Hírek>> : A Honda karácsony óta tudta, hogy gond lesz |
A Honda karácsony óta tudta, hogy gond lesz
2017.04.05. 15:58
A Honda Forma-1-es főnöke, Yusuke Hasegawa elismerte, a japán gyártó abban a hitben volt, hogy kifejleszteni egy motortechnológiát, amivel ledolgozzák hátrányukat a riválisokhoz képest, “túl könnyű” feladat lesz.
Hasegawa úgy vélte, a Honda új erőforrása a szezon elejétől a 2016-os Mercedes szintjén lesz, csakhogy a japánok megbízhatósági problémái a szezon előtti teszteken eléggé beleköptek a McLaren-Honda levesébe.
A Honda a zsetonrendszer eltörlésével szeretett volna előnyre szert tenni a riválisokkal szemben, hiszen a motort 10 kg-mal könnyebbre és 1cm-rel alacsonyabbra tervezték, miután a Mercedes megoldását követték.
Az Ausztrál Nagydíjon végül egyik McLaren-Honda sem szenvedett motorproblémától, de Hasegawa elismerte, a jelenlegi motort eléggé letekerték, és tulajdonképpen a japánok alá is becsülték az új erőforrás nehézségét, hiszen megbízhatósági hiba nélkül nem tudják növelni a teljesítményt.
“Azt hittük túl könnyű feladat lesz, majd végül túl nehéz lett megbirkózni az új technológiával – ez az én hibám volt.” – mondta Hasegawa a Motorsport.com-nak.
“A tesztpadon jó előrelépést értünk el a hengerekkel egyenként, csakhogy amint a V6-os motor összeállt, sok gonddal küszködtünk.”
“Az egyes hengerekkel már nagyon jó szinten vagyunk, de ha ugyanezt a specifikációt betesszük a V6-osba, akkor nem működik. Nagyon csalódottak vagyunk. Csakhogy ezt túl későn vettük észre – karácsonykor.”
“Miután a problémát megértettük, addigra meg kellett erősítenünk a végső specifikációt – így kompromisszumokat kellett kötnünk.”
A Honda további problémákkal szembesült – instabilitás és vibráció – amikor a motor bekerült a McLaren MCL32-be.
“Nagyon vibrál. Erre csak annyit mondhatok, hogy a tesztpadon nem tűnt ekkorának a probléma – amikor azonban bekerül a váltó, a kardántengely és a gumik, akkor berezonál. Nem a kasztnit hibáztatom; a helyzetet már a tesztpadon is észre kellett volna vennünk.”
Fejlesztési tervek
A Honda még mindig dolgozik egy fejlesztési csomagon amit a májusi Spanyol Nagydíjon vetnének be.
“Ha jó megoldást találunk, akkor az ötödik vagy a hatodik futamra meg tudjuk változtatni a motort, szóval ezelőtt, vagy addigra nagyon szeretném fejleszteni a specifikációnkat.”
“Bár még fejlődnünk kell, magabiztos vagyok, hogy ezt a szintet elérhetjük.”
|