Hírek>> : Alonso: Nagyon keskenynek tűnik a pálya ilyen tempónál |
Alonso: Nagyon keskenynek tűnik a pálya ilyen tempónál
2017.05.03. 22:22
A „jobb lába” eleinte nem merte padlógázzal venni Indianapolis félelmetes kanyarjait, de Fernando Alonso a teszt végére belelendült. Csak éppen a gumikból fogyott ki.
A McLaren versenyzője azt követően, hogy teljesítette az újoncok kötelező kvalifikációs tesztjét, még az indianapolisi pályán maradt, s megkezdte a beállítási munkálatokat. Hosszabb-rövidebb szünetekkel megszakított körözése során a pálya adatai szerint 222,548 mérföld/órás átlagsebességű kör volt a legjobbja (csak viszonyításképpen, James Hinchcliffe tavaly 230,760-os tempóval érte el a pole pozíciót).
Alonso tesztjének végén nem tűnt teljesen elégedettnek, mérnökeivel hosszasan beszélgetett a nehézségekről, az erős szélről, mely bizonytalanná tette autója viselkedését. „Elég szeles az idő, és az utolsó pár etapnál eléggé föl is erősödött. De ez is jó tapasztalatnak, tudom, milyen, amikor nehezebb körülmények vannak odakint” – nyilatkozta később a spanyol. „Eddig minden jól ment, de kifogytunk a gumikból. Most azt vitatjuk meg, mit csináljunk, hogy még több információt nyerhessek. Például boxba állásokat, mert minél többet csinálom, annál jobb. Remélem, egy kicsit még mehetek, de az eső hátráltathat minket. Már nincs több gumink, de a fő aggodalmat az eső közeledése jelenti.”
Ami az autó viselkedését illeti, Alonso bizonytalannak érezte annak hátulját. „Amikor új gumit teszünk föl, az egy kicsit elfedi a problémát, a kevés leszorítóerőt. Próbálgattuk az új és régi gumikat, különböző beállításokat, de ráéreztem minden kis változtatásra. Sok újdonság van számomra, de muszáj ráéreznem erre.”
A pálya széli fű majdnem érintéséről is kérdezték, melyet még a teszt első részében láthattunk tőle. „Éppen próbáltam gyorsulni” – felelte mosolyogva. „A pálya annyira keskenynek tűnik ilyen tempónál. A tévében és a szimulátorban minden nagyobbnak tűnik, de az igazi autóban ülve nagyon-nagyon keskeny. Próbálgattam a különböző íveket, de még nem érzem magam olyan kényelmes helyzetben, mint talán fogom pár hét múlva.”
A 220 mérföld/óránál magasabb kanyartempó szokatlan élmény lehet az F1-es versenyző számára, elmondása szerint elsőre óvatosságra is sarkallta őt. „Őszintén szólva az elején a jobb lábam önállóan gondolkodott, nem volt kapcsolatban az én agyammal… Szerettem volna padlógázzal menni, de a jobb láb önálló életet él. Most már sokkal jobban ura vagyok a testemnek és az autómnak is, így már képes vagyok padlógázzal menni” – mondta széles mosollyal.
F1-es verseny után ilyennek idén még nem láttuk őt…
|