Hírek>> : Kényszerből már Malajziában jön az új Honda-motor? |
Kényszerből már Malajziában jön az új Honda-motor?
2016.09.21. 14:06
Már a következő versenyhétvégén érkezhet a Honda új motorja. Ez ugyanakkor büntetést ért majd Fernando Alonso és/vagy Jenson Button számára.
A japán gyártó legutóbb Spában adott új erőforrást a McLaren versenyzőinek, ám már javában dolgozik idei utolsó fejlesztésein is. Bevetésének pontos idejéről és helyéről még nem határoztak, ám mivel egy újabb motorcsere már mind Fernando Alonso, mind Jenson Button számára hátrasorolásos büntetést jelentene, s a három hét múlva rendezendő hazai futamukon, a Japán Nagydíjon semmiképp sem szeretnének a mezőny végéről rajtolni, kezük meg van kötve.
Haszegava Juszuke sportigazgató szerint a legvalószínűbb, hogy már a következő, malajziai versenyen bevetik az új hajtóegységet. „Amikor Spában bevetettük a legutóbbi motort, még kilenc verseny volt hátra, vagyis tudtuk, hogy szükség lesz még egy motorra. Ha a kilenc futamot felosztjuk, Malajziában, Japánban vagy az USA-ban kellene jönnie az új motornak. Japánban nem szeretnénk büntetést, tehát Malajziában több értelme lenne. De még egyeztetünk erről a csapattal. A szurkolók nem hiszem, hogy szeretnék a büntetést Japánban. Akkor be sem engednének a pályára” – mondta Haszegava.
Azt is jelezte, még nem döntötték el, hogy mindkét versenyzőjük egyszerre kapja-e meg az új erőforrást. „Nem szeretném, ha mindkét autónk hátra kerülne, ez sem taktikai szempontból, sem a konstruktőri verseny szempontjából nem lenne jó. Talán jobb lenne megosztani a taktikákat. De még erről is beszélnünk kell a csapattal” – fogalmazott.
Ez esetben ugyanakkor további nehézség állna elő: a hazai verseny miatt az újításról Malajziában lemaradó versenyzőjüknek egészen Austinig várnia kellene a fejlesztésekre, azaz két hétvégét kellene a korábbi erőforrással teljesítenie.
A Hondának még 3 módosító pontja maradt az év hátralévő részére. Haszegava nem árulta el, hogy ezeket a gyenge pontjukat jelentő belső égésű motor fejlesztésére használják-e el. „Talán más területekre fogjuk, mert ha a belső égésen változtatsz, az olyan sok időbe kerül, amennyit mi már nem akarunk elpazarolni idén” – mutatott rá.
A négy gyártó közül a Ferrari már nem rendelkezik módosító pontokkal, a Hondának 3, a Mercedesnek 6, a Renault-nak pedig 18 egysége maradt.
|