Hírek>> : A Forma-1-ben a minőség számít, nem a mennyiség: 21 "jó és látványos" verseny kell |
A Forma-1-ben a minőség számít, nem a mennyiség: 21 "jó és látványos" verseny kell
2017.06.09. 20:32
Fernando Alonso és Lewis Hamilton is egyértelművé tette, hogyha a Forma-1 évi 25 versenyt rendez, akkor kiszállnak a sorozatból. A sport vezetése reagált a versenyzők elégedetlenségére.
Nézzük akkor, hogy a Liberty Media hogy képzeli el a 2018-as szezont a Forma-1-ben. Chase Carey, a sport új elnöke szerint természetesen tisztelni kell a hagyományokat, de "a naptárat hamarabb nyilvánosságra hozzuk, hogy a promótereknek több idejük legyen a nagydíjak reklámozására. Ami a versenyek számát illeti, az elsődleges célunk, hogy a versenyek minőségén javítsunk. Idén 20 nagydíjunk van, 2018-ban 21 futamunk lesz. Nincs egy konkrét terv, hogy a következő szezonokban pontosan hány versenyhétvégét is akarunk szervezni."
"Nem túl építő jellegű, ha feltételezéseket osztunk meg." - mondta Carey az évi 25 versenyes spekulációról - "Mint már mondtuk, a jelenlegi versenyeket szeretnénk jobbá tenni. Igaz, szeretnénk a Forma-1-et még több amerikai helyszínre elvinni - New York, Miami, Las Vegas - azonban a minőség számít, nem pedig a mennyiség."
Ross Brawn, a Forma-1 sportigazgatója ezek után beszélt magáról a show-ról is, hiszen bár az élen szoros csata zajlik a Mercedes és a Ferrari között, idén nem nagyon láthatunk előzéseket a pályán.
–– ADVERTISEMENT ––
"Ha őszinte akarok lenni, akkor szerintem idén nagyon szerencsések vagyunk, hiszen két csapat szoros csatát vív az élen, és ezért semmilyen dicséretet sem zsebelnék be. Egyszerűen csak jó volt az időzítés." - mondta a technikai guru a Kanadai GP sajtótájékoztatóján.
"Azonban fel kell ismernünk, hogy a jövőben ezért tennünk kell. Van egy kicsit aggasztó különbség az élmezőny és a középmezőny között, amire figyelnünk kell."
"Még mindig tanulmányoznunk kell az autók viselkedését, különösen abból a szempontból, hogyan versenyeznek egymás ellen."
"Az aerodinamikai programunkat csak épp elkezdtük, ennek keretében megvizsgáljuk az autók dizájnját és megnézzük a jövőre nézve mit tehetünk, hogy versenyképesebbé tegyük őket. Az FIA-val most ezen dolgozunk, épp elkezdtük a kutatómunkát."
"Nem hívnánk magunkat előzési munkacsoportnak, hiszen nem csak az előzésekkel foglalkozunk. Tudjuk, hogy az autók teljesítménye az aerodinamikán múlik, és van egy kicsit naiv nézet, miszerint az aerótól meg kellene szabadulnunk, és akkor minden csodálatos lenne."
"Ami azonban tény, hogy az autók nem lennének ennyire gyorsak, ha megszabadulnánk az aerodinamikától. Ez nem úgy megy, hogy felszereljük a nagyobb abroncsokat és az autók gyorsabban mennek."
"Azonban nem gondolnám, hogy bármit is biztosra vennénk. Elég szerencsések vagyunk, hogy nagyszerű versenyzést láthatunk, és a lényeg, hogy biztosak legyünk benne, ez a jövőben is így marad." - zárta gondolatmenetét Brawn.
|