Hírek>> : Rosberg Ricciardo előtt húzta be a második edzést – törmelékhullás Austinban |
Rosberg Ricciardo előtt húzta be a második edzést – törmelékhullás Austinban
2016.10.21. 23:09
Nico Rosberg vette át az első helyet az austini második szabadedzésen, Lewis Hamiltont ezúttal az egy körön és hosszabb távon egyaránt ígéretes tempót futó Daniel Ricciardo is megelőzte. Délután is potyogtak az alkatrészek az autókról – egyszer a piros zászló is lendült.
A régi időket idéző csatával indult az austini második szabadedzés. Fernando Alonso a jobb kivezető kör érdekében igyekezett mihamarabb áthámozni magát Kimi Räikkönenen, ám volt csapattársa nem hagyta magát. A két veterán kanyarokon keresztül látványosat meccselt – fájdalom, hogy csak egy pénteki szabadedzésről volt szó. A finn 2007-es bajnoki diadalának 9. évfordulóján már csak Hamilton hiányzott mellőlük…
Räikkönen első mért körével egyébként a tabella élére ugrott, ám onnan Sebastian Vettel azonnal le is taszította. 1:38,9-es köreik messze elmaradtak a Mercedesek délelőtti legjobbjaitól – de az addig futott egyéni legjobbjuknak számítottak.
Max Verstappen ennél is jobbat tudott 0,4-del. A Red Bullokra ekkor került fel először a lágy gumi, miután a délelőttöt mindkét versenyzőjük az eddig tartósnak bizonyult közepesen teljesítette. Daniel Ricciardo is a két ferraris elé ugrott első körével.
A bajnokcsapatnál eközben megosztották a munkát: Lewis Hamilton a közepes, Nico Rosberg a lágy abroncsokkal kezdett. A német egyből az élre is állt, csapattársa azonban kevesebb, mint 0,4 másodpercet kapott csak tőle.
Az első edzéshez hasonlóan ezúttal is hamar törmelékek jelentek meg a pályán. Hamiltont figyelmeztették is, hogy az első kanyar után kerülje el a valamelyik riválisa autójáról leszakadt darabot. De megpördülés is jutott az első percekre: Jolyon Palmer és Danyiil Kvjat délelőtti esete után Esteban Ocon csúszott meg a 17-es kanyarnál. Két társával ellentétben ráadásul a kavicságyba sodródott. Szerencséjére volt visszaút.
Az első félóra végén Kimi Räikkönen jelent meg először az élmezőnyből a szuperlágy gumikon. A finn a középső szektorban ennek segítségével is jó 0,2 másodperces hátrányban volt Rosberghez képest, aztán a kör végén még hibázott is, és a bukótérbe kényszerült. Csapattársa is letért kicsit az útról az utolsó előtti kanyarban, ám neki sikerült javítania. A második helyre zárkózott föl, 0,096 másodperccel elmaradva mercedeses honfitársától.
Szoros viszont csak addig volt „küzdelmük”, míg föl nem kerültek a Mercedesre is a piros oldalfalú Pirellik. Rosberg azonnal 0,8 másodpercre növelte velük az előnyét. 1:37,358-as körétől a szintén szuperlágyra váltó Daniel Ricciardo csak 0,2 másodperccel maradt el – a körét összerakni képtelen Hamilton viszont 0,3-del. Így a brit csak a harmadik helyen állt, megelőzve Vettelt, Verstappent, Hülkenberget és Räikkönent.
Az edzés feléhez közeledve Fernando Alonso is nekiveselkedett „időmérős” körének. Csapata azt közölte vele, hogy a közepes gumihoz képest 2 másodperces gyorsulást várnak a szuperlágyon. A spanyol pár századdal túlteljesítette a célt, és ezzel Räikkönent megelőzve zárkózott fel a 8. pozícióba. Előtte az időközben szintén javító Pérez állt. Nem sokkal később pedig már Jenson Button, aki közéjük ékelődve vette át a 8. pozíciót.
Amikor legközelebb szuperlágy gumin jöttek elő a boxutcából az élmezőny tagjai, időeredményük már másodpercekkel gyengébb volt az előzőnél. Félreérthetetlen jelzés arra, hogy megkezdték a versenyre való felkészülést. Rosberg és Ricciardo nem tempója nem sokban különbözött a piros gumikon – az ausztrál azonban úgy tűnt, kevésbé lassul rajtuk, mint a bajnoki éllovas. A Pirelli meg is jegyezte: „Ígéretes a Red Bull szuperlágyas tempója.” A Ferrarinál eközben Räikkönen tesztelte ezt a keveréket, míg Vettel használt lágy abroncsokkal vágott neki hosszú etapjának.
A körözést 34 perccel a leintés előtt azonban félbe kellett szakítani. Az ok nem annyira váratlan: törmelékek a pályán. Az első edzésnapon komoly problémát jelentett az autók kerékvetőkön történő „lemorzsólódása”, ám miközben eddig legfeljebb csak a virtuális biztonsági autóval fogták vissza a tempót, ezúttal a gyors 3-as, 4-es és 5-ös kanyaroknál volt veszély, így a versenyirányítás nem kockáztatott meg egy defektet. Később kiderült, ismét a Haas autói lettek könnyebbek egy kis szénszálas anyaggal…
A kényszerszünet 5 percig sem tartott, és Vettel már csatázhatott is Danyiil Kvjattal. „Máris versenyzünk, vagy mi?! Péntek van, ember!” – panaszkodott az orosz a ferrarisra.
Hiába, ez a csaták edzésnapja volt.
Na meg a megpördüléseké. Jolyon Palmer a hosszú etapok során is bemutatott egyet. Renault-ja a 8-as kanyarban állt keresztbe, majd sodródott oldalazva a fűre. Az edzés végén Carlos Sainz látványos füstfelhő közepette szintén megforgatta Toro Rossóját – a 18-as kanyarban.
Az utolsó negyedórába lépve egyre több versenyző kezdett panaszkodni a gumikra. Hamilton a közepes szettjén érzett szűnni nem akaró vibrációt, Verstappen mindössze négy kör után jelentette ki, hogy lágy szettje máris elszállt, Räikkönen a szuperlágyon futott etapja végén közölte, hogy „nincs eleje” az autójának, mert a bal első megadta magát, míg a lágyon futó Rosberg azt mondta mérnökének: „Az edzés után szeretném megtudni, hogy vannak-e vágások a gumikon.”
Az állás ekkor már nem módosult: Rosberg délelőtti második helye után nyerte a második gyakorlást, Ricciardo a két Mercedes közé ékelődött, két Force India és két McLaren került a legjobb tízbe, ahol Räikkönen zárta a sort.
Amerikai Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény
|
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
1. |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:37,358 |
|
33 |
2. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer |
1:37,552 |
+0,194 |
33 |
3. |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:37,649 |
+0,291 |
32 |
4. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:38,178 |
+0,820 |
35 |
5. |
Max Verstappen |
Red Bull-TAG Heuer |
1:38,258 |
+0,900 |
27 |
6. |
Nico Hülkenberg |
Force India-Mercedes |
1:38,508 |
+1,150 |
32 |
7. |
Sergio Pérez |
Force India-Mercedes |
1:38,568 |
+1,210 |
31 |
8. |
Jenson Button |
McLaren-Honda |
1:38,713 |
+1,355 |
29 |
9. |
Fernando Alonso |
McLaren-Honda |
1:38,801 |
+1,443 |
30 |
10. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:38,865 |
+1,507 |
31 |
11. |
Carlos Sainz |
Toro Rosso-Ferrari |
1:38,971 |
+1,613 |
31 |
12. |
Kevin Magnussen |
Renault |
1:39,159 |
+1,801 |
23 |
13. |
Felipe Nasr |
Sauber-Ferrari |
1:39,189 |
+1,831 |
28 |
14. |
Valtteri Bottas |
Williams-Mercedes |
1:39,197 |
+1,839 |
34 |
15. |
Danyiil Kvjat |
Toro Rosso-Ferrari |
1:39,202 |
+1,844 |
36 |
16. |
Felipe Massa |
Williams-Mercedes |
1:39,281 |
+1,923 |
30 |
17. |
Jolyon Palmer |
Renault |
1:39,455 |
+2,097 |
34 |
18. |
Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
1:39,554 |
+2,196 |
24 |
19. |
Esteban Ocon |
Manor-Mercedes |
1:40,086 |
+2,728 |
27 |
20. |
Esteban Gutiérrez |
Haas-Ferrari |
1:40,114 |
+2,756 |
26 |
21. |
Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
1:40,219 |
+2,861 |
28 |
22. |
Pascal Wehrlein |
Manor-Mercedes |
1:41,131 |
+3,773 |
31 |
|