Hírek>> : McLaren: Ez egy dobogóra esélyes autó |
McLaren: Ez egy dobogóra esélyes autó
2017.06.06. 16:02
A Red Bull-lal csatázhatna a dobogós helyezésekért a McLaren jelenlegi autójával – vélik a csapat mérnökei. Már csak azért is frusztrálja őket, hogy a Honda újra és újra hibázik…
Nehéz pár hét áll a McLaren előtt: Kanadában és Azerbajdzsánban a hosszú egyenesek miatt aligha fognak úgy brillírozni, mint tették azt a mögöttünk hagyott versenyhétvégéken. Barcelonában és Monte-Carlóban azonban egyvalami kiderült: ha a motor szerepe egy kicsit is háttérbe szorul, az MCL32-es nagyon is ütőképes versenygép benyomását kelti.
Fernando Alonso a Spanyol Nagydíj időmérő edzésén a szenzációnak számító 7. helyezést érte el, a három élcsapat mögött végzett, míg Monacóban mindkét versenyzőjük a Q3-ba került a kvalifikáción. A brit gárda az ismétlődő motorproblémák és az egyre gyakrabban kapott hátrasorolásos büntetések ellenére továbbra is töretlen lendülettel fejleszt, Éric Boullier versenyigazgató nemrég ráadásul elárulta, figyelemreméltó, 95%-os pontossággal.
„Jelenleg olyan autóval rendelkezünk, amely egy rendes motorral a dobogón végezhetne. Ha Monacóban minden tökéletesen ment volna az időmérőn, Jenson vagy Stoffel a hetedik helyet is megszerezhette volna. És ha hozzávesszük még Alonso szokásos fél másodpercét, akkor a Red Bull környékén végezhettünk volna. Mégpedig a mostani motorunkkal” – adott helyzetjelentést autójuk valós teljesítményéről az egyik McLaren-szakember.
„Már a miénk az egyik legjobb autó a mezőnyben” – erősítette meg a csapat mérnöke, Matt Morris. „Az utóbbi két fejlesztési csomagunk, a barcelonai és a monacói komoly előrelépést jelentett.”
A 2017-es modellre kollégái szerint sem lehet panasz. Eddig valamennyi pályán könnyen be tudták állítani, aerodinamikailag stabilnak mutatkozott, és remekül reagál a rázókövekre, felületi egyenetlenségekre is, ami a mechanikáját dicséri. „Az autónk egyensúlya minden körülmények között jó, és ésszerűen reagál a beállításbeli változtatásokra is” – erősítette meg a wokingiak egyik szakembere az Auto Motor und Sportnak.
Elmondásuk szerint ez annak is köszönhető, hogy a Ferrarihoz hasonlóan a legutolsó futamokig folytatták az előző modelljük fejlesztését, megoldásokat keresve a 2017-ben esetlegesen felmerülő problémákra. „Az autónknak a múlt évben még voltak hiányosságai. Ezeket meg kellett értenünk, meg kellett szüntetnünk, máskülönben visszatértek volna idén is” – magyarázta a technikai igazgató, utalva az aerodinamikai bizonytalanságokra, melyek 2016-ban visszavetették őket, ingadozóvá tették teljesítményüket.
A visszahúzó erő…
Nem véletlen, hogy Fernando Alonso mellett a McLaren is egyre türelmetlenebbnek mutatkozik a Hondával szemben: érzik, ők idén igazi minőségi munkát végeznek, és azt is tudják, hogy sokkal többre lennének hivatottak. „Tudod, hogy jó az autód és jó a versenyződ, de aztán újra tönkremegy a motorod. És még csak nem is látszik a fény az alagút végén. A problémáknak sosincs vége. Ez demoralizáló” – ismerte el az egyik, a neve elhallgatását kérő csapattag.
Haszegava Juszuke sportigazgató nemrég elismerte, a turbójuk és az MGU-H-juk jelenleg olyan törékeny, hogy kettőnél több versenyhétvégét nemigen bír ki meghibásodás nélkül. Úgy tudni, a problémát a két egységet összekötő tengely okozza. Eközben a belső égésű motorjuknál az a gond, hogy az újratervezett hengerfejek és égéstér a V6-os egységben már nem úgy teljesít, mint ahogyan azt a tervezési fázisban a próbapadon, egyetlen hengerrel tesztelték. Hetek óta dolgoznak az új verzión, ám hogy Kanadában valóban bevetik-e, az csak csütörtökön dől el.
A McLaren nem túl optimista, a névtelen csapattagjuk pedig úgy érzi, a Honda körbe-körbe jár. „Mindig ugyanazt a hibát követik el. Ahelyett, hogy tapasztalt mérnököket építenének be a csapatukba, folyamatosan fiatalokat hoznak. És túlságosan elszigetelődnek Japánban.”
A Honda hátrányát jelenleg 80-100 lóerőre tippelik a szakértők. Haszegava azt ígérte, az új motorverzióval elérik azt a teljesítményszintet, amit az évkezdésre vettek célba. Ezzel már megközelíthetnék a Renault-t, s lehetőséget kaphatnának a MCL32-es erejének bizonyítására. Na meg persze a bajnoki helyezésükön való javításra – tudniillik ők az egyetlen pont nélküli csapat a mezőnyben…
|