Hírek>> : McLaren: A Hondának fel kell venni a Forma-1 ritmusát! |
McLaren: A Hondának fel kell venni a Forma-1 ritmusát!
2017.03.22. 15:30
A McLaren csapatfőnöke, Eric Boullier szerint a Hondának jobban meg kellene értenie a Forma-1 versenykultúráját, ha előre akarnak lépni a jövőben.
A Honda elég nehézkesen tért vissza a Forma-1-be a McLarennel a 2015-ös szezonban, és úgy tűnik a problémáikat azóta sem tudták megoldani, vagyis a katasztrofális 2017-es felkészülés után egy újabb szenvedős év elé néznek.
Az elmúlt hetekben pont emiatt a McLaren és a Honda kapcsolata elég nehéz időszakon megy keresztül, hiszen Wokingban nehezen fogadják el, hogy az erőforrás miatt újabb eredménytelen szezont zárhatnak.
A japánok azonban továbbra is visszautasítják a külső segítséget a Forma-1-es programjukban, és Boullier szerint ez lehet a legnagyobb gond, hiszen eddig sem a megbízhatóság, sem a teljesítmény terén nem tudtak úgy teljesíteni, hogy a Forma-1-ben sikeresek legyenek.
“Egyetlen egy dologra lenne szükségük: megérteni, és beleolvadni a Forma-1 versenykultúrájába.” – mondta Boullier a Motorsport.com-nak.
“Úgy értem, hogy ahogy mi viselkedünk a versenyzésben és a Forma-1-ben, az a naptártól függ: kitűzött célok, kitűzött dátumok, köridők… mindig a lehető legjobb megoldásra törekszünk, olyan hamar, amilyen hamar csak lehet.”
“Amikor egy gyártó futtat egy projektet, akkor lehetnek pár hetes késések, amik nem változtatnak a terméken, vagy az üzleti modellen.”
“A versenyzésben, ha nem hozod el a fejlesztéseidet az első versenyre, akkor az első versenyen sehol sem leszel. Ez a versenyzési mentalitás. Ez egészen a beszállítókig terjed, miszerint ha először valamit egy hónap alatt csinálnak meg, akkor legközelebb három hét alatt lesznek kész, majd a három hetet két hétre csökkentik.”
“Mi sokkal jobban értékeljük az időnyereséget, mint a spórolást. Ez egy más hozzáállás, mint amit a világ többi részén láthatunk.”
A Honda befektetett egy gyárba Milton Keynes-ben, Nagy-Britanniában, de Boullier szerint amíg a központ Japánban van, és az európai gyárban is a japán munkamorál uralkodik, addig a Honda túl lassan birkózik meg a feladatokkal, és nem tudnak eleget tenni a Forma-1-es elvárásoknak.
“A Mercedes pont ezért alakította ki a központját Nagy-Britanniában, és szerintem ezzel előnyre is szert tettek.” – tette hozzá Boullier.
“A beszállítóink talán kétszer annyiba kerülnek, mint a Hondának, de háromszor, négyszer vagy ötször gyorsabbak. A vállalati befolyás nem mindig hatékony.”
“Minél inkább vállalati szemlélettel irányítod a csapatot, annál több folyamatot örökölsz meg vállalati szinten – ennek következtében lassabban haladsz, és agilisabb leszel, ami nem összeegyeztethető a versenykultúrával.”
|