Hírek>> : Hamiltoné a pole Kínában! |
Hamiltoné a pole Kínában!
2017.04.08. 11:53
Hamilton-Vettel első sor a vasárnapi futamon.
A pénteki vegetálás után a szombati végre autógazdag napnak bizonyult. A Ferrari vitt mindent a szabadedzésen, és Lewis Hamilton viszonylagos botladozása is eléggé nyitott időmérő edzést vetített előre.
Az első fecske a pályán az a Lance Stroll volt, aki kritikaáradattal kezdte az idényt, azonban a szombati szabadedzésen kemény választ adott a kétkedőknek. Az előkelő 8. helyen zárt a Williams versenyzője, bár hozzá kell tenni, hogy márkatársát, a rendkívül tapasztalt és a nyugdíj mindennapjaiba is beleszagolt Felipe Massát a már-már meglepő 5. pozícióban intették le.
Ahogy meglepő volt Sebastian Vettel Q1-es lágy gumis nyitóideje is, amivel két és fél tizeddel volt gyorsabb Lewis Hamilton szuperlágyon futottjánál. Ehhez is van mit hozzátenni. Méghozzá azt, hogy amikor a brit háromszoros bajnok a célegyenesre fordult, a haas-os Romain Grosain éppen előtte csúszott keresztbe át a pályán.
Vagyis nem egészen tiszta körben volt lassabb Hamilton az elviekben gyorsabb gumikon.
Volt még egy „keresztes lovagunk”. A nagy beugró, Antonio Giovinazzi Grosjeanhoz hasonlóan átlósan oldotta meg a célegyenest, csak az újonc nem volt olyan szerencsés (tapasztalt?), hogy meg tudja menteni az autóját.
Rommá tört a Sauber, viszont a korábbi leintés miatt tovább is jutott, sőt tovább juttatta a csapattársát, Marcus Ericssont is, viszont elvette a javítási lehetőséget Grosjeantól.
A Q1 kiesettjei: Stoffel Vandoorne, Grosjean, Palmer, Verstappen és Esteban Ocon.
Ahogy a felsorolásból látszik is, nem indul jól Max Verstappen hétvégéje, aki furcsa motorproblémára panaszkodott a rádióban, majd nem is volt lehetősége a folytatásra.
Kis gumifaljavítás miatt csúszott a Q2 indítása, de amint kialudt a piros lámpa, természetesen Lance Stroll ismét azonnal pályára gördült.
És jöttek azonnal a nagyok is, most már egyforma szuperlágy gumikon. Nagy kérdés volt tehát, hogy mit hoz ez az etap. Vettel első nekifutásra ismét hozta az első helyet Hamilton ellenében, de csak 15 ezrednyi előnnyel. Azonban a helyezés akkor is jelzés értékű.
A Ferrari-Mercedes páros után Mercedes Ferrari párosítás következett Bottas-Räikkönen vezetésével. Az utánuk elérhető első kiadó helyet pedig a red bullos Daniel Ricciardo tartotta a Q2 utolsó „felfutása” előtt, mely egyébként szinte meg sem történt.
Legalábbis az élmezőnyben nem. A Mercedes párosa egyöntetűen „bojkottálta” az utolsó szakaszt, úgyhogy Sebastian Vettel önmagával és a rekord idővel versenyzett egy nagyot, és nyert is. A német rekorddöntés és 2 tizedes előny tudatában várta a folytatást.
A Q2 kiesettjei: Carlos Sainz, Magnussen, Alonso Ericsson és az etap igazoltan nem megjelenője, Antonio Giovinazzi.
Fernando Alonso kiesése ellenére is látványosat harcolt. Míg csapattársa, Stoffel Vandoorne már a Q1-ben távozott, a spanyol erősen hozta a Q2-. Pedig, mint az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon elmondta, a McLaren-Honda az utolsó erő ma a Forma-1-ben. Ő erre valószínűleg folyamatosan rá fog cáfolni...
És elérkezett a mindent eldöntő etap ideje. Vajon előhúz-e néhány lóerőt még a motorjából a Mercedes? Avagy a Ferrari a nyitófutam után időmérő edzésen is elkapja a nagy ellenfelet?
Hamilton űridővel nyitott. Nemhogy 1:32-es időre redukált volna a brit, de bement alá is. Olyan mélyre, ahová Vettel már nem tudta követni riválisát. Igaz, csupán 184 ezredes hátránnyal, de a német a második helyre szorult.
És a végső összecsapásban is alulmaradt a német.
Bár Vettel megjavította Hamilton előző körét, a brit tovább faragott, és végül ismét két tizedes hátránnyal maradt el a legjobb időtől.
Tőle viszont csak egyetlen ezreddel Valtteri Bottas, így a Kínai Nagydíjon Mercedes-Ferrari, Mercedes-Ferrari felállással alakult az első két sor.
Kimi Räikkönen már komolyabb, közel fél másodperces hátrányban van Hamiltonhoz képest, de mindez elenyészőnek tűnik az ötödik helyen záró Daniel Ricciardo hátránya mellett, aki már jócskán 1 másodperce kívül találta magát.
A hatodik hely a williamses Felipe Massáét, akit Nico Hülkenberg, Sergio Pérez, Danyiil Kvjat és Lance Stroll követ a sorban.
Lewis Hamilton tehát megnyerte a Kínai Nagydíj időmérő edzését, így a brit indulhat az élről a vasárnapi futamon, melyet 7:30-as kezéssel élőben közvetítünk az M4 Sporton és itt az M4 Sport.hu-n is.
Végeredmény
|
1. etap |
|
2. etap |
|
3. etap |
P |
Név |
Csap |
Ö |
P |
Köridő |
K |
M |
P |
Köridő |
K |
M |
P |
Köridő |
K |
1. |
L. Hamilton |
MGP |
0 |
2. |
1:33.333 |
|
|
3. |
1:32.406 |
|
|
1. |
1:31.678 |
|
2. |
S. Vettel |
FER |
0 |
1. |
1:33.078 |
|
|
2. |
1:32.391 |
|
|
2. |
1:31.864 |
|
3. |
V. Bottas |
MGP |
0 |
4. |
1:33.684 |
|
|
4. |
1:32.552 |
|
|
3. |
1:31.865 |
|
4. |
K. Räikkönen |
FER |
0 |
3. |
1:33.341 |
|
|
1. |
1:32.181 |
|
|
4. |
1:32.140 |
|
5. |
D. Ricciardo |
RED |
0 |
6. |
1:34.041 |
|
|
5. |
1:33.546 |
|
|
5. |
1:33.033 |
|
6. |
F. Massa |
WIL |
0 |
7. |
1:34.205 |
|
|
7. |
1:33.759 |
|
|
6. |
1:33.507 |
|
7. |
N. Hülkenberg |
REN |
0 |
9. |
1:34.453 |
|
|
6. |
1:33.636 |
|
|
7. |
1:33.580 |
|
8. |
S. Pérez |
FOR |
0 |
12. |
1:34.657 |
|
|
8. |
1:33.920 |
|
|
8. |
1:33.706 |
|
9. |
D. Kvjat |
STR |
0 |
8. |
1:34.440 |
|
|
9. |
1:34.034 |
|
|
9. |
1:33.719 |
|
10. |
L. Stroll |
WIL |
0 |
5. |
1:33.986 |
|
|
10. |
1:34.090 |
|
|
10. |
1:34.220 |
|
11. |
C. Sainz Jr. |
STR |
0 |
11. |
1:34.567 |
|
|
11. |
1:34.150 |
|
|
|
|
|
12. |
K. Magnussen |
HAA |
0 |
14. |
1:34.942 |
|
|
12. |
1:34.164 |
|
|
|
|
|
13. |
F. Alonso |
MCL |
0 |
10. |
1:34.499 |
|
|
13. |
1:34.372 |
|
|
|
|
|
14. |
M. Ericsson |
SAU |
0 |
13. |
1:34.892 |
|
|
14. |
1:35.046 |
|
|
|
|
|
15. |
A. Giovinazzi |
SAU |
0 |
15. |
1:34.963 |
|
|
15. |
|
|
|
|
|
|
16. |
S. Vandoorne |
MCL |
0 |
16. |
1:35.023 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17. |
R. Grosjean |
HAA |
0 |
17. |
1:35.223 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18. |
J. Palmer |
REN |
0 |
18. |
1:35.279 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19. |
M. Verstappen |
RED |
0 |
19. |
1:35.433 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20. |
E. Ocon |
FOR |
0 |
20. |
1:35.496 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|