Hírek>> : Ferrari: Sok fejlesztés, kis fejlődés – de nem adják fel |
Ferrari: Sok fejlesztés, kis fejlődés – de nem adják fel
2014.06.17. 14:57
A Ferrari technikai igazgatója, James Allison elismeri, a komoly újítások ellenére csapata csupán csekély fejlődést ért el az előző futamokon. A brit azonban kiemelte, nem adják fel a küzdelmet.
Továbbra is egyetlen dobogós helyezést számlál a Ferrari a 2014-es szezonban, és bár a kínai harmadik, Fernando Alonso korábban egyértelművé tette, hogy idén a gyártók bajnokságának második helye a fő céljuk, egyelőre úgy tűnik, ennek elérésétől is egyre csak távolodnak. A Red Bull Kanadában kettős dobogójának köszönhetően már 52 pontra van a Scuderiától.
A vörösök pedig két hete komoly újításokkal rukkoltak elő, ám ezek ellenére nem váltak versenyképesebbé a sok hosszú egyenest magába foglaló montreali pályán. James Allison, a csapat technikai igazgatója a hírek szerint máris a következő évi autón dolgozik, ezért Kanada után állítólag Ausztriába sem utazik a csapattal.
A brit ennek ellenére hangsúlyozta, még korántsem adták fel az idei küzdelmet. „Minden szezonban meghatározó, hogy a csapatok mennyire képesek fejleszteni a csomagjukat a gyárban. Ha elöl vagy, azon dolgozol, hogy elöl is maradj, míg ha nem, akkor mindent megteszel azért, hogy előrébb kerülj a rajtrácson. Mi jelenleg minden téren a legjobbunkat igyekszünk nyújtani, az autó mechanikai, aerodinamikai, elektronikai területén, valamint a beállítások terén is, hogy javítsunk rajta. Az elmúlt futamokon a megszokottnál több újítást vetettünk be, és ezek csekély mértékben javították is a helyzetünket. Most hasonló módon kell folytatnunk a küzdelmet: versenyről versenyre megvannak a fejlesztési terveink. Ha jó munkát végzünk minden téren, akkor a Ferrari egyre következetesebbé válik majd. De ez egy nehéz küzdelem, amely sosem ér véget” – fogalmazott a brit szakember az istálló honlapján.
Ausztriába egyébként tíz év kihagyás után tér vissza a Forma–1 mezőnye. Az azóta már alaposan átalakított, a Red Bull tulajdonába került pályán 2003-ban az utolsó győzelmet éppen a Ferrari aratta – emlékezetes körülmények között (a tankolásnál kisebb tűzeset volt), Michael Schumacherrel a volánnál. „A lágy és a szuperlágy keverékű Pirellivel versenyzünk majd, ahogyan az előző két versenyen is. Nem igazán tudjuk, mire is számíthatunk, de mint az év minden versenyén, a lágyabb keverékkel nagyon fontos lesz jól gazdálkodni. Biztosra kell majd menni arról, hogy megfelelően felkészítetted a gumit a Q2-es gyorskörre, miközben arra is ügyelni kell, hogy a gumi a verseny első etapját is bírja” – tekintett előre Allison.
|