Hírek>> : A Honda aggódik, hogy szét fog esni a McLaren Ausztráliában |
A Honda aggódik, hogy szét fog esni a McLaren Ausztráliában
2017.03.23. 16:20
A japánok még mindig nem tudják pontosan azt, hogy mi okozza a McLaren „szétesését”, mely komoly problémákra vezethető vissza.
A McLaren-Honda egy nagyon gyenge téli tesztet zárt a 2017-es szezon előtt. Nemrég még a dobogóról beszéltek Wokingban, most pedig az is erősen kérdéses, hogy célba tudnak érni az első futamon.
Ami még aggasztóbb, hogy a Honda továbbra sem találta meg a végleges megoldást a problémáira, és azokból nem mindegyiket ismerik. A következő futamok szinte biztosan az elemzésekkel és a foltozásokkal fognak telni, ami valóban rendkívül kiábrándító a projektet illetően.
Fernando Alonso is csak sokszor unottan, szomorúan nyilatkozott a sajtónak Melbourne-ben, miközben elárulta, rápirított a szakemberekre, hogy a lehető leggyorsabban találjanak megoldást a kérdésekre, mert ez az állapot lassan megengedhetetlen, főleg, hogy a harmadik közös évüket kezdték meg.
Yusuke Hasegawa, a Honda F1-es részlegének vezetője nem éppen egy olyan nyilatkozattal állt elő, ami reményeket táplálna egy jobb irány felé.
„Az utolsó két tesztnapon a problémát az autó vibrációja okozta. Ez nemcsak egy motorhoz köthető probléma, bár a vibráció leginkább onnan volt tapasztalható.”
„A bajt a karbon csövön lévő repedések okozták az autó oldalán, miközben a kábelköteg egyre inkább levált. Azt azonban nem tudom, hogy ezek a problémák újra elő fognak fordulni, vagy sem. Aggódom.” – ismerte el a japán szakember.
A Honda embere hangsúlyozta, amikor egy autó oldala ilyen gyenge, az igen aggasztó. Könnyen lehet, hogy szerkezeti hibáról van szó, de az mindenképpen beszédes, hogy már a kerékvetők okozta rezonancia is komoly gondot okoz az MCL32 számára.
A Honda javulást tapasztalt a tesztpadon a motort érintő vibrációkat illetően, de csak a pénteki edzésnapon, a valóságban fog kiderülni az, hogy valóban előrébb léptek, vagy ugyanott tartanak.
Hasegawa szerint a vezethetőség javulóban van, de ezt csak Sakurában látták a szimulációk alapján. A másik gond az olajtartály volt, amivel az első hét első tesztnapján akadtak problémák. Emiatt még motorcserékre is szüksége volt a csapatnak.
Yusuke úgy véli, hogy a nagy problémát már megoldották ezzel kapcsolatban, ami pedig a nagyfeszültségű rendszerekre és a szigetelésükre vezethető vissza. A folytatásban a hűtővíz szivárgása miatt vesztegeltek a garázsban, és emiatt állították le a motort.
Az olajtartályban volt egy terelőlap, de úgy tűnik, hogy az nem volt képes rendesen felszívni az anyagot, mert az alakja egyszerűen rossz volt. Ezen már változtattak a Hondánál, és azt mondták, hogy ez egy nagyon kezdetleges probléma volt.
A Honda több lóerőt is ígér, de azt nem tudja garantálni, hogy rövid időn belül a maximumon tud pörögni a csomag, így egyelőre azt sem tudják megmondani, hogy milyen erős a 2017-es aggregát.
„Úgy vélem, hogy a motorerőt illetően jobb a helyzet, mint Abu Dhabiban volt tavaly, de mivel a gumik is szélesebbek lettek, a versenyző úgy érezheti, hogy a sebesség csökkent.”
|