Hírek>> : Maurice Hamilton: Itt az ideje annak, hogy Montezemolo tükörbe nézzen! |
Maurice Hamilton: Itt az ideje annak, hogy Montezemolo tükörbe nézzen!
2014.04.16. 16:27
A Ferrari Forma-1-es csapatától távozó Stefano Domenicali túl kedves és becsületes volt, állítja az ESPN szakírója, Maurice Hamilton. A szakember szerint ez is közrejátszhatott abban, hogy az olasz nem bírt a nagy elődök nyomdokaiba lépni.
A lemondását hétfőn bejelentő Domenicali 1991-ben csatlakozott a Ferrarihoz, majd Jean Todt távozását követően, 2008-ban vált az egylet csapatvezetőjévé, az azóta eltelt hat év során azonban istállója „csak” egyszer tudta megszerezni a konstruktőri világbajnoki címet, ezért munkáját egyre többen illették éles kritikákkal. Az ESPN Forma-1-es oldalának szakértője, Maurice Hamilton úgy gondolja, hogy a véleményét általában felvállaló és a hibáit beismerő Domenicali túlságosan kedves és becsületes volt, ami nemrég bekövetkező „bukásában” is közrejátszhatott.
„Stefano számára komoly problémát jelentett az, hogy kedves srác volt, sőt talán túlságosan is kedves” - kezdi Hamilton legutóbbi bejegyezését. „Akkor sem rejtegetett semmit, amikor a Ferrari messze nem azon a szinte teljesített, mint a nagy előd, Jean Todt idejében. Ebből a szempontból Domenicali helyzete hasonlít David Moyeséra, akinek Sir Alex Fergusontól kellett átvennie a Manchester United irányítását. A labdarúgócsapat annyira kötődött a skót szakemberhez, hogy az utód igazából egy olyan szituációba került, amiből nem jöhetett ki győztesen. Ha a csapat sikeres maradt volna, akkor igazából csak teljesíti az elvárhatót, de ha nem, tudvalévő, hogy úgyis a menedzsmentben keresik majd a hiba okát” - teszi hozzá a szakértő.
Hamilton nem hiszi, hogy Domenicali volt a Ferrari problémáinak fő forrása, írása folytatásában pedig arra is kitér, hogy a nemzet részéről is komoly elvárás nehezedett az olasz szakember vállára, kinek főnöke ahelyett, hogy dobott volna egy mentőövet honfitársának, „inkább mosta kezét”. „Ideje lenne, hogy Luca di Montezemolo a tükörre is vessen egy pillantást. A Ferrari elnöke tolta el a 2014-es szabályváltoztatásokat, ő vétózta meg a négyhengeres erőforrások bevezetését és kardoskodott a V6-osok mellett? Én úgy emlékszem igen! És most pont Montezemolo szidja ezeket az új szabályokat, melyek között csapata nem tudott megfelelően teljesíteni? Igen, ő az!”
„Egyszerűen annyi történt, hogy a Ferrari nem tudott összerakni egy normális csomagot két és fél év alatt, pedig a szabályok már ennyi ideje ismertek voltak. Az azonban hozzá tartozik a Forma-1 természetéhez, hogy a csapatok néha tévútra lépnek. Ilyen már a Ferrarival is történt, elég csak megnézni mi volt a helyzet 1962-ben, 1969-ben, 1973-ban, 1980-ban, 1992-ben, 1993-ban, 1995-ben vagy éppen 2009-ben. Di Montezemolo egy elbűvölő ember, és az a latin melodráma, amit minden egyes nyilvános szereplése alkalmával előad tényleg szórakoztató, de most nincs idő a színjátszásra! Ez az egész most az erőforrásokról és nem a színjátékról szól. Egy kérdést kellene most feltenni a Ferrari főhadiszállásán: Tudja valaki a Mercedes motortervezőjének, Andy Cowellnek a telefonszámát?” - zárja gondolatait a szakíró.
|