Hírek>> : A McLaren-Honda lassan már a dobogó közelében is felbukkanhat? |
A McLaren-Honda lassan már a dobogó közelében is felbukkanhat?
2016.09.20. 20:23
A Honda nem akar Malajziában és Japánban a tavalyi hibába esni, amikor Alonso nemes egyszerűséggel “GP2-es motornak” titulálta a japán gyár erőforrásait.
A hétvégi szingapúri futam volt az első, ahol a Honda főnöksége valami mosolyfélével távozott a helyszínről. Hacsigo Takihiro, a cég vezérigazgatója és jobbkeze, valamint a futamok szinte mindegyikén ott lévő Haszegava Juszuke egy-egy mosolyra is elragadtatták magukat a hétvégi teljesítmény láttán. Pedig a tavalyi szezon óta tartó McLaren-Honda együttműködés sok mélypontot (és jóval kevesebb pozitív katarzist) is megélt.
Az egyik ilyen a tavalyi osztrák nagydíj volt, ahol Button és Alonso alatt a Honda erőforrások kis túlzással minden gázadásnál megadták magukat, és mindketten rekordméretű büntetést gyűjtöttek össze a futamra. Az abszolút legrosszabb élmény a Honda számára azonban pont a szuzukai futam volt, ugyanis mivel a száguldó cirkusz Japánba látogatott, a gyár összes kis- és nagyfőnöke a helyszínen tobzódott. Mindegyikőjüket övön aluli ütésként érte a futamon Alonso elhíresült rádióbeszélgetése, amikor egyszer csak beszólt a boxba: “Gyalázatos, GP2-es motorral versenyzek!”
A hazai versenyen ezúttal szeretne a Honda kitenni magáért, és elkerülni az újabb lebőgést. Ennek megfelelően a japán gyár a következő, maláj futamon a legújabb verziójú erőforrást veti be a McLarenekben, bízva abban, hogy az azt követő japán futamra ez már egy kiforrottabb eszköz lesz, és még jobb teljesítményre lesz képes. Hogy a technikával a csapat meg tudjon ismerkedni a Japán Nagydíjig, a fejlesztést már eggyel korábban, Malajziában bevetik, ezzel elhasználva az utolsó három, motorfejlesztésre “költhető” zsetont. Ennek érdekében Alonso esetében például egy huszonöt rajthelyes büntetést is bevállalnak, ugyanis a spanyol számára ez már a hetedik erőforrás lesz idén az autóban.
Szingapúrban olyan fordult elő Alonsóékkal, ami idén nagyon kevésszer: lenyomták az összes olyan csapatot (a gyári gárdán kívül), amelyeknek a Mercedes szállít motort. Ilyenre a 2016-os szezon során csak Ausztriában és Magyarországon került sor, tehát igazán különleges ez az eredmény a McLaren számára ebben az évben, még ha csak egy hetedik helyről volt is szó Alonso esetében.
Szingapúrban a lassú, városi pályán az autó erényei domborodtak ki, a motorerő kevéssé számított. Most tehát a Hondán a sor. Ennek megfelelően a következő, maláj hétvégét egyfajta tesztként fogják majd fel, hogy legalább a hazai, Japán Nagydíjon kitehessenek a kirakatba egy szép eredményt. A japánok egyenesen odáig mentek az esélylatolgatással, hogy realitásként kezelik a dobogós esélyeket.
“Szuzuka, Austin és Abu-Dzabi jobban fekszik majd az autónknak. Ha Fernando vagy Jenson folyamatosan ott van a pontszerző helyeken, mondjuk az ötödik pozíció környékén, egy kis szerencsével a dobogó is elérhető.” – mondta Haszegava.
Ha ez a lehetetlennek tűnő küldetés összejönne, vagy legalább Alonso nem fitymálná le ismét a Honda motorját, Japánban valószínűleg euforikus hangulat lesz.
|