Hírek>> : Alonso: Csak az foglalkoztat, hogy megelőzzem a Red Bullokat! |
Alonso: Csak az foglalkoztat, hogy megelőzzem a Red Bullokat!
2017.05.14. 13:19
Megviccelné a rajtnál Fernando Alonso a két Red Bullt. Őt is meglepő időmérős szárnyalása bizonyította, még működik az „Alonso-faktor”, de az is kiderült, hogy az MCL32-es igenis jó karosszéria.
„Talán ma este el kéne mennem teniszezni. Úgy tűnik, ez szerencsét hoz…” – jegyezte meg viccesen Zak Brown, a McLaren ügyvezető igazgatója a szombati időmérőt követően. Nem véletlenül volt ilyen jó kedve: versenyzője, Fernando Alonso a pénteki két kanyar utáni motorhibája és az első szabadedzés kihagyása után bravúros időmérős eredménnyel hangolt vasárnapi hazai futamára.
A spanyolnak a 2016-os hungaroringi időmérővel együtt a mostani 7. helye a legjobb a McLaren-Hondával – idén először jutott a Q3-ba. Kisebbfajta csodának tekintette ezt, ám e csodára azért van magyarázat. Egyfelől Barcelonában nem domborodik úgy ki a Honda lóerőhiánya, mint máshol. „Ez a pálya a hátulról az ötödik a motor jelentősége szempontjából. Épp az ellentéte Bahreinnek és Oroszországnak” – állapította meg Alonso.
A másik magyarázatot maga Alonso jelenti. A Q1-ben fél másodperccel felülmúlta a legjobb 15-be sem bejutó csapattársát – a Q3-ban pedig tökéletes kört rakott össze, amire a Force Indiának sem volt válasza. Martin Brundle szerint működik az „Alonso-faktor”. „Hagyja, hogy szárnyaljon az autója. Fernando az egész világnak bizonyítani akarja, hogy még mindig mennyire jó” – állapította meg a Sky Sports szakértője. Damon Hill Nigel Mansellhez hasonlította őt, aki szintén képes volt minden energiáját egyetlen körbe beleadni.
De van még egy harmadik ok is: a McLaren autója, amely a jelek szerint sokkal többre képes, mint amit a Honda-motorral megmutatni képes. Ez az aerodinamikát középpontba helyező katalán pályán most meg is mutatkozott.
Brundle szerint a McLaren karosszériája valóban közel van az élcsapatokéhoz. Ezt támasztja alá az is, hogy a pálya kanyargós részein egyáltalán nem volt nagy a lemaradása a legjobbakkal szemben. „Péntek este beszélgettem a két versenyzőjükkel, akik azt mesélték, hogy a McLaren bizonyos kanyarokban olyan gyors, mint a Red Bull. Egy gyenge motorral fölszerelt autó a pálya bizonyos részein, amelyen sokat számít a kigyorsítás, lehet igazán jó. Itt a leszorítóerő és a vezethetőség játszik, és ebben az MCL32-es erős” – mondta a korábbi versenyző.
Alonso persze még ezen a téren is lát fejlődési lehetőséget. „A fejlesztésekkel jó irányban haladunk. Az autó igazán jó, és ez azt mutatja, hogy a karosszériánk versenyképes. Ennek ellenére nem szabad elfelejtenünk, hogy még így is 1,9 másodperc hiányzik a pole-időhöz képest. Ez nem csak a motoron múlik. Ahhoz, hogy elérjük a Mercedes és a Ferrari szintjét, mechanikai és aerodinamikai téren is javulnunk kell” – hívta föl a figyelmet.
Szerinte autó és versenyző együttesen ért el nagy eredményt. „Szerintem a kettő kombinációja. Az autó nem volt igazán más, mint bármelyik eddigi időmérőn, de magabiztosabban nyomhattam vele. Már pénteken láttuk, hogy van benne potenciál, csak furcsa edzéseink voltak. Most sikerült mindent összerakni.”
Plusz 50 lóerő sem elég
„Boldog vagyok és büszke. Ez kicsit olyan érzés, mintha a pole-ban lennék” – jegyezte meg Alonso a 7. helye kapcsán. Megkérdezték tőle, plusz 50 lóerővel lenne-e esélye harcba szállni a pole-ért. „Nem gondolnám, hogy 50 lóerő elegendő lenne. Talán több kéne ennél. Remélhetőleg javul a helyzetünk, és nemcsak a teljesítmény, hanem a megbízhatóság terén is, hiszen a múltban többször is volt esélyünk pontot szerezni, de ki kellett állnunk.”
Hogy kap-e egyáltalán 50 lóerőt a közeljövőben, nagy kérdés. A Honda mindenesetre továbbra is úgy készül, hogy Kanadában beveti továbbfejlesztett, a jelenleginél erősebb erőforrását. „Kanada egy erőpálya, ezért az új motorunkat úgy készítjük, hogy bevetjük ott. De még semmi sem biztos” – nyilatkozta Haszegava.
Elmondása szerint erre a hétvégére is elértek némi fejlődést. „A motorunk ugyanolyan, de változtattunk a gyújtási és az üzemanyagrendszeren. Jelentős fejlesztésről van szó, de az élcsapatokhoz képest olyan nagy a lemaradásunk, hogy nem lehetünk túl büszkék.”
Alonsónak most ismét nyílhat esélye a pontszerzésre – de csakis, ha autója is bírja a versenytávot. A Honda sportigazgatója elárulta, a pénteki motorhiba okát megtalálták, és reméli, hogy az új egység bírni fogja. „Nem aggódunk. Sajnos motort kellett cserélnünk, de egy teljesen új motort építettünk az autóba, ezért bizakodóak vagyunk” – mondta.
Alonso azért még óvatos. „A százszázalékos bizalom nincs meg, de úgy tűnik, ez a hétvége abból a fajtából való, amikor rosszul kezdesz, de jól zársz.”
Elkapni a két Red Bullt
Ami a versenyt illeti, a kétszeres világbajnok ígéri, hogy szokása szerint mindent bele fog adni. Elmondása szerint arra próbál építkezni, hogy Barcelonában a meghosszabbított DRS-zóna ellenére is nehéz előzni, így a rajtnál mindent egy lapra fog föltenni. „Ezen a pályán nehéz követni a másik autót, ezért ha jól rajtolok, ha tartom a pozíciómat, akkor a pontszerzés lehetséges. Csak a rajt foglalkoztat, az, hogyan előzzem meg a Red Bullokat. Az első pár körben szeretnék a legjobb ötben lenni” – jelentette ki.
Végül megkérdezték tőle, a mostani vártnál jobb teljesítmény után sem bánja-e, hogy kihagyja Monacót, ahol minden korábbinál nagyobb esélye lehetne a kiugró eredményre. „Semennyire sem. Aznap az Indy 500-on, a világ legnagyobb versenyén veszek részt. Mit érnék el Monacóban? A Mercedes, a Ferrari és a Red Bull biztosan előttünk állna. Egy hetedik hely maradna számomra. Köszönöm, nem” – jelentette ki határozottan.
|