Hírek>> : Rosbergé a kanadai pole, Hamilton és Vettel előtt! |
Rosbergé a kanadai pole, Hamilton és Vettel előtt!
2014.06.07. 21:04
Ezúttal végül mindösszesen 0,079 másodperc döntött a két Ezüst Nyíl között, méghozzá ismételten Nico Rosberg javára, aki így a két héttel ezelőtti monacói pole-ját követően sorozatban második edzéselsőségét ünnepelhette.
A harmadik helyet egy elképzelhetetlenül szoros csatában végül a címvédő világelső Sebastian Vettel szerezte meg a Red Bull-lal, letudva a Williams egyébként egész hétvégén remek tempót mutató párosát, Valtteri Bottast és Felipe Massát.
Az időmérő első szakasza még álmoskásan kezdődött, midőn a két Mercedes azonnal elfoglalta megszokott helyét a tabella élén, ám néhány perc elteltével gyorsan megélénkültek az események. Előbb Lewis Hamilton regisztrált egy űridőt a többiekhez képest, majd Räikkönen csúszott bele kis híján a Bajnokok Falába az utolsó sikánnál, végül pedig érkezett Marcus Ericsson, és a svéd már nem volt ilyen szerencsés: a caterhames megpördült a 9-es kanyar kijáratánál, és odavágta az autót a leintés előtti másodpercekben. A Q1-et ekkor piros zászlóval megszakították.
Ez, Pastor Maldonado technikai hiba miatti korai búcsúja, valamint a tény, hogy Esteban Gutiérrez a délelőtti edzésen elszenvedett balesete után részt sem vett az időmérőn biztosította a továbbjutást Vettelnek – a bajnok kockáztatott, nem tette fel a lágyabbik keverékű abroncsokat, és kis híján kiesett.
A második etapban eleinte két Williams diktálta a tempót, megelőzve a két Mercedest is, ám a végén „helyreállt a világ rendje” és Hamiltonék visszavették az első két pozíciót. Mögöttük nagy csata folyt a Q3-ba jutásért: alig 0,2 másodperc választotta el egymástól a 6. helyen Vettelt, és a 12. helyen Kevin Magnussent. Kisebbfajta meglepetésre ennek a szakasznak a végén mindkét Force Indiát a kiesők között üdvözölhettük.
A szétlövésben már az első gyorskörök után Rosberg állt az élre, miután Hamilton forgalomba került, az igazi bombameglepetés azonban csak ezután érkezett: az angol világbajnok kisebb hibát vétett az utolsó próbálkozása alkalmával, és kevesebb, mint 0,08 másodperccel, de lemaradt a pole-ról, sorozatban másodszor veszítve csatát Nico Rosberg ellen szombaton.
Mögöttük szinte elképzelhetetlenül szoros csatát vívtak egymással a red bullosok és a williamsesek a harmadik pozícióért: alig több, mint 0,04 másodperc volt a különbség négyük (!) között. A harmadik rajtkockát végül Vettel szerezte meg a két Williams, és saját csapattársa, Daniel Ricciardo előtt.
A Ferrarik kissé „elfogytak” a végére és a legtöbb, amit Fernando Alonso a Q3-ban produkálni tudott, egy 7. hely volt.
Az időmérő szikrázó tűzijátékot hozott és vetít előre mind a Mercedesek, mind az üldözők között a közép-európai idő szerint holnap este 20:00-kor rajtoló Kanadai Nagydíjra.
Végeredmény
|
1. etap |
|
2. etap |
|
3. etap |
P |
Név |
Csap |
Ö |
P |
Köridő |
K |
M |
P |
Köridő |
K |
M |
P |
Köridő |
K |
1. |
N. Rosberg |
MGP |
20 |
3. |
1:16.471 |
6 |
|
2. |
1:15.289 |
7 |
|
1. |
1:14.874 |
7 |
2. |
L. Hamilton |
MGP |
20 |
1. |
1:15.750 |
7 |
|
1. |
1:15.054 |
7 |
|
2. |
1:14.953 |
6 |
3. |
S. Vettel |
RED |
18 |
13. |
1:17.470 |
6 |
|
6. |
1:16.109 |
6 |
|
3. |
1:15.548 |
6 |
4. |
V. Bottas |
WIL |
21 |
6. |
1:16.772 |
7 |
|
4. |
1:15.806 |
8 |
|
4. |
1:15.550 |
6 |
5. |
F. Massa |
WIL |
21 |
5. |
1:16.666 |
7 |
|
3. |
1:15.773 |
8 |
|
5. |
1:15.578 |
6 |
6. |
D. Ricciardo |
RED |
20 |
11. |
1:17.113 |
8 |
|
5. |
1:15.897 |
6 |
|
6. |
1:15.589 |
6 |
7. |
F. Alonso |
FER |
17 |
9. |
1:17.010 |
8 |
|
7. |
1:16.131 |
3 |
|
7. |
1:15.814 |
6 |
8. |
J. Vergne |
STR |
24 |
12. |
1:17.178 |
10 |
|
10. |
1:16.255 |
8 |
|
8. |
1:16.162 |
6 |
9. |
J. Button |
MCL |
20 |
4. |
1:16.631 |
9 |
|
8. |
1:16.214 |
5 |
|
9. |
1:16.182 |
6 |
10. |
K. Räikkönen |
FER |
17 |
10. |
1:17.013 |
8 |
|
9. |
1:16.245 |
6 |
|
10. |
1:16.214 |
3 |
11. |
N. Hülkenberg |
FOR |
21 |
7. |
1:16.897 |
11 |
|
11. |
1:16.300 |
10 |
|
|
|
|
12. |
K. Magnussen |
MCL |
15 |
2. |
1:16.446 |
9 |
|
12. |
1:16.310 |
6 |
|
|
|
|
13. |
S. Pérez |
FOR |
19 |
16. |
1:18.235 |
10 |
|
13. |
1:16.472 |
9 |
|
|
|
|
14. |
R. Grosjean |
LOT |
19 |
15. |
1:17.732 |
10 |
|
14. |
1:16.687 |
9 |
|
|
|
|
15. |
D. Kvjat |
STR |
19 |
8. |
1:16.938 |
10 |
|
15. |
1:16.713 |
9 |
|
|
|
|
16. |
A. Sutil |
SAU |
16 |
14. |
1:17.519 |
9 |
|
16. |
1:17.314 |
7 |
|
|
|
|
17. |
P. Maldonado |
LOT |
10 |
17. |
1:18.328 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
18. |
M. Chilton |
MAR |
6 |
18. |
1:18.348 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
19. |
J. Bianchi |
MAR |
5 |
19. |
1:18.359 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
20. |
K. Kobajasi |
CAT |
8 |
20. |
1:19.278 |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
21. |
M. Ericsson |
CAT |
10 |
21. |
1:19.820 |
10 |
|
|
|