Hírek>> : Hamilton az élen maradt, a Mercedes lépéselőnyben a Ferrarival szemben |
Hamilton az élen maradt, a Mercedes lépéselőnyben a Ferrarival szemben
2017.05.12. 17:52
Délután sem talált legyőzőre Lewis Hamilton – a Mercedes is megőrizte pozícióját a Ferrarikkal szemben a sok kicsúszást hozó második szabadedzésen.
Egy kanyart vett csak sikerrel az első kilencven percben Fernando Alonso, de így is elérte, hogy ő kerüljön a figyelem középpontjába a két barcelonai szabadedzés között. A kiállása után a pályát is elhagyó és teniszezni kezdő spanyol végül visszatért a második gyakorlás kezdete előtt, közösségi oldalán pedig közölte, hogy a közzétett fotójának hála nagy feltűnést keltő ütögetésre azért volt szüksége, hogy „kompenzálja a körök hiányát, és fitt legyen a második edzésre”…
Más kérdés, hogy nem az ő erőnlétével, hanem az MCL32-esével voltak problémák – a narancsszínű masina pedig az edzés elején még javában az emelőn tűrte, hogy a szerelők újabb műtéti beavatkozást végezzenek el rajta. A borítás alá új V6-ost, turbó és ERS került, Alonso pedig 15 perc elteltével már be is sétált a garázsba.
Ahogy arra számítani lehetett, délután a mezőny tagjai már nem erőltették a kemény keverék használatát, az első mért időket a közepes gumin futották. Tíz perc elteltével Sebastian Vettel, aztán Kimi Räikkönen neve ugrott az eredményjelző élére. Az 1:23,1-es kör még másfél másodperccel elmaradt Lewis Hamilton délelőtti legjobbjától – a finn etapja során motorja túlmelegedésére panaszkodott.
Az edzés első negyedórájában hallhattuk panaszkodni Kevin Magnussent, láthattuk csúnya blokkolóst fékezni Romain Grosjeant és a gyors 3-as kanyarban pályát elhagyni Daniel Ricciardót, akit délelőtt egy törmelék által kivágott gumi kényszerített korábbi kiszállásra.
Aztán megjelentek a délelőttöt uraló Mercedesek – szintén a közepes gumikon. Hamilton elsőre közel másfél másodperccel elmaradt Räikkönen legjobbjától, miután a pálya végi sikánban szinte teljesen keresztbe állította a W08-ast. Bottas viszont egyből átvette a vezetést, igaz, csak 81 ezreddel. Az első etapok után Bottas, Räikkönen, Hamilton, Vettel volt az első négy sorrendje.
Mögöttük Max Verstappen következett, aki az egyik zöld első szektoros körének közepén a gyors 9-es kanyarban csúnyán szélesre futott, és ralisokat meghazudtoló farolással szánkázott végig a kavicságyon. Nem sokat lassított közben…
Az első félóra végén Fernando Alonso először hajtott ki a garázsból. A délelőtthöz képest nagyot fejlődött: teljesíteni tudta az első körét a szocsi időmérő edzés óta. Aztán rátett még egy installációs kört, és egy ideig újra eltűnt a garázsban.
Vettel ekkor már lágy gumikon hajtott ki – elsőként a mezőnyből. A tavalyi pole-időre azonnal közel 0,8 másodpercet vert, ám Hamilton délelőtti legjobbjának csupán 0,3-et adott első próbálkozásakor. Räikkönen gyorsan túl is szárnyalta őt 0,1-del, aztán következett az újabb repülőkör, de a javítás mindkettejük részéről elmaradt.
A két Mercedes ezen a gumikeveréken is gyorsabbnak bizonyult a Ferrariknál. Bottas elsőként tört be 1:21 alá, Hamilton pedig neki is adott egy tizedet, és 1:20,802-re javította a hétvége legjobb eredményét. A következő körében futott még egy abszolút legjobb szektort, de javítania a vörösökhöz hasonlóan neki és csapattársának sem sikerült.
Féltávnál a két Mercedest és Ferrarit a lágygumis körüket később futó Red Bullok követték. Továbbra is Max Verstappen volt a gyorsabb kettejük közül, lemaradásuk pedig 0,6-0,7 másodperc között mozgott. Utánuk a két Renault következett, Nico Hülkenberg, Jolyon Palmer sorrendben, majd Felipe Massa, Carlos Sainz, Romain Grosjean és Esteban Ocon. Mért kör nélkül egyedül Alonso állt ekkor.
Az edzés első szakaszának végére ezzel lényegében ki is alakult a végeredmény, a folytatás már versenyre megtankolt autókkal való tesztelésről szólt – no meg a kisebb hibákról és incidensekről. Sergio Pérez nosztalgiázott egyet, s a boxba vezető egyik körén úgy döntött, a régi vonalvezetést választja. Räikkönnel eközben azt közölték, gondok vannak a motorjával, ezért azonnal be kell mennie a boxba. Így is tett, ám ahelyett, hogy megállt volna a garázsuk előtt, elvégzett egy rajtgyakorlatot, majd újabb etapnak vágott neki. „Finoman a gázzal” – utasította őt mérnöke.
Nem sokkal később így is a garázsba kényszerült. Carlos Sainz egyik körén szélesre futott a sikánnál, és a magasított kerékvető ledarált pár elemet Toro Rossójáról, melyek ott hevertek a pályán. A versenyirányítás némi hezitálás után úgy döntött, piros zászlóval szakítja félbe a körözést, ám két perc elteltével már újra szabad volt az út.
Ekkorra már Alonsónak is volt mért ideje, de azzal továbbra is a legutolsó helyen tanyázott, miközben Stoffel Vandoorne 13. volt. „Ez a motor még gyengébb, mint volt. Csodálatos” – jött a szokásos „Honda-dicséret” a csapatrádión.
A hajrában láthattuk még számos hibát a sikánban, Bottast és Vettelt a kavicságyban, Pérez is bemutatott egy leszorítós manővert Räikkönennel szemben, de az eredmény már mit sem változott. Hamilton mindkét pénteki edzést kis különbséggel nyerte csapattársa előtt, a Mercedes újításai egyelőre úgy tűnik, meghozták a remélt eredményt, míg a Ferrarinak muszáj lesz találnia pár tizedet.
Ami a köridőket illeti, a nap legjobb eredménye 6 másodperccel jobb a 2015-ös pénteki leggyorsabb körnél, vagyis az új autók egyelőre túl is szárnyalják a szabályok megalkotásakor kitűzött 5 másodperces differenciát.
A barcelonai hétvége a szombati 3. szabadedzéssel folytatódik, melyet az M4 Sport és az M4 Sport.hu 10.55-ös kezdéssel élőben közvetít. De ne feledkezzünk meg a WTCC hungaroringi eseményeiről sem, melyeket szombattól szintén közvetítünk!
Spanyol Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény:
|
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
1. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:20,802 |
|
39 |
2. |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:20,892 |
+0,090 |
38 |
3. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:21,112 |
+0,310 |
34 |
4. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:21,220 |
+0,418 |
36 |
5. |
Max Verstappen |
Red Bull-TAG Heuer |
1:21,438 |
+0,636 |
29 |
6. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer |
1:21,585 |
+0,783 |
35 |
7. |
Nico Hülkenberg |
Renault |
1:21,687 |
+0,885 |
40 |
8. |
Jolyon Palmer |
Renault |
1:21,992 |
+1,190 |
43 |
9. |
Felipe Massa |
Williams-Mercedes |
1:22,015 |
+1,213 |
38 |
10. |
Carlos Sainz |
Toro Rosso-Renault |
1:22,265 |
+1,463 |
34 |
11. |
Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
1:22,371 |
+1,569 |
36 |
12. |
Esteban Ocon |
Force India-Mercedes |
1:22,520 |
+1,718 |
37 |
13. |
Stoffel Vandoorne |
McLaren-Honda |
1:22,693 |
+1,891 |
36 |
14. |
Sergio Pérez |
Force India-Mercedes |
1:22,722 |
+1,920 |
32 |
15. |
Kevin Magnussen |
Haas-Ferrari |
1:23,007 |
+2,205 |
32 |
16. |
Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
1:23,082 |
+2,280 |
37 |
17. |
Lance Stroll |
Williams-Mercedes |
1:23,221 |
+2,419 |
35 |
18. |
Danyiil Kvjat |
Toro Rosso-Renault |
1:23,236 |
+2,434 |
27 |
19. |
Pascal Wehrlein |
Sauber-Ferrari |
1:23,599 |
+2,797 |
31 |
20. |
Fernando Alonso |
McLaren-Honda |
1:24,077 |
+3,275 |
21 |
|