Hírek>> : A Forma-1-nek fontolóra kellene venni az aktív felfüggesztést! |
A Forma-1-nek fontolóra kellene venni az aktív felfüggesztést!
2017.02.15. 15:51
A McLaren versenyigazgatója, Eric Boullier azt javasolta a Forma-1-nek, hogy a jövőben ne tiltsák be az aktív felfüggesztést…
A technológiát az 1994-es szezon elején tiltották be, de a múlt heti technikai meetingen az egyik kiemelt témát szolgáltatta.
A Forma-1-es csapatok nem tudtak megegyezni a felfüggesztések szabályosságában – a végleges előírásokat a hónap vége előtt várják az FIA-tól.
A vita tulajdonképpen a ferraris tervező, Simone Resta levele után pattant ki, amit az FIA versenyigazgatójának, Charlie Whitingnak címzett az eszközökről, melyek segítenek az aerodinamikai teljesítményen.
A Ferrari azt próbálta meg kideríteni, hogy a riválisok megoldásai vajon szabályosak-e – ez alapján fejlesztette volna tovább a saját rendszerét.
A felfüggesztések kapcsán Boullier javasolta az aktív megoldást – ami kulcsfontosságú volt az 1992-es és 1993-as bajnokságban a Williams számára – ez lehetne a megoldás most is.
“A felfüggesztés egy vicces téma. Talán egy nap megállíthatnánk a fejlesztést, és lemásolhatnánk az utcai autók megoldását, vagyis visszahozhatnánk az aktív felfüggesztést. Ezzel legalább lezárnánk a vitát.”
“Ma minden a szabályok értelmezéséről szól, és aztán egy koncepció mellett döntesz, amit akár máshogy is értelmezhetsz, mint a többiek.”
“A Ferrari pont ezért nyomja a saját véleményét az értelmezésről, amit az FIA-nak kell eldönteni. Épp ennek a közepénél járunk, és valójában a legtöbb csapat is kapcsolatba lépett velünk ebben a témában.”
“A Ferrarinak más az értelmezése, és ezt akarja elfogadtatni, aminek nyilván a többi csapat nem igazán örül.”
Remélhetőleg a tisztázott szabályok egyértelműen meghatározzák, mit lehet, és mit nem – még a barcelonai tesztek előtt, hogy a csapatok a szezonnyitóra már felkészülhessenek. Ha nem születik megegyezés, az Ausztrál Nagydíjon akár még óvás is lehet.
|