Hírek>> : A délután Verstappené és a Red Bullé – a Mercedes az első ötből is kiszorult |
A délután Verstappené és a Red Bullé – a Mercedes az első ötből is kiszorult
2016.08.26. 17:14
A „hazai” versenyét teljesítő Max Verstappen első hellyel örvendeztette meg népes spái szurkolótáborát. Daniel Ricciardót és Nico Hülkenberget megelőzve lett övé a legjobb idő. A Mercedes kiszorult a top 3-ból, de versenyzőik más utat jártak délután.
A délelőttinél is nagyobb, 31 Celsius-fokos hőmérséklet mellett vágott neki a mezőny a Belga Nagydíj második szabadedzésének – többen megjegyezték, még nemigen láttak tapasztaltak ilyen hőséget a spái pályán. Romain Grosjean korai rádióüzenete jelezte, ez bizony komoly tényező lehet a hétvége szempontjából: a francia kormánykijelzőjén vészjelzés figyelmeztetett túlmelegedésre.
Grosjean aztán arra panaszkodott, hogy autója hátulja „katasztrófa”, semennyire nem tapad. Csütörtökön még arról beszélt, bár az év előrehaladtával egyre nehezebben vezethetővé vált a Haas, reményei szerint a mostani hétvégétől javul a helyzetük. Egyelőre nem úgy tűnik.
Sebastian Vettel edzése is bosszankodással indult. A német előbb elmérte a Les Combes féktávját, majd az őt feltartó Carlos Sainzra panaszkodott, akibe később az első kanyarban is majdnem belehajtott. A négyszeres bajnok ingerült mutogatásba kezdett. Köre olyanra is sikerült, amilyennek indult: előbb majdnem elveszítette autója hátulját, majd miközben Kimi Räikkönen 1:49,9-es idővel állt az élre, ő csak egy 1:51,0 másodperces eredménnyel nyitott.
Fernando Alonso már annak is örülhetett, hogy az első pillanatoktól a pályán lehetett. Az első edzést vízszivárgás miatt kihagyó spanyol időközben elvégzett motorcseréjével begyűjtött egy 35 rajthelyes büntetést – de legalább nekiláthatott a munkának.
Lewis Hamilton eközben a reggeli mellé újabb 15 rajthelyes büntetést kapott (30-nál tart jelenleg) újabb motorcseréje után. A brit első próbálkozásával átvette az első helyet Räikkönentől. Nico Rosberg 0,7 másodpercre volt tőle a 7. helyen.
A címvédő honfitársa, Jolyon Palmer nem tudott szabadulni délelőtti balszerencséjétől. A differenciálproblémák után váltót cserélt nála a Renault, de autója továbbra sem működött megfelelően. „Vibrálást érzek, amikor csak hatvan százalékig nyomom le a gázt. Elszáll az erő, elszáll az erő” – jelezte a rádióban. Életbe lépett a virtuális biztonsági autós jelzés, majd miközben a pályabírók próbálták biztonságba helyezni a sárga gépet, az némi rádiós segítséggel, az MGU-K megfelelő beállítása révén újraindult, és saját „lábon” tért vissza a garázsba.
Fél óra elteltével a két Red bull javított idején: előbb Max Verstappen előzte meg Hamiltont, majd Daniel Ricciardo – utóbbi 0,6 másodpercet adott neki a lágy gumin. Nico Rosberg szintén a sárga abroncsokon hajtott ki, ám hiába javított, 0,03 másodperccel elmaradt az ausztráltól. Verstappen eközben régi ismerősével, Kimi Räikkönennel is összetalálkozott a Buszmegállóban. Hosszasan taglalta is versenymérnökének, milyen „veszélyes” módon tartotta fel őt a finn.
A szuperlágy gumis próbálkozások sorát a két Force India nyitotta meg. Sergio Pérez, majd az őt 0,4 másodperccel túlszárnyaló Nico Hülkenberg állt az élre – Sebastian Vettel 0,366 másodperccel elmaradt honfitársától. Hiába muzsikált jól a Ferrari már délelőtt is a pálya első és harmadik szektorában (ahol Kimi Räikkönené volt a legjobb részidő), a középsőben 0,9 másodpercet buktak, ami arra utal, korántsem találták még meg az ideális kompromisszumot.
Nem jó hír számukra, hogy Daniel Ricciardo és Max Verstappen a szuperlágy gumin is ígéretes tempót mutatott: Vettelre előbbi közel 0,7 másodpercet, utóbbi közel 1 másodpercet vert, amikor átvette a vezetést a tabellán.
A Mercedes viszont adós maradt a szuperlágy gumis gyorskörrel.
Miközben a többség az időmérőre készült, a rajtrács végére kerülő Lewis Hamilton egyéni programot futott. Föltetette a közepes keveréket, melynek a nagy hőségben túlzott gumikopás esetén akár még kulcsszerep is juthat vasárnap. Mivel kvalifikációja gyakorlatilag tét nélkülivé vált, a brit megtehette, hogy kompromisszumok nélkül készítse fel gépét a futamra – egykörös próbálkozások helyett azonnal belevetette magát a hosszú etapokba. A fehér oldalfalú gumin azonban igencsak sokat csúszkált, többször is a bukótérbe kényszerült. 14 kör után jelezte csapatának, nem maradt több ebben a keverékben.
Stratégiájuk kapcsán beszédes adat: az edzés felénél Hamiltoné volt a legnagyobb csúcssebesség, 3,6 km/órával gyorsabb, mint a listán 6. Rosbergé. Előzésekre felkészülni!
Az edzés felén túl nagyjából ki is alakult a végeredmény. Verstappen és Ricciardo mögött Hülkenberg, Vettel, Pérez, Rosberg, Räikkönen, Grosjean, Button és Gutiérrez sorakozott, meglepően előkelő, a 11. helyen állt Pascal Wehrlein, míg Lewis Hamilton Fernando Alonso mögött csak a 13. pozícióban volt.
Gyengén muzsikáltak a Williamsek. Valtteri Bottast műszaki problémák is hátráltatták, majd kései, prototípusgumin futott gyorskörével csak 16.-nak lépett elő. 2 másodperccel elmaradtak Verstappentől.
Már javában a hosszú etapokat teljesítette a mezőny, amikor Max Verstappen erővesztésre panaszkodott. „Nem sok mindent tehetünk, Max, de folytassuk inkább” – érkezett a válasz.
Vettel eközben újra forgalomirányító lett. Ezúttal az egyik Manornak integetett a boxutca végén, jelezve, hogy kicsit előrébbről kellene elvégezni a rajtgyakorlatot, mert neki így nem marad elég hely ehhez…
A német később a szuperlágy gumik tartósságát tesztelte. A Ferrari e típusból kérte a legtöbbet a hétvégére, miközben közepes gumiból csupán egyet rendelt versenyzőinek. A négyszeres világbajnok 12 kört teljesített, majd jelezte, erős vibrációt érez, ezért inkább befejezi etapját.
A skála másik végét a Hamiltonhoz hasonlóan a közepes gumit szintén tesztelő Hülkenberg, Pérez, Rosberg, Alonso, Kvjat ötös képezte. A gumik szempontjából alighanem érdekes vasárnap délutánnak nézünk elébe, ha valóban ilyen meleg marad az idő.
A Belga Nagydíj programja a szombat délelőtt 11 órakor kezdődő harmadik szabadedzéssel folytatódik, amit az M4 Sport 10:55-ös műsorkezdéssel élőben közvetít.
Belga Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény
|
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
1. |
Max Verstappen |
Red Bull-TAG Heuer |
1:48,085 |
|
27 |
2. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer |
1:48,341 |
+0,256 |
27 |
3. |
Nico Hülkenberg |
Force India-Mercedes |
1:48,657 |
+0,572 |
30 |
4. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:49,023 |
+0,938 |
27 |
5. |
Sergio Pérez |
Force India-Mercedes |
1:49,100 |
+1,015 |
27 |
6. |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:49,161 |
+1,076 |
33 |
7. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:49,244 |
+1,159 |
30 |
8. |
Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
1:49,419 |
+1,334 |
20 |
9. |
Jenson Button |
McLaren-Honda |
1:49,419 |
+1,334 |
23 |
10. |
Esteban Gutiérrez |
Haas-Ferrari |
1:49,648 |
+1,563 |
23 |
11. |
Pascal Wehrlein |
Manor-Mercedes |
1:49,716 |
+1,631 |
31 |
12. |
Fernando Alonso |
McLaren-Honda |
1:49,772 |
+1,687 |
30 |
13. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:49,782 |
+1,697 |
33 |
14. |
Danyiil Kvjat |
Toro Rosso-Ferrari |
1:49,916 |
+1,831 |
25 |
15. |
Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
1:50,083 |
+1,998 |
27 |
16. |
Valtteri Bottas |
Williams-Mercedes |
1:50,151 |
+2,066 |
19 |
17. |
Felipe Massa |
Williams-Mercedes |
1:50,157 |
+2,072 |
29 |
18. |
Carlos Sainz |
Toro Rosso-Ferrari |
1:50,194 |
+2,109 |
25 |
19. |
Kevin Magnussen |
Renault |
1:50,375 |
+2,290 |
34 |
20. |
Jolyon Palmer |
Renault |
1:50,562 |
+2,477 |
32 |
21. |
Esteban Ocon |
Manor-Mercedes |
1:50,659 |
+2,574 |
25 |
22. |
Felipe Nasr |
Sauber-Ferrari |
1:50,719 |
+2,634 |
24 |
|