Hírek>> : Ferrari-uralom Szocsiban – Vettelé a második edzés |
Ferrari-uralom Szocsiban – Vettelé a második edzés
2017.04.28. 17:19
Bár a jelek arra utaltak, hogy az orosz pálya a Mercedesnek kedvez, egyelőre a Ferrari mutatott meggyőzőbb formát rajta. Sebastian Vettel legfőbb ellenfele eddig a feljavult Kimi Räikkönen volt!
Hamar a lényegre tért a két élcsapat az Orosz Nagydíj második szabadedzésén. A délelőtt leggyorsabbnak bizonyuló Kimi Räikkönen pár perc után azonnal az élre állt a szuperlágy gumikon. 1:36,8-as köre ugyan még jócskán elmaradt a délelőtti legjobbjától, ám arra sem kellett sokáig várni, hogy túlszárnyalja azt: hamar 1:35,980-ra javított.
Sebastian Vettel elmaradt tőle – első próbálkozásuk után a hátránya közel 0,8 másodperc volt a finnel szemben. A Mercedesnél eközben Lewis Hamilton fordított a délelőtti sorrenden. Ők is szuperlágyas etappal kezdtek, s a brit 0,6-et vert a harmadik helyre besoroló kollégájára, 1:35,710-es körével pedig a vezetést is átvette.
A Red Bull valamivel lassabban kezdte a gyakorlást. Daniel Ricciardo először 20 perc elteltével lépett a gázra, és délelőtti hátrányát megfelezve Räikkönen mögé sorolt be harmadikként, 0,5 másodperces lemaradással.
A Haas edzése ennél jóval nehézkesebben indult. Kevin Magnussen és Romain Grosjean már az első körökben komoly vezethetőségi problémákra panaszkodott. Az új Carbone Industrie-fékeket tesztelő amerikaiak egyelőre nehezen találják a ritmust, már a délelőtt sem tűntek túl elégedettnek. „Mi a pokol történik itt?!” – kérdezte ingerülten Grosjean csapatától. Nem úgy hangzott, mint aki örül, hogy végre megoldást találtak egy őket tavaly óta üldöző problémára…
A McLarennél ezzel szemben pozitív dolgok is történtek. A délelőtt motorhibával leálló Stoffel Vandoorne ugyan begyűjtött egy 15 rajthelyes büntetést, motorcseréjét már az edzés elejére sikerült befejezni a szerelőknek, így a belga csupán úgy negyed órát veszített edzéséből.
Az első félóra végén a Ferrari volt az első csapat, amely ultralágy gumikon száguldott Szocsiban. Köreik alapján úgy fest, Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel az eddigi hétvégékhez képest jóval szorosabb házon belüli csatának nézhet elébe. Mindketten több, hűtő körökkel is megszakított gyorskört teljesítettek. Gyorsabban Räikkönen kezdett, aki előbb 1:34,721-es, majd 1:34,383-es időt futott. „Úgy tűnik, Kimi jól érzi magát” – állapította meg Paul di Resta. Vettel első két körében lassabbnak bizonyult csapattársánál, akitől a második és harmadik szektorban maradt el minimális mértékben.
Ekkor csupán 0,097 másodperc választotta el őt az élen álló „Jégembertől.”Aztán egy lassabb kört követően újra nekilendült, és ekkor már 0,263 másodperccel jobbnak bizonyult. 1:34,120-es eredménye 1,3 másodperccel jobb volt Nico Rosberg tavalyi pole-idejénél.
A két ferraris körei ráirányították a figyelmet egy Szocsiban jellemzőnek mondható kérdésre: milyen stratégiával érhető el a legjobb köridő az időmérőn? A sima aszfalt nem könnyíti meg a gumik fölmelegítését, ezért a csapatok hol egy, hol két bemelegítő kört választanak, mielőtt mindent beleadnának. Ezen a téren a csapatok és a versenyzők között is lehetnek különbségek.
Már csak emiatt is érdekes volt hallani, ahogyan Lewis Hamilton első ultralágyas próbálkozása során azt közölte a rádión: „A gumik már készen állnak az első körben.” Ehhez képest ezt, majd a következő repülőkörét is megszakította – előbbit pályaelhagyás miatt –, és ő is csak harmadszor volt képes jó időt autózni. Csakhogy legjobb köre így is 1:34,829 volt, amivel nemcsak Vetteltől maradt el 0,7-del, de az ultralágyas etapját lassabban kezdő, utána viszont gyorsuló Valtteri Bottastól is.
A finn 0,039 másodpercet vert rá. A brit ráadásul még ezt követően is el-elhagyta a pályát, s érezhetően voltak gondjai a pálya első szektorában. Az edzés feléhez közeledve a két Ferrari és Mercedes mögé az első 40 percben nem sokat látott, időközben a 11. helyig visszaeső, egyszer pedig ki is csúszó Max Verstappen zárkózott föl, aki közel 0,4-del volt gyorsabb Ricciardónál. Mögöttük Massa, Hülkenberg, Magnussen és Pérez volt a sorrend.
A délutáni edzés időmérős szimulációkról szóló része ezzel véget is ért, a folytatásban a csapatok már a hosszú etapokra helyezték a hangsúlyt. Bottas, Hamilton és Vettel az ultralágy keveréken kezdett, Räikkönen a szuperlágyon. 2007 bajnokának tempója egy korai elfékezés miatt nem tűnt túl erősnek, Vettelé viszont annál inkább – a vörös autók eddig igencsak meggyőző formát mutatnak Oroszországban.
Ugyanezt nem mondhatja el magáról a Red Bull és Max Verstappen. A holland versenyző délelőtt sem tűnt elégedettnek az RB13-assal, korábban a váltójára is panaszkodott, 20 perccel a délutáni edzés vége előtt pedig félre is kellett kormányoznia autóját a 16-os kanyarból kijövet. „Elszállt az erő, elszállt az erő” – üzente csapatának.
Mindössze 15 kört tudott teljesíteni a második 90 perc során, és Szergej Szirotkin délelőtti problémája után ez már második Renault-erőforrás volt a hétvégén, amely megadta magát.
A középmezőnyt ezúttal is Felipe Massa Williamse vezette, mögötte Nico Hülkenberg, Kevin Magnussen és Sergio Pérez tette változatossá a sorrendet. A mezőny végén ismét a Sauberek zártak, akik közé azonban ezúttal beékelődött Lance Stroll.
A második szabadedzés felvételről 22 óra 10 perctől lesz látható az M4 Sporton. A szocsi program a szombati harmadik szabadedzéssel folytatódik, melyet az M4 Sport és az M4 Sport.hu 10:55-ös kezdéssel élőben közvetít.
Orosz Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény:
|
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
1. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:34,120 |
|
36 |
2. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:34,383 |
+0,263 |
36 |
3. |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:34,790 |
+0,670 |
36 |
4. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:34,829 |
+0,709 |
34 |
5. |
Max Verstappen |
Red Bull-TAG Heuer |
1:35,540 |
+1,420 |
15 |
6. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer |
1:35,910 |
+1,790 |
26 |
7. |
Felipe Massa |
Williams-Mercedes |
1:36,261 |
+2,141 |
39 |
8. |
Nico Hülkenberg |
Renault |
1:36,329 |
+2,209 |
38 |
9. |
Kevin Magnussen |
Haas-Ferrari |
1:36,506 |
+2,386 |
31 |
10. |
Sergio Pérez |
Force India-Mercedes |
1:36,600 |
+2,480 |
38 |
11. |
Esteban Ocon |
Force India-Mercedes |
1:36,654 |
+2,534 |
39 |
12. |
Fernando Alonso |
McLaren-Honda |
1:36,765 |
+2,645 |
27 |
13. |
Jolyon Palmer |
Renault |
1:36,711 |
+2,591 |
22 |
14. |
Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
1:37,039 |
+2,919 |
31 |
15. |
Carlos Sainz |
Toro Rosso-Renault |
1:37,083 |
+2,963 |
36 |
16. |
Stoffel Vandoorne |
McLaren-Honda |
1:37,125 |
+3,005 |
25 |
17. |
Danyiil Kvjat |
Toro Rosso-Renault |
1:37,300 |
+3,180 |
35 |
18. |
Pascal Wehrlein |
Sauber-Ferrari |
1:37,441 |
+3,321 |
30 |
19. |
Lance Stroll |
Williams-Mercedes |
1:37,747 |
+3,627 |
36 |
20. |
Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
1:37,819 |
+3,699 |
29 |
|