Hírek>> : Alonso "dicsér": Lenyűgöző, milyen gyenge a Honda-motor… |
Alonso "dicsér": Lenyűgöző, milyen gyenge a Honda-motor…
2017.04.16. 23:24
A Honda-motor gyengeségét „lenyűgözőnek”, Stoffel Vandoorne rajt előtti leállását „csodálatosnak” találta a bahreini versenyt végigpanaszkodó Fernando Alonso.
Ha valakinek kétsége lett volna afelől, miért életbevágóan fontos Fernando Alonso számára a május végi Indy 500-as verseny, Bahrein után valószínűleg már jobban megérti. A spanyol versenyző szokás szerint elszántan küzdött, de arról is tett, hogy minden egyes rádióüzenetében tudatosítsa, mennyire elégedetlen jelenleg a Hondával.
„Hogy előzhetnek meg?! Háromszáz méterrel voltak mögöttem, és megelőznek az egyenesben. Soha életemben nem versenyeztem ennél kevesebb motorerővel!” – jelentette ki egyszer. „****, hogy mi? Háromszáz méterrel mögöttünk volt az egyenesben?” – tette fel a kérdést máskor. Aztán amikor mérnöke közölte vele, a B-terven gondolkodnak, csak annyit felelt: „Csináljatok, amit csak akartok, ember!”
Persze nem váratlanok az efféle megjegyzések attól a versenyzőtől, aki Japánban nemes egyszerűséggel GP2-es motornak titulálja a Honda V6-osát, jól tudva, hogy azt a gyártó teljes vezérkara is élőben hallja. És nem is tűnnek jogtalannak.
Alonso a versenyt követően sem rejtette véka alá frusztráltságát – szarkasztikus megjegyzéseket tett teljesítményükre. „Stoffel sokkal pechesebb volt ezen a hétvégén, még csak el sem rajtolhatott. Ez csodálatos” – állapította meg, utalva arra, hogy csapattársa McLarenje a rajt előtt állt le feltételezhetően ugyanolyan MGU-H-hiba miatt, amely pénteken kétszer, szombaton egyszer hátráltatta őt.
„Egész verseny alatt hiányzott a tempónk az egyenesekben – lenyűgöző volt” – jött az újabb szarkazmus. „Volt, hogy amikor a visszapillantóba néztem, láttam, hogy háromszáz-négyszáz méterre vannak mögöttem. Aztán amikor elkezdtem állítgatni valamit a kormányomon, vagy hallgattam az instrukciókat, féktávon egyszer csak mellettem voltak, és arra gondoltam, hogy ez lehetetlenség.”
„De jelenleg ez a helyzetünk. Nehéz versenyünk volt ilyen szempontból. Nem tudom, mennyi lóerőnk volt ezen a versenyen a normál körülményekhez viszonyítva, de ettől függetlenül is túlságosan lassúak voltunk. Az időmérőn és a versenyen is.”
„Nem élveztem a csatákat, mert túl sokat vesztettünk az egyenesekben. Közel voltunk a pontszerzéshez a verseny bizonyos szakaszában, de sosem volt meg az a tempónk, ami Kínában vagy Ausztráliában. Egy kicsivel lassabbak voltunk. Tudjuk, hogy mi a csomagunk gyenge pontja.”
És szerinte még bele fog telni pár hétbe, mire előreléphetnek. „Türelmesnek kell lennünk, várnunk a fejlesztéseket a következő versenyeken, de az elkövetkező három-négy futamunk nehéznek ígérkezik. Oroszországban is sokat számít a motorerő, Barcelona lesz az első futam, ahol nem lesz túl sok egyenes, és talán versenyképesebbek lehetünk egy kicsivel.”
Egyetlen vigasza van most: hétfőn már az Indy 500-as projektnek szenteli az idejét. „Egy kicsit most erre fogok koncentrálni. Holnaptól tanulmányozni fogom a helyzetet, kapcsolatban leszek a csapattal, először láthatom majd a telemetriájukat. Fel fog frissíteni” – tekintett előre.
Rá is fér, nem kérdés.
|