Hírek>> : A McLaren mindent megtesz, hogy valahogy kompenzálja a Honda gyengeségeit |
A McLaren mindent megtesz, hogy valahogy kompenzálja a Honda gyengeségeit
2017.03.24. 13:07
Azok után, hogy a Honda az együttműködés harmadik évében sem tudott jelentősen előrelépni, a McLaren vette kezébe a saját sorsát, és több aerodinamikai fejlesztést is hozott magával az Ausztrál Nagydíjra.
Azok után, hogy a McLaren úgy néz ki, idén sem tud jelentősen előrelépni (sőt…), a csapat különböző aerodinamikai újításokat hozott magával a barcelonai tesztidőszak során látottakhoz képest. Ilyen volt például a cikk főfotóján látható hatalmas oldalsó légterelő (bargeboard) az oldaldoboz előtt-alatt, amelyre a tesztidőszak során használthoz képest felül rátettek még egy elemet, így látványra szinte már ormótlannak tűnhet. Ugyancsak rákerült a bargeboardra alul is két kis elem, ami a gumik által generált turbulens levegő ellen “küzd”.
Egy szenzor a DRS működtetőjénél
A DRS-t aktiváló rendszerhez került egy szenzor is
A fenti képen a McLaren hátsó szárnya látható, rajt a tipikus jellemzőkkel, a középső V-mélyedéssel, valamint a viszonylagos ívelt formákkal. A felső nyíl a DRS-aktiváló rendszert jelöli, amely bármiféle borítás nélkül, csak úgy csupaszon helyezkedik el, míg alul Giorgio Piola, a Motorsport.com technikai szakértője egy szenzort jelöl, amely a felső szárnylap nyitási és záródási idejét vizsgálja.
A McLaren is beállt a sorba az autó hátulját illetően
Az MCL32 hátsó szárnya és az úgynevezett majomülés
A McLaren hátulján továbbra is kimondottan érdekes látványt nyújt az alsó részen megfigyelhető négy kis bevágás. A 2017-es trendeknek megfelelően az autó hátuljára, a kipufogó fölé felkerült az úgynevezett “majomülés” (Monkey seat) is, amely a hátsó szárny középső támasztóeleméhez kapcsolódik. Ez két elemből áll, középen összekapcsolva. Az első feladata az, hogy javítsa a hátsó szárny hátsó falának működését, emellett pedig a kipufogóból kiáramló gázokat is hasznosítani tudja aerodinamikai értelemben.
|