Hírek>> : Vajon hogy végződik a Honda F1-es sztorija?! |
Vajon hogy végződik a Honda F1-es sztorija?!
2017.05.18. 16:41
A Honda a visszatérése óta egyszerűen képtelen felvenni a versenyt a másik három gyártóval - a Mercedessel, a Ferrarival és a Renault-val. Na de vajon miért és hogy végződhet a McLaren-Honda újraegyesülése?
A Honda talán a vállalat legrosszabb döntését hozta meg, amikor arra jutottak, hogy a McLaren oldalán visszatérnek a királykategóriába. Bár valljuk be, a japánoknak is olyan érzékük van a nagy döntésekhez, mint Fernando Alonsónak az átigazolásokhoz.
A Honda 2008 végén úgy szállt ki a Forma-1-ből, hogy 2009-ben megnyerhették volna a bajnokságot. Helyettük a Brawn GP aratta le a babérokat. Alonso döntési mizériáját pedig talán már senkinek sem kell elmesélni... nem elég, hogy 5 évet lehúzott a nyeretlen Ferrarinál, ezek után a McLaren-Hondához igazolt, ahol még az is csodaszámba megy, ha véletlen néha-néha meglátja a kockás zászlót.
Na, de kanyarodjunk csak vissza a Hondához. A japánok valamit egészen csúnyán benéztek. Nem 2017 elején, sokkal inkább még kicsit több mint két évvel ezelőtt, amikor azt hitték, hogy egy V6-os hibridmotorokhoz értő szakember nélkül majd ők "feltalálják a spanyolviaszt". Hát, az már 2015-ben kiderült, hogy nem sikerült, csakhogy miután a tavalyi enyhe előrelépést idénre ismét teljesen lenullázták, a Forma-1-es szereplésük egészen egyszerűen vállalhatatlanná vált.
Erre már nincs mentség, nem léteznek kifogások. Ezzel még a Honda vezérkara is tisztában van, így újabban a japánok csak bocsánatért esedeznek. Mindenki előtt - a McLarentől kezdve a médián át a szurkolókig. Alonsóról vagy Vandoorne-ról nem is beszélve.
Valamiért a Honda azt hitte, hogyha majd egy teljesen új koncepcióval közelítik meg a V6-osokat, akkor valami csoda folytán az élre kerülnek. Csakhogy valószínűleg alábecsülték a hibridtechnológia kihívásait, és a megfizethetetlen tapasztalatot, amivel az európai F1-es motorszakértők már rendelkeznek.
Ennek következtében tehát 2015-ben kudarcot vallottak. Mondjuk rendben, egyszer nem jött be a "dupla vagy semmi húzás". 2016-ra el is indultak végre a jó irányba, és bár a Honda motort gyorsnak még mindig nem tarthattuk, legalább már mondjuk egész megbízható volt. Na jó, legalább a hatodik-hetedik helyre már elégnek bizonyult.
Aztán 2017-re a Honda megint valami nagy dobással készült. Nem tanultak a két évvel ezelőtti hibájukból, és ismét ugyanaz lett a történet vége. Sőt, talán mondhatjuk, hogy idén még mélyebbre süllyedtek mint 2015-ben. Bár legalább mellettük szól, hogy a Mercedes megoldását szerették volna lemásolni, ami hát elméletben életképes ötletnek tűnik, és az is lenne... ha sikerült volna.
Az egészben azonban nem is feltétlenül az a legszomorúbb, hogy a japánok kudarcot vallottak - bár tudjuk, a negatív marketing is marketing - hanem az, hogy magukkal rántották a McLarent is. Benne a legjobbnak tartott Alonsóval, és a tehetséges Vandoorne-nal.
Vajon innen van még kiút?!
A jelenlegi McLarent látva ebben erősen kételkedhetünk, bár... Alonso valamilyen csoda folytán hetedik lett Barcelonában az időmérőn - ez azonban csakis a spanyol érdeme lehet. A Hondáé semmiképp sem. Főleg, hogy eddig Alonso és Vandoorne többször estek ki a versenyről, mint ahányszor meglátták volna a kockás zászlót - vagy akár a rajtnál kialvó lámpákat.
A Hondának tehát valóban el kellene gondolkodnia, hogy így van-e értelme a további F1-es szereplésnek. A McLarent már "elásták", Alonsótól három értékes évet vettek el, Vandoorne karrierét épp most teszik tönkre, a saját hírnevükről nem is beszélve.
Kétségtelenül, a McLaren-Honda erős kombinációnak hangzik - de ez CSAKIS a történelmi eredményeknek köszönhető. Ha pedig nem lenne ez a múltbéli sztori, akkor valószínűleg a két fél már fellélegezve meg is vált volna egymástól, mert hát ezen nincs mit szégyellni: nincs meg a "kémia" a McLaren és a Honda között. A házasságuk már haldoklik, és ez egy "párterápiával" már nem hozható rendbe. Még akkor sem, ha valamilyen varázslattal a Honda motor legalább megbízhatóvá válna még az idei szezonban.
Vagyis a Honda egy-két évet még lehúzhat a királykategóriában - főleg, hogy már a Saubert is "magukkal rántották" - vagyis a "majd jövőre" szlogen, amit a Ferraritól jól megtanultak, még pár évig megállhatja a helyét.
De ezzel azért vigyázni kell, mert valakinél lassan betelik majd a pohár. A pletykák alapján nagyon úgy tűnik, hogy a McLarennél - ami elég érthető is lenne.
És ne feledjük: amit a Forma-1-ben egyszer pletykálnak, annak mindig van valamilyen alapja... a királykategóriában legalábbis biztosan.
|