Hírek>> : A szimulátorban egyszerű volt, de Alonso nem hagyja becsapni magát |
A szimulátorban egyszerű volt, de Alonso nem hagyja becsapni magát
2017.05.02. 20:39
Az „egyszerű” szimulátoros teszten áteső Fernando Alonso nem hagyja, hogy a virtuális tapasztalatok becsapják az indianapolisi erőpróba előtt, hiszen tudja, a futam sokkal nehezebb lesz. És egyébként is, az óceán túloldalán egy, a megszokottól eltérő kihívással kell szembenéznie.
A spanyol klasszis a bahreini és az orosz futam között látogatott el amerikai csapata (az Andretti Autosport) főhadiszállására, hogy átessen az első üléspróbán és megismerkedjen autójával valamint márkatársaival. A főhadiszálláson a korábbi Indy 500-as győztes, Gil de Ferran felügyelete alatt már a szimulátorban is kipróbálhatta magát.
„Ott minden teljesen más” – mondta Alonso az amerikai szériáról. „Kedd reggel három-négy órát töltöttem a szimulátorban, hogy elkezdjem az ismerkedést az autóval és a döntött pályával. Az autó teljesen más lesz. A szimulátorban könnyű volt elérni a 370-es tempót úgy, hogy nem emeltem el a lábam a gáztól a kanyarokban, mert itt semmi sem történhet. Az igazi autóval kicsit nehezebb lesz, de legalább volt lehetőségem, hogy lássam a gépet, és azt, milyen erőfeszítéseket kell tenni” - folytatta.
Alonso holnap teszteli először az Andretti Autosport versenygépét, majd a Spanyol Nagydíj után ismét részt vesz egy gyakorláson. „Nagyon nyitott vagyok addig, amíg ki nem próbáltam az autót, hiszen nem tudom, egészen pontosan mennyire kemény kihívás lesz vezetői szempontból” – magyarázta a várva-várt bevetés kapcsán.
Nemcsak az autó, hanem az amerikai versenyzési stílus is új Alonso számára, aki tisztában van azzal, hogy az indianapolisi kaland mindenképpen egy ugrás az ismeretlenbe. „Az is nagy különbség például, ahogyan a pályán versenyzünk. Az F1-ben a csapattárs ugyanolyan pilóta, mint a többiek, hiszen ellenfélként tekintünk rá. Amikor ott versenyzünk, nem segíthetjük egymást. Itt az utolsó tíz körben segít a csapattárs, ha neki már nincs esélye a győzelemre, és ez jó dolog” – magyarázta.
Ez még fontos tényező is lehet a május végi futamon, tavaly ugyanis Alexander Rossi (aki szintén az Andretti autójával versenyzett) részben a márkatársak segítségének köszönhette győzelmét, az utolsó körökben ugyanis sokat profitált – és kellő mennyiségű benzint spórolhatott – abból, hogy szélárnyékot kapott a két csapattárstól Ryan Hunter-Reay-től és Townsend Belltől.
|