Hírek>> : A Honda a Mercedes erőforrását másolja |
A Honda a Mercedes erőforrását másolja
2017.01.09. 15:40
A Motorsport információi szerint a Honda belátta, rosszul döntött, amikor kitartott egyedi, helytakarékos motorkoncepciója mellett és megváltoztatta a fejlesztések irányát. Az új erőforrás elkészítésekor a japánok már a Mercedes megoldását másolják.
A Honda visszatérését követően hamar kiderült, hogy a gyár az ellenfelekétől eltérő motorelrendezést választott: a turbót és az MGU-H-t (hőenergia-visszanyerő rendszer) a hengersorok közötti szűk helyre építették be. Tették mindezt azért, hogy a McLaren a lehető legszűkebbre szabhassa autója hátsó részét, ez ugyanis aerodinamikailag előnyösnek számít.
Annak ellenére, hogy az elrendezés számos problémát hozott, a japánok kitartottak mellette, sőt többször elmondták (főleg 2015-ben és a 2016-os év elején), a jelenlegi éllovast csak saját megoldásokkal lehet utolérni és legyőzni. Mivel a tavalyi év sem hozta meg a nagy áttörést (bár fejlődtek, sportigazgatójuk szerint nem annyit, amennyit szerettek volna) elhatározták, a visszatérés óta használttól eltérő motorkoncepcióval vágnak neki az új szezonnak.
Ezt nemrég a McLaren technikai igazgatója is megerősítette, részleteket azonban nem árult el az új irányvonalról. A Motorsport azonban megtudta, a Honda vezetői beleegyeztek a helytakarékos koncepció feladásába és a folytatásban inkább a Mercedes megoldását másolják majd, bízva abban, hogy a váltásnak több előnye lesz, mint hátránya.
Új erőforrásukban tehát a kompresszort a motor elé, a turbót a motor mögé építik, a két komponenst pedig a hengersorok között kötik majd össze egy tengellyel. Ezen felül áttérnek a riválisok által már használt előkamrás megoldásra, ami azonos teljesítmény mellett kisebb fogyasztást tesz lehetővé. Ezeket a jelentős módosításokat azért hajthatják végre, mert az idei szezonban már nincs életben a zsetonrendszer, vagyis szabadabb a motorfejlesztés.
Az új elrendezésnek köszönhetően egyébként biztosan megnő majd a Honda-erőforrás mérete, a Motorsport azonban úgy tudja, a japán és a brit szakemberek ennek ellenére is meglehetősen szűkre tudják majd szabni az új autó hátsó részét. Az újításoktól természetesen előrelépéseket várnak, főleg azt követően, hogy az utóbbi két évben a pontszerzésért is harcolniuk kellett.
|