Hírek>> : Lewis meg a többiek – kitartott a nagy Hamilton-fölény! |
Lewis meg a többiek – kitartott a nagy Hamilton-fölény!
2017.03.24. 13:44
Kettőből kettő Lewis Hamilton és a Mercedes mérlege! A brit a délelőttihez hasonló fölénnyel nyerte a második melbourne-i edzést is. Sebastian Vettel legalább az egyik Mercedes legyőzte – balesetek és kicsúszások sorát láthattuk a második másfél órában!
Romain Grosjean és a Haas vezényletével rajtolt a melbourne-i második szabadedzés. A francia versenyző neve mellé került az első mért idő, de ő mutatta be a délután első látványos kicsúszását is. Egy blokkolás után az 1-es kanyart volt kénytelen levágni, még a kavicságyat is érintette. Csapattársa, Kevin Magnussen eközben ugyancsak füstölős fékezést mutatott be, ami után mérnöke a boxba is hívta őt. Úgy tűnik, azok a fékproblémák még mindig nem oldódtak meg.
Késlekedéssel indult a McLaren edzése. Miközben délelőtt Stoffel Vandoorne várakozott hosszú ideig a garázsban, ezúttal ő rótta a köröket, s Fernando Alonso nézte egykedvűen, ahogyan autóját próbálják összerakni. Az ebédszünetben cseréltek ki pár dolgot, ám a munka jobban elhúzódott a vártnál. Hasonlóan alakult a helyzet Max Verstappennél és a Ferrarinál is.
A Mercedes velük ellentétben nem sokat teketóriázott, előbb Lewis Hamilton állt az élre a lágy gumin, majd Valtteri Bottas vette át a vezetést a szuperlágyon.
Délelőtt rendre eggyel lágyabb keveréken körözött a Mercedes, mint a Ferrari – most először nyílt lehetőség a közvetlen összehasonlításra kettejük között. Kimi Räikkönen és Sebastian Vetetl ugyanis is a szuperlágy abroncson teljesítette első mért idejét, s mindketten túlszárnyalták Bottas legjobbját – Vettel elsőként tört be 1:25 alá a második edzésen. Más kérdés, hogy Hamilton ezt követően a lágy gumin zárkózott fel mögéjük Bottast megelőzve…
Az edzés huszonötödik percében jött a szezon első balesete. A délelőtt nagy részét műszaki hiba miatt a garázsban töltő Jolyon Palmer Renault-ja az utolsó kanyarban sodródott le a pályáról, egyenest a falba. A brit a kocsi hátulját veszítette el, s olyan szerencsétlenül érte a falat, hogy a hátsó rész mellett az elejét is összetörte. A szárnyai mellett az első felfüggesztése is sérült, s miután a pálya közepén állt meg, a versenyirányítás félbeszakította az edzést.
A 8 perces szünet elég volt arra, hogy Fernando Alonsót beszíjazzák a McLarenbe. Ő és Verstappen is ezt követően teljesítette első mért körét. Pár perccel az újraindítás után Felipe Massa állt meg a 10-es kanyarnál. A teszteken megbízhatóan működő FW40-est technikai probléma miatt kormányozta félre, a gyanú szerint a váltóval adódhatott probléma. Romain Grosjean eközben újabb látogatást tett a kavicságyban, ezúttal a 3-as kanyarnál.
A 90 perc feléhez érkezve a két Mercedes már ultralágy gumin futott ki. Bottas 1:24,1-re javított, ám Hamilton ezúttal is fél másodperccel felül tudta múlni őt – pont, ahogy délelőtt. A brit 1:23,620 másodperces ideje már kevesebb mint 0,1 másodpercre volt Sebastian Vettel 2011-ben futott 1:23,529-es melbourne-i rekordjától.
A két Mercedes közé a szintén ultralágy gumin futó Sebastian Vettel furakodott. Csupán 0,009-del volt gyorsabb Bottasnál. Räikkönen a negyedik helyre sorolt be mögöttük, miután az első kanyarnál egy kicsit levágta a pályát, s a fűre hajtott.
A Red Bull visszaesni látszott a délelőtthöz képest. Daniel Ricciardo az 5. helyen már több mint 1 másodperces hátrányban volt, Max Verstappen pedig olyannyira erőlködött, hogy a 12-es kanyarban nagy porfelhővel kísért ralis megmozdulást mutatott be a füvön. Vandoorne-t figyelmeztették is, a holland némi kavicsot hordott fel a pályára; az RB13-as padlólemeze meg is sérült.
A három élcsapat mögött Massa kiválásával ezúttal Carlos Sainz volt a legjobb, aki Grosjeant és az egyetlen állva maradt Renault-val versenyző Nico Hülkenberget előzte meg. Őket, Danyiil Kvjatot és Sergio Pérezt mindössze fél másodperc választotta el egymástól, ami megmutatja, miért is vakarták a fejüket az érintett csapatok, amikor a középmezőny erősorrendjéről kérdezték őket a teszteken.
Mögöttük Fernando Alonso a 12. helyre jött föl, továbbra is őrizve meggyőző fölényét Vandoorne-nal szemben.
Az utolsó félóra már a hosszú etapokról szólt – legalábbis azoknak, akik a pályán lehettek. Verstappen kicsúszása után rekedt a garázsban a javítási munkálatok miatt, Magnussen Haasával pedig műszaki gondok adódtak, így a dán Massához és Palmerhez hasonlóan 10 kör alatt maradt.
A délután folyamán sok hibát és kicsúszást láthattunk – az utolsó négy percre is jutott egy. Marcus Ericsson Sauberje a hatos kanyarnál tört ki, majd csúszott háttal a kavicságyba. Virtuális biztonsági autós fázis lépett életbe a mentés idejére, amivel gyakorlatilag véget is ért a második szabadedzés.
Bár Lewis Hamilton csütörtökön még határozottan állította, a Ferrari az igazi esélyese a hétvégének, fél másodperces előnye egyelőre nem ezt tűnik igazolni. Vajon maradt-e még tartalék a Scuderiában, és talál-e megoldást a Red Bull délutáni beállítási problémáira?
Az Ausztrál Nagydíj programja szombaton a magyar idő szerint 4 órakor rajtoló 3. szabadedzéssel folytatódik, majd 7 órakor jön az év első időmérő edzése – az M4 Sport és az M4 Sport.hu élőben közvetíti az eseményeket.
Ausztrál Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény:
|
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
1. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:23,620 |
|
34 |
2. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:24,167 |
+0,547 |
35 |
3. |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:24,176 |
+0,556 |
34 |
4. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:24,552 |
+0,932 |
30 |
5. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer |
1:24,650 |
+1,030 |
27 |
6. |
Max Verstappen |
Red Bull-TAG Heuer |
1:25,013 |
+1,393 |
8 |
7. |
Carlos Sainz |
Toro Rosso-Renault |
1:25,084 |
+1,464 |
34 |
8. |
Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
1:25,436 |
+1,816 |
29 |
9. |
Nico Hülkenberg |
Renault |
1:25,478 |
+1,858 |
36 |
10. |
Danyiil Kvjat |
Toro Rosso-Renault |
1:25,493 |
+1,873 |
39 |
11. |
Sergio Pérez |
Force India-Mercedes |
1:25,591 |
+1,971 |
35 |
12. |
Fernando Alonso |
McLaren-Honda |
1:26,000 |
+2,380 |
19 |
13. |
Esteban Ocon |
Force India-Mercedes |
1:26,145 |
+2,525 |
37 |
14. |
Felipe Massa |
Williams-Mercedes |
1:26,331 |
+2,711 |
6 |
15. |
Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
1:26,498 |
+2,878 |
29 |
16. |
Lance Stroll |
Williams-Mercedes |
1:26,525 |
+2,905 |
27 |
17. |
Stoffel Vandoorne |
McLaren-Honda |
1:26,608 |
+2,988 |
33 |
18. |
Pascal Wehrlein |
Sauber-Ferrari |
1:26,919 |
+3,299 |
30 |
19. |
Kevin Magnussen |
Haas-Ferrari |
1:27,279 |
+3,659 |
8 |
20. |
Jolyon Palmer |
Renault |
1:27,549 |
+3,929 |
4 |
|