Hírek>> : Hamilton és a történelmi pole Kanadában |
Hamilton és a történelmi pole Kanadában
2017.06.10. 20:49
Lewis Hamilton 65. pole-ját szerezte Kanadában, és ezzel utolérte Ayrton Sennát az örökranglistában.
Nagyon magabiztosan indította a Kanadai Nagydíj időmérő edzését a Ferrari, hiszen egyedüliként a mezőnyben csak a két vörös autóra nem kerültek fel az ultralágy, vagyis a „szupergyors” abroncsok. Persze, az elég valószínűtlen a Scuderia jelenlegi formájában, hogy egy keveréknyivel lassabb gumival kikerülnének a 15-ös továbbjutási körből, de azért voltak már top csapatok esetében meglepetéskiesések a Q1-ben.
Pláne olyan esetlekben, mint ami ezen a napon történt az első felvonás utolsó percében, amikor is Pascal Wehrlein lendületes gyorskörre próbált indulni, de ehelyett a szemközti falba csapódott. És ezzel már vége is volt az utolsó ötösben állók javítási esélyének.
A kanadaiak pechére az „esélyesek” közt volt az új helyi hős, Lance Stroll is, aki eleddig még nem versenyzett az otthoni pályáján, és a szombati program is hamar véget ért számára. A williamszes mellett elsők közt búcsúzott, Stoffel Vandoorne, Kevin magnussen, Marcus Ericsson és a falban veszteglő Pascal Wehrlein.
A Q1-et egyébként a Mercedes duója nyerte, a pályát igazán kedvelő Valtteri Bottas-Lewis Hamilton sorrendben. Kettejük között mindösszesen hét ezrednyi különbség volt. Sebastian Vettel lett a kezdőkör harmadik helyezettje, akinek három és fél tizednyi hátránya a lassabb keverék számlájára fel is íródott.
A második szakasz is a Mercedes kettős sikerét hozta, fordított sorrendben, de hasonló, nüánsznyi különbséggel. A Ferraritól Kimi Räikkönen férkőzött nagyon közel, Vettel egy kisebb hiba után a bokszba állt utolsó gyorskörét követően, tudván, hogy hátránya hasonló a lassabb gumikkal futottéhoz, amit ismét elégségesnek ítéltek a mérnökök a 10-be való továbbjutáshoz. Igazuk is lett!
Nem folytathatta a körözést viszont többek között a legutóbbi versenyhétvégén Amerikában vendégszereplő Fernando Alonso, aki ezzel együtt egészen boldognak tűnt. Talán élesen él benne a felszabadultság érzése azok után, hogy elég magasra tette a lécet a McLarennek ahhoz, hogy az ne tudja átugrani a szerződéshosszabbításért folyó csatában.
A spanyollal távozott Danyiil Kvjat, Carlos Sainz, Romain Grosjean és Jolyon Palmer.
A Ferrari kezdetleges magabiztosságát kissé talán megtörte a tény, hogy Lewis Hamilton először ezen a pályán 1:11-es kört rajzolt az aszfaltra kezdésként.
Vártuk a Ferrari válaszát. Sebastian Vettel leggyorsabb első szektorral indított, de a középsőnél rontott egy minimálisat, és úgy tűnt, már nem lesz köze a mercedeses űridőhöz.
4 ezred! Ennyivel kapott ki a német ebben a körben, és Lewis Hamilton máris kigurult a bokszból. Ha közel vesztett helyzetből ennyit ki tud hozni a Ferrari, akkor jobb lesz tovább javítani a korábban elérhetetlennek tűnő köridőn.
Leggyorsabb első szektor...Leggyorsabb második szektor...És végül 336 ezredre növelte az előnyét Lewis Hamilton. Ezzel vége is volt...
Legalábbis a sorrendet eldöntő versengésnek. Vettel maradt a második helyen, Bottas és Raikkönen „elődjeként”.
A show azonban folytatódott! Lewis Hamilton ezzel a pole-lal utolérte hősét, Ayrton Sennát az első rajtkockák száma tekintetében. Mindkettőjüknek 65-65 pole-ja van. Ez nagyon komoly rekord, ami mellett egyébként sem illik elmenni szó nélkül.
A Forma-1 vezetése azonban nemhogy szó nélkül nem hagyta a rekordbeállítást, de még egy eredeti, Ayrton Senna által is használt bukósisakkal is megünneplete a történelmi eseményt. Érzelmes pillanatok voltak mind Hamilton, mind a rajongók számára.
A pályán kívül események tehát egy kicsit talán ellopták a show-t, pedig Hamilton „űr-pole”-ja önmagában is címlapsztori. Azonban a fő kérdés ezúttal is vasárnapra maradt!
Végeredmény
|
|
1. etap |
|
2. etap |
|
3. etap |
P |
Név |
Csap |
Ö |
P |
Köridő |
K |
M |
P |
Köridő |
K |
M |
P |
Köridő |
K |
1. |
L. Hamilton |
MGP |
0 |
2. |
1:12.692 |
|
|
1. |
1:12.496 |
|
|
1. |
1:11.459 |
|
2. |
S. Vettel |
FER |
0 |
3. |
1:13.046 |
|
|
4. |
1:12.749 |
|
|
2. |
1:11.789 |
|
3. |
V. Bottas |
MGP |
0 |
1. |
1:12.685 |
|
|
2. |
1:12.563 |
|
|
3. |
1:12.177 |
|
4. |
K. Räikkönen |
FER |
0 |
9. |
1:13.548 |
|
|
3. |
1:12.580 |
|
|
4. |
1:12.252 |
|
5. |
M. Verstappen |
RED |
0 |
4. |
1:13.177 |
|
|
5. |
1:12.751 |
|
|
5. |
1:12.403 |
|
6. |
D. Ricciardo |
RED |
0 |
8. |
1:13.543 |
|
|
6. |
1:12.810 |
|
|
6. |
1:12.557 |
|
7. |
F. Massa |
WIL |
0 |
5. |
1:13.435 |
|
|
7. |
1:13.012 |
|
|
7. |
1:12.858 |
|
8. |
S. Pérez |
FOR |
0 |
6. |
1:13.470 |
|
|
8. |
1:13.262 |
|
|
8. |
1:13.018 |
|
9. |
E. Ocon |
FOR |
0 |
7. |
1:13.520 |
|
|
9. |
1:13.320 |
|
|
9. |
1:13.135 |
|
10. |
N. Hülkenberg |
REN |
0 |
13. |
1:13.804 |
|
|
10. |
1:13.406 |
|
|
10. |
1:13.271 |
|
11. |
D. Kvjat |
STR |
0 |
12. |
1:13.802 |
|
|
11. |
1:13.690 |
|
|
|
|
|
12. |
F. Alonso |
MCL |
0 |
10. |
1:13.669 |
|
|
12. |
1:13.693 |
|
|
|
|
|
13. |
C. Sainz Jr. |
STR |
0 |
15. |
1:14.051 |
|
|
13. |
1:13.756 |
|
|
|
|
|
14. |
R. Grosjean |
HAA |
0 |
11. |
1:13.780 |
|
|
14. |
1:13.839 |
|
|
|
|
|
15. |
J. Palmer |
REN |
0 |
14. |
1:13.990 |
|
|
15. |
1:14.293 |
|
|
|
|
|
16. |
S. Vandoorne |
MCL |
0 |
16. |
1:14.182 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17. |
L. Stroll |
WIL |
0 |
17. |
1:14.209 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18. |
K. Magnussen |
HAA |
0 |
18. |
1:14.318 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19. |
M. Ericsson |
SAU |
0 |
19. |
1:14.495 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20. |
P. Wehrlein |
|
|