Hírek>> : Csak két versenyt bír a Honda ERS-e – rossz hírek az új motorról is |
Csak két versenyt bír a Honda ERS-e – rossz hírek az új motorról is
2017.05.27. 22:53
Kétfutamonként cserélnie kell a McLarennek az MGU-H-t – a Honda szerint jelenleg ennyit bír a rendszerük. És érkeznek még más rossz hírek is Japánból…
Jenson Button pályafutása utolsó időmérő edzésének nevezte a Monacóit – ebből kitalálható, már nem tervez több F1-es versenyen rajthoz állni. Tavaly Abu-Dzabiban szomorúra sikerült a búcsú: felfüggesztése már a futam elején eltört, így a kockás zászlót sem láthatta meg. Most esélyt kapott egy szebb búcsúra, és az időmérős 9. helyével mindent meg is tett azért, hogy szép legyen. Csak hát mögötte egy Honda-erőforrás dübörög…
A Fernando Alonsótól megörökölt autóban pedig most jött el az ideje az első büntetést érő cseréknek: az MGU-H csütörtöki problémái után az energia-visszanyerő rendszert és turbót is cserélték, ami 15 rajthelyes büntetést, utolsó helyes indulást jelent számára.
Az összkép viszont nemcsak az ő, hanem a McLaren-Honda szempontjából is szomorú. Haszegava Juszuke, a Honda sportigazgatója elárulta, a korábbi hibák miatt már egyszer átalakított MGU-H-juk a jelek szerint még mindig csak annyira megbízható, hogy két versenynél tovább nem bírja. „Minden második futamon cserélnünk kell – ez elfogadhatatlan” – ismerte el az Autosportnak. „A strapabíróságért több módosítást kell végrehajtanunk a pörgő elemeken. Jelenleg visszafogjuk a hőmérsékletet vagy a működését. Tudjuk kezelni a megbízhatóságát, ezúttal elegendő kilométert is teljesített, de még mindig van gond a megbízhatósággal.”
A szakember elárulta, előzetesen éppen azért nem hajlottak a cserére, mert tudják, a McLarennek Monaco az egyik legnagyobb esélye a jó eredményre. A wokingiakkal egyeztetve azonban arra jutottak, még mindig a csere a jobb megoldás. „A második edzés után általában minden mozgó elemet ellenőrzünk, és azt láttuk, hogy az MGU-H egy kicsit furcsán mozog. Nem volt teljesen rendellenes, de a szerelők súrlódást érzékeltek. Megbeszéltük a dolgot Japánnal, majd a csere mellett döntöttünk pénteken. Ez az egység százezres fordulattal pörög, és ha valami nem normális rajta, akkor nem fogja bírni. Volt rá némi esély, de nem érte volna meg” – magyarázta.
A paddockban Button motorcseréje után fölvetődött, a csapat talán csak Fernando Alonso kedvéért vállalta most a büntetést, hogy Indianapolisból visszatérve a spanyolnak ne kelljen mindjárt a rajtrács végére araszolnia. Éric Boullier mindezt határozottan cáfolta, mondván, a csere váratlanul érte őket.
További pletykák szerint csapata a közeljövőben sem számíthat sok jóra motorpartnerétől. A Honda eredetileg Kanadában tervezte bevetni továbbfejlesztett motorját, ám több hiteles forrás (Martin Brundle, Auto Motor und Sport) is úgy tudja, az új hajtóegységük előre nem látott problémák miatt tönkrement a próbapadon, így további heteket kell várni érkezésére…
|