és a Honda "válása" hamarabb eljöhet, mint gondolnánk, különösen ha figyelemebe vesszük a wokingiak mostanában hangoztatott kritikáit. Vajon a McLarennek milyen opciói maradnak a Honda nélkül? A Ferrari???


Jó néhány hónapja hallhattuk először a pletykákat, miszerint a McLaren és a Honda útjai a jövőben elválnak egymástól. A helyzet azonban mára sokkal rosszabb lett, és már nyílt titok, hogy a wokingi csapat aktívan keresi a jövőbeni motorpartnerét. 

Széles körben elterjedt tényként kezelik, hogy a McLaren és a Mercedes egysége újraegyesül 2018-ban, és sok szempontból ez a leglogikusabb és legnyilvánvalóbb megoldás. Azonban még semmi sincs kőbe vésve. Vajon a Honda nélkül, a McLaren hogy áll majd meg a saját lábán? 

Talán van rá esély, hogy egy rég elfelejtett partnerséget újra felélesszenek a McLaren és az Alfa Romeo kombinációjával. Na de nézzük csak meg ezt az égeszet egy kicsit közelebbről. 

Zak Brown és Eric Boullier kristálytisztán kijelentették, hogy a McLaren türelme vészesen fogy a Hondával szemben, és a véleménynyilvánításuk alapján nagyon furcsa lenne, ha jövőre a japánokkal folytatnák az együttműködést. 

Ez már az ismét katasztrofálisan alakuló Kanadai GP előtt is így lett volna, azonban Montrealban a Honda az utolsó körökben vette el a pontszerzés esélyét Fernando Alonsótól. A 10. hely elvesztésének sokkoló ténye tökéletesen megmutatja, hogy a csapatnál milyen hangulat uralkodik mostanában. 

Brown a futam után kijelentette, hogy a dolgok nem mehetnek így tovább. Bezzeg, amikor még az ikonikus partnerséget megújították, mindkét fél megértette, hogy az eredményekhez két-három év is kellhet - vagyis mire eljutnak a futamgyőzelmekig és a bajnoki címekig. 

Az első év a Hondával katasztrofálisan alakult, a második egy fokkal jobb lett, és ez optimizmusra adott okot, majd 2017-ben minden sokkal, de sokkal rosszabb lett. A McLaren pedig nem veszíthet több időt. 

A wokingi csapatnál senki - főleg a tulajdonosok - nem azért versenyeznek, hogy növeljék a résztvevők számát. Hiszen a McLarennek nem a részvétel a fontos... 

Pénzügyi krízis 

Ez azonban nem csak az egóról szól. A Forma-1-ben a megszerzett pontok pénzt érnek, és minél hátrébb foglalsz helyet a pontversenyben, sőt minél tovább ragadsz ott, annál kevesebbet tehetsz zsebre a FOM jogdíjaiból - azzal, hogy az elmúlt két évben kilencedikek, majd hatodikok lettek a konstruktőri bajnokságban, nem beszélve az idei 10. helyről a nulla ponttal, egyáltalán nem növeli a pénztárcájukat. A McLaren pedig a Forma-1-et üzletként kezeli, nem jótékonysági bajnokságként.  

Ugyanakkor a pályán mutatott versenyképtelen teljesítmény a szponzorokat sem nyűgözi le, és az elmúlt években többen is átszivárogtak a rivális csapatokhoz. 

Ez a siralmas helyzet a pénzügyekre is komoly hatással van, még akkor is ha a Honda hozzájárul a csapat költségvetéséhez. Vagyis több értelme lenne pénzt csinálni és továbbállni egy versenyképes motorgyártóhoz.

A McLaren olyan csapat, akiknek nyerni kellene végre, és nehéz elhinni, hogy utolsó bajnoki címüket a Forma-1 jelenlegi mercedeses sztárja, Lewis Hamilton szerezte meg 2008-ban. A wokingiak utolsó győzelméhez is elég sokat vissza kell mennünk az időben, egészen 2012-ig. A Hondával való új fejezet kezdete természetesen a győzelmet célozta meg, azzal együtt hogy a múltbéli éra varázsát is visszahozzák a száguldó cirkuszba, hiszen ez exkluzív partnerséget garantált volna a csapatnak egy komoly motorgyártó oldalán, beleértve minden extrát a feleknek. 

Azonban a kémia nem működik, és nem is úgy tűnik, hogy hamarosan működni kezdene, szóval ideje továbblépni, és emelni a teljesítményt. 

Egy válás azonban elég kaotikusnak tűnik, hiszen nyilvánvalóan rendkívül összetett, hosszútávú megállapodásról beszélünk, ami hatalmas pénzösszegeket foglal magába. A Honda pedig már elkötelezte magát a Sauber irányába, szóval elméletben nem hagyják el a sportot, ahogy tették azt 2008 végén, mikor Ross Brawn-t bajban hagyták a brackley-i istállóval.

Tulajdonképpen a történetben ott az irónia, hiszen a BrawnGP azért menekült meg, mert a Mercedes úgy döntött, a McLaren mellett kisegíti Brawnékat egy motorral. Miután Luca di Montezemolo, a Ferrari akkori elnöke hasonló javaslatot tett az olaszok részéről. 

Ez a nagylelkű ajánlat mentette meg a brackley-i csapatot (beleértve Jenson Buttont és Rubens Barrichellót is), csakhogy a McLarent ez tette tönkre. A BrawnGP ugyanis dominálni kezdett 2009 elején, és Button megnyerte a bajnokságot. 

Miután a Mercedesnek tetszett, amit látott, úgy döntöttek, megveszik a csapatot, és gyári istállóvá alakítják - a McLaren legnagyobb bánatára. 

A legnagyobb akadályt az jelentette, hogy a McLaren akkoriban a közúti autóira helyezte a hangsúlyt, és egy nyilvánvaló érdekütközés keletkezett a Mercedessel, ami rivalizálássá alakult. Stuttgart és Ron Dennis között a kapcsolat megromlott. 

Ügyfélként nem lehetsz bajnok

A McLaren ezek után egyértelműen ügyfélszerepbe került, és Dennis emiatt kezdett új partner után nézni - meg volt győződve róla, hogy a Forma-1-ben ügyfélmotorral nem lehetnek világbajnokok, annak ellenére sem, hogy Brawn bebizonyította ez nagyon is lehetséges, legalábbis ha kivételes kasztnid van.

Mivel nem volt más választásuk, a McLaren folytatta partnerségét a Mercedessel, még a Honda egyezség aláírása után is, az első V6-os turbószezonban. Ez még jobban növelte a felek közötti feszültséget, hiszen a Mercedes gyanakodva tekintett a wokingiakra.  

2014-ben, Suzukában Dennis egy hármas partnerséget indított, aminek következtében a Mercedes megtagadta a "forráskódot" a wokingi istállótól, ugyanis ezzel ugyanolyan előnyhöz juthattak volna mint a gyári csapatuk - különösen az időmérőn.

A Honda nem tudott elég hamar megérkezni.  

"Még akkor is ha ugyanolyan márkájú motor dobog az autóban, ez nem jelenti azt, hogy optimalizálni is tudod. Szóval olyan pozícióba kell kerülnöd, ahol a lehető legjobb motor áll a rendelkezésedre." - mondta akkor Dennis - "Ezt tettük a kezdeti szakaszban: nagyszerű partnerségünk volt a Mercedessel, de mi a világot a Hondával akartuk meghódítani."

Újraegyesülés a Mercedessel? 

Kevesebb mint három évvel később tehát a McLaren abban a bizarr helyzetben találja magát, hogy a Hondától akar megszabadulni, és a lehető legegyszerűbben a Mercedeshez akar visszatérni. A jó hír, hogy a két partnernek van egy közös múltja - csakhogy ez a közös múlt tele van súlyos és felejtésre váró emlékekkel. 

Az is előny, hogy a wokingi és a brixworth-i mérnökök nagyon jól ismerik egymást, és még csak három év telt el, hogy az előbbi egy autót húzott fel a német V6-osának első verziója köré. 

A Mercedesnek elég nagy a kapacitása, hogy egy negyedik ügyfélcsapatot is kiszolgáljon - 2016-ban a Manort is ellátták motorokkal - és jövőre versenyzőnként három motor lesz megengedett, vagyis ügyfelenként kevesebb erőforrás is elegendő lesz.

Marketingszempontból pedig többet is ki lehet hozni a McLaren-Mercedes kombinációból, már ha ez mindkét félnek fekszik. Bár a közúti autók közti érdekellentét nem tűnt el, szóval lesz egy-két extra kör a felek között ha közös ajánlatokat terveznek a szponzoroknak.

De a Mercedes tényleg szeretné a McLarent megint a fedélzeten látni? Nem sokkal korábban a topmenedzsment elutasította a Red Bullt, ugyanis annyira megszenvedtek, hogy nyerő pozícióba kerüljenek, hogy milyen előnyük származna abból, ha az egyik legnagyobb riválisuknak segítenének?  

A McLaren csak további gondokat okozhat a németeknek, akik már így is maximálisan el vannak havazva a Ferrari által okozott problémákkal, miközben a Force Indiával és a Williamssel elég sima és egészséges a kapcsolatuk.

Egy tényező azonban a McLaren kezére játszik. A Red Bull/Mercedes megegyezésben személyes ellentétek is közrejátszottak, és valószínűleg nem tévedünk nagyot, ha azt mondjuk Christian Horner nem sok barátot szerzett Brackley-ben vagy Stuttgartban. 

A McLaren számára kritikus, hogy Dennis már nincs a képben, vagyis a legnagyobb probléma tulajdonképpen megoldva. Brown, aki megmutatta az Indy 500-on is, olyan személy, akivel az ember szeretne üzletet kötni, és aki végre is hajtja a projekteket. 

Persze még mindig vannak akadályok, amiket le kell küzdeni, szóval talán járhatóbb út lenne, ha a McLaren egy új partnerrel vágna bele az új fejezetbe, vagyis a Renault-val.

 

Viry-nek jó a hírneve, már ami az egyenlőséget illeti, és legalábbis jelen pillanatban a gyári csapatuk sem egy futamgyőztes alakulat, vagyis a versengés furcsa tényezője nem része az egyenletnek. 

Aztán ott a lehetőség, hogy a motorok nevét eladják egy szponzornak, ahogy tette azt a Red Bull is, ami segíthet a számlák kifizetésében.  

És bár a Renault az elmúlt években hatalmasat lépett előre, a V6-osa még mindig lemaradásban van a teljesítmény terén a fő riválisaival szemben. 

A francia erőforrás persze még így is egy sokkal jobb opció, mint a Honda - tagadhatatlan, hogy a Red Bull versenyt is nyert vele - de a McLaren építhet olyan ígéretekre, hogy a lemaradás 2018-ra eltűnik?! 

A Ferrari opció lehet?

Van egy harmadik opció is, de sokan azt gondolják, ez egymillió év múlva sem valósulna meg. A McLaren és a Ferrari ősi riválisok voltak a sport évtizedeiben. Vajon most mégis egymásra találhatnak?

Őrültségnek hangzik, nem csak marketing szempontból, hiszen a két név elég egyértelmű okokból nem illik egymáshoz, de azért sem, mert ugyanazon vagyonos célcsoportra lőnek.

Azonban a McLaren találhatna egy támogatót a Ferrari motorhoz, ahogy tette azt a Sauber is a Petronassal éveken keresztül. És még csak TAG-Heuer-típusú szponzorációnak sem kellene lennie. Vegyük csak szemügyre az SF70-H hátulján díszelgő logókat. Mi lenne, ha a McLaren meg tudna egyezni Maranellóval egy Alfa Romeo névben?  

 

Sergio Marchionne többször is elmondta, hogy az Alfa Romeo nevet megfelelően újra akarja éleszteni a királykategóriában, és ez egy briliáns és közben váratlan módja is lehetne.

Akkor pedig különösen vonzó lehetne, ha a McLaren 25 millió dollárt, vagy egy hasonló összeget utalna át az Alfa Romeo név promótálásáért, főleg ha a sztoriban még Fernando Alonso is benne lenne. 

Még ha az Alfa nem is passzol, más márkanevek is használhatóak - bár a Chryslernek nem éppen ugyanolyan a csengése...

Ne feledjük el azt sem, hogy a Ferrari jövőre elveszti a Saubert, így a Haas lesz az egyetlen ügyfele, szóval logikusan nézve meglehet a kapacitásuk.

Az elmúlt három szezonban mindenki egy Mercedes motorért imádkozott, de ma már a Ferrari is ott van az élen. A McLaren miért ne akarná, pusztán versenyképességi okokból, ha minden más probléma valahogy megoldható?

Az egyetlen komoly ellenérv, hogy a Ferrari sosem látott el erőforrással egy valódi riválist, és ahogy a Mercedes sem akarta segíteni a Red Bullt, Maranello sem biztos, hogy szeretné támogatni ősi riválisát a technológiájával.

És vajon a wokingiak 100%-osan biztosak lehetnek benne, hogy egyforma motorokat kapnak a gyári csapat erőforrásaival? Vagyis Dennis szavaival élve biztos, hogy megkapják a "forráskódot"?

Nyilvánvalóan a marketing-beli és a rivalizálási problémák komoly akadályt jelentenek, de ezek már a nagyobb politikai kép részét is képezik. 

A következő néhány évben sok minden történik majd a sportban, hiszen a Liberty Media a jövőbeni technikai szabályokon és a Forma-1 pénzügyi rendszerén is dolgozik. 

A Ferrari és a McLaren házassága pedig elég erős lehetne, és akár még extra erőt is adhatna Maranellónak a tárgyalási pozícióját tekintve. A Mercedes hangja ellenben jelentősen gyengülne. 

Nyilvánvalóan Ross Brown és a Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene minden megbeszélés középpontjában lennének, míg a pénzügyi oldalt Sergio Marchionne, a Scuderia elnöke és Mansour Ojjeh, a bahreini királyi családdal együtt elsimíthatná. 

Ez elég erőteljes kombináció, és ha ezek a fickók ugyanazt az álláspontot képviselik, akkor bármi lehetséges.

Gondoljunk bele milyen nagyszerű sztori lenne. Egy nyerő motor egy ősi csapatot újra játékba hozna, míg a szexi Alfa Romeo név megfelelően visszatérne a sportba - valószínűleg Fernando Alonsóval a volán mögött.  

Ross Brawn és Chase Carey biztos megőrülnének érte. Az FIA is örülne, ha a Ferrarinak három ügyfele lenne, ahelyett hogy a Mercedesnek (vagy a Renault-nak) négy. 

Ráadásul a két félnek még a történelme is megvan hozzá, hogy a kapcsolatot még varázslatosabbá tegyék. 1970-ben az Alfa Romeo sportautó versenyzője, Andrea de Adamich felajánlotta az olasz márka V8-asát Bruce McLarennek, aki egy különleges M7D-t épített, és extra gyári nevezőként futtatta.  

A csomag nem volt túl versenyképes, még a fejlesztett M14D sem lett sokkal jobb, és de Adamich a nyolcadik helynél előrébb nem is végzett Monzában. 

Azonban tény, hogy a McLaren-Alfa Romeo abban az évben négy versenyen is rajthoz állt, és ez a mai napig egy befejezetlen fejezetet képvisel a két márka történelmében. Lehet, hogy egy ez a történet akár 48 évvel később, 2018-tól folytatódhatna?!

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
 

A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.