Hírek>> : „Ez katasztrófa” – folytatódik a Honda vesszőfutása |
„Ez katasztrófa” – folytatódik a Honda vesszőfutása
2017.04.18. 16:42
Egyelőre ugyanolyan katasztrofálisan alakul a McLaren-Honda bahreini tesztje, mint a nagydíjhétvégéje. Újdonságokat próbálnának ki, de még a hétvégi gondjaikat sem értik igazán.
Kettő kört tett meg Oliver Turvey a McLarennel a keddi bahreini tesztnap első négy órájában. Már amikor reggel elhagyta a garázst, problémák voltak autójával, amit Sebastian Vettelnek a boxutcában kellett kikerülnie. A fejlesztőversenyző egyetlen mért kört sem futott, mivel vízszivárgást észleltek erőforrásában. A szerelőknek úgy kellett újabb motorcserébe kezdeniük, hogy az előtte használt erőforrás gyakorlatilag még nem is futott.
A hírek szerint ezúttal is az ERS okozta a fennakadást, ahogyan a Bahreini Nagydíj hétvégéjén. Pénteken, szombaton és vasárnap is az MGU-H hibásodott meg valamelyik autójukban, Fernando Alonso az időmérő második szakaszában maradt emiatt időeredmény nélkül, míg Stoffel Vandoorne vasárnap már el sem tudott rajtolni. „Ez nagyon bosszantó, és természetesen nagyon sajnáljuk a versenyzőket. Ez egy katasztrófa. Rá kell jönnünk, mi történt, megoldást kell találnunk. Ez létfontosságú” – nyilatkozta a verseny után Haszegava Juszuke, a Honda sportigazgatója a Racer című lapnak.
A Honda nem tudta megnevezni a probléma pontos okát, elmondásuk szerint szakurai gyárukban azonban gőzerővel keresik a megoldást. „A második barcelonai teszten volt hasonló problémánk, ezért kicsit változtattunk, de ez a jelek szerint nem volt elég. Nem hiszem, hogy a túlmelegedéssel lenne gond. A hőmérséklet elég magas, de nem olyan nehezek a körülmények, mint a tesztpadon” – magyarázta a japán.
Akkor arról beszélt, a bahreini tesztre reményeik szerint találnak valami megoldást. „Még kell pár nap ahhoz, hogy rájöjjünk, mi történt. De valamivel elő kell állnunk a tesztre, még ha csak az utolsó napra is. Még nem tudjuk, mi történt Stoffel autójával a verseny előtt, de a víznyomás csökkent. Az MGU-H környékén történt. Ugyanolyan hibának tűnik, mint a többi, de kicsit mégis más. Még nem volt elég időnk az elemzésre. Pénteken azt gondoltuk, annak köszönhető a hiba, hogy ez már a harmadik futam, és az alkatrészek nem bírják sokáig. De Stoffel autójába vasárnap egy új MGU-H volt, tehát nem okozhatta a túl sok megtett kilométer. Meglepett minket, hogy efféle hiba lépett föl.”
Úgy tudni, a keddi tesztnapon Turvey autójában is egy új tesztmotor volt, melyet a héten szállítottak Bahreinbe Szakurából. Ezen hajtóegységen változtattak is az előző verzióhoz képest, és a beépített új erőforrás is ugyanilyen specifikáció. Hogy pontosan mennyiben más ez a motor, mint az előző, arról a szakember konkrétumokat nem árult el. „Pár ötletet tesztelünk. De nincs szó teljesen új erőforrásról” – nyilatkozta még a teszt előtt az Autosportnak.
A sorozatos hibák azt is jelentik, hogy a Honda az előzetes terveivel ellentétben képtelen motorja teljesítményének javításával foglalkozni. Hogy mikor kapja meg az újfejlesztésű motorját a McLaren, egyelőre nem világos. Volt szó arról, hogy Monacóban vagy Kanadában vetik be (legutóbb Fernando Alonso is erről beszélt), de más információk szerint már Spanyolországban jöhet egy új motor.
„Még nem döntöttünk. A cél megvan, de úgy döntöttünk, nem mondunk erről semmit, mert még nincs kész. Nem szeretném, ha a szurkolók túl sokat várnának el tőlünk” – fogalmazott Haszegava, kiemelve, a fejlesztések terén kicsit sincs helye az óvatoskodásnak. „Ebben a helyzetben nem várhatunk. Igazán komoly előrelépésre van szükségünk.”
A japánt Fernando Alonso vasárnapi kieséséről is kérdezték. A spanyol az utolsó körökben állt ki a garázsba, miután azt jelezte csapatának, motorproblémája van. Spanyol források azt gyanítják, valójában csak azért adta fel versenyt, hogy ezzel demonstrálja elégedettségét a Honda felé. Erősítheti a gyanút, hogy Haszegava sem mondott részleteket a vélt motorhibáról.
„Nincs magyarázat, de úgy érezte, valami nincs rendben, valami nem normális. Nem volt értelme folytatni, ezért úgy döntöttünk, visszahívjuk az autót, hogy ellenőrizhessük. Fontos, hogy ha egy versenyző úgy érzi, valamin rossz, akkor leállítsuk a motort” – nyilatkozta.
|