Magic Fernando Alonso Fansite


Üdvözöllek!
Az oldal a Forma-1 egyetlen 2x-es és a WEC 1x-es spanyol világbajnokával, Fernando Alonsoval foglalkozik.

A hírek különböző hírportálokról származnak, fel van tüntetve, ami saját fordítás. Nézz szét, gyere máskor is!!!

Ajánlott böngésző: Mozzilla Firefox/ Google Chrome

2008-2022

 

 


(Budapest-2012. július 29.)

 
Események

Belga Nagydíj-Spa-Francorchamps

Július 28-30

Körök száma: 44

Péntek

1. Edzés  13:30-14:30
Időmérő
  17:00-18:00

Szombat

Sprint időmérő  12:00-12:44
Sprintverseny
  16:30-

Vasárnap

Futam  15:00-

Fernando Alonso
A versenyző

a könyv megjelenése

???

 
VB pontok

F1

Pilóták

1. Max Verstappen  281 pont
2. Sergio Perez  171 pont 
3. Fernando Alonso  139 pont
4. Lewis Hamilton  133 pont
5.  George Russell  90 pont
6. Carlos Sainz  87 pont
7. Charles Leclerc  80 pont
8. Lando Norris  60 pont
9. Lance Stroll 45 pont
10. Esteban Ocon  31 pont

Csapatok

1. Red Bull  452 pont
2. Mercedes  223 pont
3. Aston Martin  184 pont
4. Ferrari  167 pont
5. McLaren Mercedes 87 pont

 
Chat

A CHAT-BE NE REKLÁMOZZ, NE KÁRONKODJ ÉS NE SZIDD ALONSOT, MERT KI LESZEL TILTVA!!! NE KÉRJ BANNER CSERÉT-MEGSZŰNT!

 
Látogató
Indulás: 2010-04-15
 

free counters

kódok:  LindaDesign

 
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

Hírek>>
Hírek>> : A kirúgott Marmorini kitálalt! Mi történt valójában a Ferrarinál?

A kirúgott Marmorini kitálalt! Mi történt valójában a Ferrarinál?

  2014.08.15. 20:05

A motorrészleg vezetői székéből nemrég felállított Luca Marmorini állítja, a Ferrari kényszerítette kompromisszumokra a motorteljesítmény terén, hogy ezzel csökkenthessék lemaradásukat aerodinamikai szempontból.


A Scuderia nemrég hivatalosan is megerősítette a már hetek óta terjedő pletykát: megválik motor- és elektronikai részlegének vezetőjétől, Luca Marmorinitől. Az olasz szakemberre sokan amolyan bűnbakként tekintettek, akit a korábbi csapatfőnök, Stefano Domenicali után felelőssé tettek a 2014-es mélyrepülésért.

A csapat idei gyengepontját az új szabályok szerint megalkotott V6-os turbómotor, de még inkább a hozzá kapcsolódó energia-visszanyerő rendszerek jelentik. Arról már több elemzés is született, hogy a túl kicsire, s ezáltal erőtlenre tervezett turbófeltöltő, valamint a nem elég hatékony kipufogó miként vetette vissza a csapat teljesítményét; Mark Hughes, a Sky Sports munkatársa pedig nemrégiben azt is fölvetette, közvetlen összefüggés van a tény között, hogy az előző években az aerodinamika, idén viszont a motor jelenti az istálló Achilles-sarkát. A szakíró elemzésében rámutatott, a hűtőrendszerek és a turbófeltöltő tervezésekor a mérnökök kezét megkötötte, hogy az aerodinamikai teljesítmény növelése és a helytakarékosság mindenek felett állt.

Az olasz szakíró, Leo Turrini most megszólaltatta a kirúgott Marmorinit, aki megerősítette ezen elméletet, s érdekes részleteket árult el arról, mi zajlott Maranellóban az elmúlt hónapokban. „Röviden: az alapötlet az volt, hogy az F14 T minden gyengeségét az erőforrás hibájára fogják. Mintha egy olyan nagy múlttal bíró csapatnál, mint a Ferrari elfelejtették volna, hogyan kell motort építeni! A vádakat elfogadom, de azt senki se állítsa, hogy Maranellóban olyan emberek dolgoznak, akik semmit se tudnak a turbókról, a hibrid rendszerekről és így tovább…”

Marmorini elárulta, az idei erőforrást azért tervezték olyanra, amilyen, mert a főtervező Nikolasz Tombazisz arról biztosította őket, hogy a motorerő terén vállalt kompromisszumok az aerodinamika terén többszörösen is megtérülnek majd. „A kollégáimmal azért építettünk egy bizonyos méretű motort – azaz kisebbet, mint a Mercedes és a Renault –, mert a projektvezető, Tombazisz úr erre kért minket. Azt mondták, kompakt erőforrást akarnak, kis hűtőrácsokkal, mert a kevesebb erőt majd kompenzálják az aerodinamikai megoldások, melyek garantálják, hogy előnybe kerülünk a Mercedesszel és a Renault-val szemben. Pontosan így történt, csak amikor összemértük az erőnket, kiderült, valóban kevesebb lóerő áll rendelkezésünkre, de ezt nem egyenlíti ki az aerodinamika.”

Marmorni azt is elárulta, miután Marco Mattiaccit kinevezték új csapatfőnöknek, alig beszéltek egymással. „Mattiaccival három hónap alatt mindössze pár szót váltottam. Kétszer láttuk egymást, először a bemutatkozásánál, másodszor pedig amikor megkaptam a levelet, hogy búcsúzhatok a cégtől” – fogalmazott az olasz szakember.

„Nem akarok senkit sem vádolni. Tényleg. Ennek ellenére szeretnék rámutatni, hogy a Ferrari az utcai részlegről hozott át terveket, és tapasztalatlan embereket bízott meg, akik pedig olyan képzetlen tanácsadókra hagyatkoznak, akik csak a megérzéseikben bíznak. A Ferrari emellett azt is kockáztatja, hogy lerombolja a sok-sok siker alapját, amit a múltban felépítettek. Nem önmagam miatt beszélek, én már kikerültem onnan. De sajnálom azokat a mérnököket, akik még ott vannak, és akiket demoralizálnak” – zárta gondolatát Marmorini, aki végül azon híreszteléseket is cáfolta, hogy csatlakozni akarna a Renault-hoz, s kiemelte, a fejlesztések befagyasztása miatt nem is igazán vágyik vissza jelenleg az F1-es paddockba.

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?