Hírek>> : Kötelező feladat teljesítve: Rosbergé a pole–Verstappen és Räikkönen előtt! |
Kötelező feladat teljesítve: Rosbergé a pole–Verstappen és Räikkönen előtt!
2016.08.27. 16:25
Nico Rosberg hozta a kötelezőt: magabiztosan, egyetlen Q3-as körrel is megnyerte a Belga Nagydíj időmérő edzését. Max Verstappen a második, a spái specialista Kimi Räikkönen pedig a harmadik rajtkockába állhat föl vasárnap!
Q1: két bajnok búcsúzott, Wehrlein és Massa robbantott
Két csapat is bizonytalansággal vágott neki a spái időmérő edzésnek. Max Verstappen Red Bulljában elektronikai hibát észleltek a harmadik szabadedzésen, és bár a váltócserét és a vele járó büntetést elkerülték, így is hosszú szerelési munkálatok vártak a csapattagokra. A Honda eközben közölte, Fernando Alonso autóján furcsa adatokra lettek figyelmesek a délelőtti gyakorlást követően – de a spanyol időmérős szereplése nem került veszélybe. „Mindent ellenőriztünk, és úgy tervezzük, részt veszünk az időmérőn” – írták közösségi oldalukon.
A kétszeres bajnok valóban pályára is hajtott, csakhogy nem sokkal később már a pálya szélére is kellett kormányoznia azt. Bár még bőven volt hátra a Q1-ből, az első kiesőnk máris megvolt.
A pálya hőmérséklete délutánra 40 Celsius-fokra emelkedett, így továbbra is a gumikérdés állt a középpontban. A versenyre való taktikázás már szombaton megkezdődött.
A középmezőny próbálkozásait követően Nico Rosberg a lágy gumin futott 1:48,019 másodperces körével állt az élre. A két Ferrari a szuperlágyakon kezdett: Kimi Räikkönen szinte ugyanolyan időt autózott, mint a harmadik edzésen, ezúttal azonban Sebastian Vettel 0,1 másodperccel gyorsabbnak bizonyult nála. Az első tízben ekkor a már megszokott nevek mellett feltűnt a szuperlágyon meglepően gyorsnak bizonyuló Pascal Wehrleiné is, aki mindössze 1,1 másodperccel maradt el honfitársától.
Két versenyzőnek addigra már törölték is egy-egy körét. Felipe Nasr mellett Kevin Magnussen is pályát szélesített az FIA által szenzorokkal fölszerelt három kanyar egyikében. Max Verstappent azonnal figyelmeztették is: fokozottan figyeljen a pálya határaira.
Hogy ennek köszönhető-e a precizitása, nem tudni, ám tény, a holland aztán ezredmásodpercre azonos időt autózott Daniel Ricciardóval. A két Red Bull ezzel azonban a Ferrarik, Rosberg és a két Force India mögött állt.
Az 55 rajthelyes büntetést kapó Lewis Hamilton – ahogy várható volt –, egy lassú kör után föl is adta az időmérőt. Már javában a médiának nyilatkozott, amikor a Q2-be jutásért megkezdődött az ádáz küzdelem. Felipe Massának olyan jól sikerült a javítás, hogy a két Ferrarit megelőzve az élre ugrott. 1:47,738-as eredménye igencsak biztatónak tűnt. Pascal Wehrlein eközben 9.-nek hozta be a Manort – briliáns teljesítmény ez tőle és a csapattól.
Újonc csapattársának nem sikerült a bravúr: Felipe Nasr, Esteban Ocon, Danyiil Kvjat, Marcus Ericsson, Lewis Hamilton és Fernando Alonso kiesett. Mindössze 500 métert tudott megtenni, mielőtt újabb műszaki hiba sújtotta.
Q2: Taktikai játszma az élen – Verstappen a vesztese?
„Lelazult a kerekem” – jelezte az előző kör meglepetésembere a rádión keresztül. Pascal Wehrlein éppen csak kihajtott a boxból, máris vissza kellett térnie oda ellenőrzésre.
Az élmezőny tagjai eközben megkezdték a taktikai játékukat. Miután a Q2 dönt arról, vasárnap ki milyen gumin rajtolhat, többen is a lágy abroncsokon hagyták el a boxutcát. Nico Rosberg senkit sem lepett meg ezzel a taktikával. Elsőre futott egy tekintélyt parancsoló 1:46,999 másodpercet kört, amivel az élre állt. Majd azt figyelte, mindez mire lesz elég.
Hárman is őt próbálták másolni. Kimi Räikkönen 0,7, Sebastian Vettel 0,9, Daniel Ricciardo pedig 1 másodperccel maradt el a némettől a sárga jelölésű papucsokon. Max Verstappen eközben inkább kitartott a szuperlágy gumi mellett – más kérdés, hogy ezekkel sem sikerült megelőznie a Mercedest, 0,164 másodperccel maradt el Rosbergtől.
A többiek tempóhátrányuk miatt nem engedhették meg maguknak, hogy lemondjanak a lágyabb keverék jelentette tizedekről. A két Force India már eleve a piros oldalfalú abroncsokkal hajtott pályára, majd a Williamsek is azon próbálkoztak. Szoros csatájukból előbbi csapat jött ki győztesen, házon belül pedig Hülkenberg, illetve Massa volt a jobb.
Miután a négyes hátrébb szorította a lágy gumis próbálkozókat – persze Rosberget kivéve –, a két Ferrari és Ricciardo is újabb, ezúttal már szuperlágyas körre kényszerült. A kívánt taktikáról azonban végül így sem kellett lemondaniuk. Mivel megszakították utolsó köreiket (pedig Vettel futott egy abszolút leggyorsabb első szektort), eldőlt, hogy a lágy gumival vághatnak neki a Belga Nagydíjnak. Velük ellentétben Verstappen, a két Williams és Jenson Button szuperlággyal kezd majd.
A Q2-ben Romain Grosjean, Kevin Magnussen, Esteban Gutiérrez, Jolyon Palmer, Carlos Sainz és Pascal Wehrlein búcsúzott.
Q3: Rosberg egy próbálkozással is…
Miközben a Q2-ben a taktikázásé volt a főszerep, a záró felvonásban már minden a puszta tempóról és ezáltal a szuperlágy gumin futott körökről szólt. Bár a lágy gumin futott legjobb ideje fölényes volt, a szabadedzések alapján volt némi bizonytalanság a Mercedes piros gumis formáját illetően.
Nos, Rosberg első nekifutásra megszerezte az első helyet, 1:46,744-es ideje azonban mindössze 0,149 másodperccel volt jobb Max Verstappenénál. A harmadik helyre Sebastian Vettel került, 0,5 másodperces lemaradással, miközben Daniel Ricciardo gyenge első szektora után gyenge idővel nyitott, Kimi Räikkönen pedig egy Stavelot-ban bemutatott kavicságyas kicsúszás miatt meg is szakította körét.
A második „fordulót” Felipe Massa nyitotta meg, ám a brazil már az első kanyarban elfékezte magát. Hiába tűnt gyorsabbnak csapattársánál ezen a délutánon, 2008 másodikja másfél másodperces lemaradása után bocsánatot is kért csapatától hibájáért.
A mindent eldöntő körét végül egyik Red Bull sem tudta jól összerakni – Ricciardo ugyan előrébb lépett, csapattársa legyőzésére ugyanúgy nem volt esélye, ahogy a hollandnak sem Rosberg utolérésére.
Kimi Räikkönen hibája után látványosan korrigált: egyetlen körrel sikerült megszereznie a 3. rajtkockát csapattársa, az autója hátuljának viselkedésével elégedetlen Sebastian Vettel előtt. Őket Ricciardo, Serigo Pérez, Nico Hülkenberg, Valtteri Bottas, Jenson Button és Felipe Mass követte.
Végeredmény
|
1. etap |
|
2. etap |
|
3. etap |
P |
Név |
Csap |
Ö |
P |
Köridő |
K |
M |
P |
Köridő |
K |
M |
P |
Köridő |
K |
1. |
N. Rosberg |
MGP |
12 |
4. |
1:48.019 |
3 |
|
1. |
1:46.999 |
3 |
|
1. |
1:46.744 |
6 |
2. |
M. Verstappen |
RED |
12 |
7. |
1:48.407 |
3 |
|
2. |
1:47.163 |
3 |
|
2. |
1:46.893 |
6 |
3. |
K. Räikkönen |
FER |
13 |
3. |
1:47.912 |
3 |
|
5. |
1:47.664 |
5 |
|
3. |
1:46.910 |
5 |
4. |
S. Vettel |
FER |
14 |
2. |
1:47.802 |
3 |
|
8. |
1:47.944 |
5 |
|
4. |
1:47.108 |
6 |
5. |
D. Ricciardo |
RED |
12 |
8. |
1:48.407 |
3 |
|
9. |
1:48.027 |
3 |
|
5. |
1:47.216 |
6 |
6. |
S. Pérez |
FOR |
12 |
6. |
1:48.106 |
3 |
|
4. |
1:47.485 |
3 |
|
6. |
1:47.407 |
6 |
7. |
N. Hülkenberg |
FOR |
12 |
5. |
1:48.080 |
3 |
|
3. |
1:47.317 |
3 |
|
7. |
1:47.543 |
6 |
8. |
V. Bottas |
WIL |
12 |
10. |
1:48.655 |
3 |
|
7. |
1:47.918 |
3 |
|
8. |
1:47.612 |
6 |
9. |
J. Button |
MCL |
15 |
11. |
1:48.700 |
6 |
|
10. |
1:48.051 |
6 |
|
9. |
1:48.114 |
3 |
10. |
F. Massa |
WIL |
12 |
1. |
1:47.738 |
6 |
|
6. |
1:47.667 |
3 |
|
10. |
1:48.263 |
3 |
11. |
R. Grosjean |
HAA |
12 |
13. |
1:48.751 |
6 |
|
11. |
1:48.316 |
6 |
|
|
|
|
12. |
K. Magnussen |
REN |
12 |
14. |
1:48.800 |
6 |
|
12. |
1:48.485 |
6 |
|
|
|
|
13. |
E. Gutiérrez |
HAA |
12 |
12. |
1:48.748 |
6 |
|
13. |
1:48.598 |
6 |
|
|
|
|
14. |
J. Palmer |
REN |
12 |
16. |
1:48.901 |
6 |
|
14. |
1:48.888 |
6 |
|
|
|
|
15. |
C. Sainz Jr. |
STR |
9 |
15. |
1:48.876 |
6 |
|
15. |
1:49.038 |
3 |
|
|
|
|
16. |
P. Wehrlein |
MAN |
11 |
9. |
1:48.554 |
7 |
|
16. |
1:49.320 |
4 |
|
|
|
|
17. |
F. Nasr |
SAU |
6 |
17. |
1:48.949 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
18. |
E. Ocon |
MAN |
7 |
18. |
1:49.050 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
19. |
D. Kvjat |
STR |
6 |
19. |
1:49.058 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
20. |
M. Ericsson |
SAU |
6 |
20. |
1:49.071 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
21. |
L. Hamilton |
MGP |
4 |
21. |
1:50.033 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
22. |
F. Alonso |
MCL |
1 |
22. |
|
1 |
|
|
|
|