Hírek>> : Megújul a Ferrari a Spanyol Nagydíjra |
Megújul a Ferrari a Spanyol Nagydíjra
2014.04.22. 22:21
Egyre élesedik a fejlesztési verseny a csapatok között. Az idény első európai nagydíjára a Red Bull mellett a hírek szerint Ferrari is komolyabb újításokkal készül.
Az első négy verseny után a Forma–1 mezőnye most két hét pihenőre megy, hogy aztán május 11-én immáron Európában, Spanyolországban csapjon össze újra egymással. Az addig hátralévő időszakban azonban korántsem áll meg az élet: az istállók gőzerővel készülnek átfogó fejlesztéseikkel. Miközben a Mercedes előnye növelését tűzte ki célul, üldözőik nem csupán velük, de egymással is komoly csatát vívnak.
A Red Bull az idény első három futamán a Ferrari fölé nőtt, Kínában azonban nem tudtak mit kezdeni a végül harmadik helyen célba érő, s csapata első idei dobogós helyezését szerző Fernando Alonsóval. Christian Horner, a címvédő csapatfőnöke a futam után ki is jelentette, akárhogy taktikáztak volna, mivel autójuk lassabb volt az egyenesben, semmiképp nem tudták volna legyőzni a spanyolt. Miközben a vörösök utoléréséhez partnerük, a Total a hírek szerint új benzinnel készül Barcelonára, a főtervező, Adrian Newey már ezen a hétvégén is inkább otthon maradt, hogy átfogó fejlesztéseiken dolgozzon.
Mindeközben azonban a Ferrari sem henyél. Az olaszok az Autosprint információi szerint Spanyolországban egy új tervezésű orrkúppal állnak majd elő, mely állítólag már át is ment a kötelező törésteszten. Ezen újítás mellé pedig új vezetőszárny, légterelő elemek, új padlólemez, továbbá egy módosított hátsó szárny is érkezik majd. A Speedweek szerint ezenkívül a hátsó felfüggesztés továbbfejelesztésén is dolgoznak már Maranellóban – állítólag a McLaren nagyobb leszorítóerőt termelő, szárnyprofilt kapó megoldását is próbára tehetik. De motortéren sincs megállás: bár az erőforrások fejlesztését már a bajnokság kezdete előtt befagyasztották, miután a megbízhatóság növelése érdekében az FIA engedélyével lehet változtatni, a hírek szerint a Renault után a Ferrari is újít – például motorvezérlésén is.
„Hiába újult meg a Forma–1, a fejlesztések terén semmi sem változott: a lényeg az, ki fejleszt leghatékonyabban” – mutatott rá siker kulcsára a kétszeres bajnok Fernando Alonso. A televíziós kommentátorként tevékenykedő Martin Brundle ugyanakkor úgy véli, jelenleg a Red Bull rendelkezik a jobb alapokkal a Mercedes utoléréséhez. „Úgy vélem, a Red Bullé jelenleg a legjobb karosszéria, ami a kínai pályán is szembetűnő volt. Az ideális autó szerintem egy Red Bull lenne Mercedes-motorral” – vélekedett a brit.
|