Hírek>> : Ismét Hamilton a pole-ban - Vettel és Rosberg előtt |
Ismét Hamilton a pole-ban - Vettel és Rosberg előtt
2014.03.29. 12:19
Lewis Hamilton már az időmérő edzés harmadik szakaszának elején megfutotta a pole pozíciót érő időt, és Sebastian Vettel is már ekkor helyet foglalt magának az első sorban – a német nem is ért fel időben a rajtvonalhoz egy utolsó próbálkozásra, így utólag Hamilton sem került bajba, amiért hibázott az utolsó gyorskörének az elején.
A 2008-as világbajnok pályafutása 33. első rajthelyét szerezte meg, amivel beállította Jim Clark, a repülő skót 1960-as években felállított rekordját a legtöbbször pole-ból induló brit versenyző címért.
A második sorban egyelőre a másik Mercedesszel az utolsó másodpercekben javító Nico Rosberg, és a tréning derekán a toro rossós Danyil Kvjattal koccanó Fernando Alonso található a Ferrarival – utóbbi incidensét egyelőre vizsgálják a versenybírák.
A trópusokon az évnek ebben az időszakában megszokott délutáni felhőszakadás miatt közel egy órás késéssel indult az időmérő edzés. A Mercedesek már két perccel a zöld zászló előtt kigördültek a boxkijárathoz, arra számítva, hogy az eső csak ideiglenesen hagyott alább, és bizonyos mértékben igazuk is lett. Időszakos zápor áztatta a pályát a Q1 alatt, miközben Rosberg és Hamilton korán bebiztosították számukra az első két pozíciót.
Mögöttük Vettel lett a harmadik, annak ellenére, hogy az akkumulátor hibás működése miatt újra kellett indítani a rendszereket a Red Bullján – a német így az etap egyik részét kényszerűen a garázsban töltötte.
A legnehezebb helyzetbe mégsem ő, hanem a McLarenek kerültek. A wokingiak számára eleinte nagy megkönnyebbülés lehetett az eső, mivel így volt elég idejük, hogy megoldják a kocsik érzékelőhibáit, amelyek a délelőtti utolsó edzésen hátráltatták őket. A kvalifikáció kezdetén azonban rosszul tippeltek, és először teljes esőgumikon küldték ki Jenson Buttont és Kevin Magnussent. Két pilótájuknak minden tudására szüksége volt, hogy a lassan ismét romlásnak induló körülmények közepette is beférjenek a legjobb tizenhat közé.
Az etapból már csak másodpercek voltak hátra, amikor az újonc Marcus Ericsson elvesztette az uralmát a Caterhamje felett, ahogy a 3-as kanyar kijáratánál ráhajtott a csúszós fehér vonalra, és kicsúszott a bukótérbe. Szerencsére a svéd sértetlenül szállt ki az egészen a 4-es kanyar bejáratáig szánkázó autójából.
A Q2 elején ismét leszakadt az ég, ám Alonso, a másik Ferrariban Kimi Räikkönen és Valtteri Bottas a Williamsszel mégis köztes esőgumikon hajtott a pályára. Hamar világossá vált, hogy ez helytelen döntés, ahogy mindhárman végtelenül lassú tempóban araszoltak vissza a boxba. A 9-es kanyarban azonban Alonso ráfordult a túl későn fékező újonc Kvjatra, akit nem vett észre időben. A spanyol ennek ellenére képes volt visszaevickélni a garázsig, ahol a Ferrari-szerelők viharos tempóban nekiláttak, hogy megjavítsák a 14-es kocsi eltört bal első felfüggesztését, miközben az edzést megszakították. Kvjat első szárnycserére kényszerült, a versenybírák pedig az időmérő után vizsgálni kezdték az esetet.
Tíz perc volt hátra az etapból, amikor újraindult a körözés, a két Mercedes pedig ismét gyorsan kézbe vette az irányítást; egyedül Vettel volt képes ideiglenesen közéjük férkőzni, ahogy a vizes pályán a két héttel ezelőttihez hasonlóan ezúttal sem volt olyan kritikus a Renault motorok teljesítményhiánya.
Érdekes módon Bottas egy ideig továbbra is köztes esőgumikon folytatta, viszont a körülmények egyáltalán nem indultak javulásnak, így hamarosan ő is váltott. A két Williams viszont egyébként is teljesen versenyképtelennek bizonyult az esőben, így végül meg kellett elégedniük a 13. és a 15. pozícióval.
Az utolsó percekben nagy csata zajlott a Q3-as helyekért: előbb a sauberes Esteban Gutiérrez regisztrált egy legjobb tízes időt, majd a fenti incidens egyik résztvevője, Kvjat, akit végül a saját csapattársa, Jean-Éric Vergne ütött el a bejutó pozíciótól.
A ferrarisok egyébiránt briliáns teljesítménnyel pusztán hat perc alatt megjavították Alonso felfüggesztését, a kétszeres világbajnok pedig immár nem hibázott többet, és biztosította a helyét a szétlövésben.
Az utolsó szakaszban megint a McLareneken volt a sor, hogy kockáztassanak, ezúttal a köztes esőgumikkal, miközben mindenki más a teljes esőgumiknak szavazott bizalmat, de Magnussen meggondolta magát, így a végén csak Button várta, hogy felszáradjon valamelyest a pálya – hiába.
Az élen eközben az első körök után a Hamilton-Vettel-Alonso-Rosberg sorrend alakult ki, amelyen Rosberg változtathatott volna, de elhagyta a pályát a második körén. A harmadik kör elején Vettel lekéste az utolsó másodperceket, Hamilton pedig a 4-es kanyarban kicsúszott kissé, de Rosberg egy helyet javítva végül mégis feljött harmadiknak.
A rendkívül mozgalmas időmérő edzés után nagy kérdés, hogy a versenyen is tiszteletét teszi-e az első Sepangban. Ezt leghamarabb holnap délelőtt 10:00-kor, a piros lámpák kialvásakor tudhatjuk meg.
Maláj Nagydíj, időmérő edzés
|
1. etap |
|
2. etap |
|
3. etap |
P |
Név |
Csap |
Ö |
P |
Köridő |
K |
M |
P |
Köridő |
K |
M |
P |
Köridő |
K |
1. |
L. Hamilton |
MGP |
0 |
2. |
1:57.202 |
|
|
1. |
1:59.041 |
|
|
1. |
1:59.431 |
|
2. |
S. Vettel |
RED |
0 |
3. |
1:57.654 |
|
|
2. |
1:59.399 |
|
|
2. |
1:59.486 |
|
3. |
N. Rosberg |
MGP |
0 |
1. |
1:57.183 |
|
|
3. |
1:59.445 |
|
|
3. |
2:00.050 |
|
4. |
F. Alonso |
FER |
0 |
5. |
1:58.889 |
|
|
6. |
2:01.356 |
|
|
4. |
2:00.175 |
|
5. |
D. Ricciardo |
RED |
0 |
6. |
1:58.913 |
|
|
4. |
2:00.147 |
|
|
5. |
2:00.541 |
|
6. |
K. Räikkönen |
FER |
0 |
7. |
1:59.257 |
|
|
7. |
2:01.532 |
|
|
6. |
2:01.218 |
|
7. |
N. Hülkenberg |
FOR |
0 |
4. |
1:58.883 |
|
|
5. |
2:00.839 |
|
|
7. |
2:01.712 |
|
8. |
K. Magnussen |
MCL |
0 |
12. |
2:00.358 |
|
|
9. |
2:02.094 |
|
|
8. |
2:02.213 |
|
9. |
J. Vergne |
STR |
0 |
16. |
2:01.689 |
|
|
10. |
2:02.096 |
|
|
9. |
2:03.078 |
|
10. |
J. Button |
MCL |
0 |
13. |
2:00.889 |
|
|
8. |
2:01.810 |
|
|
10. |
2:04.053 |
|
11. |
D. Kvjat |
STR |
0 |
15. |
2:01.175 |
|
|
11. |
2:02.351 |
|
|
|
|
|
12. |
E. Gutiérrez |
SAU |
0 |
14. |
2:01.134 |
|
|
12. |
2:02.369 |
|
|
|
|
|
13. |
F. Massa |
WIL |
0 |
9. |
2:00.047 |
|
|
13. |
2:02.460 |
|
|
|
|
|
14. |
S. Pérez |
FOR |
0 |
10. |
2:00.076 |
|
|
14. |
2:02.511 |
|
|
|
|
|
15. |
V. Bottas |
WIL |
0 |
8. |
1:59.709 |
|
|
15. |
2:02.756 |
|
|
|
|
|
16. |
R. Grosjean |
LOT |
0 |
11. |
2:00.202 |
|
|
16. |
2:02.885 |
|
|
|
|
|
17. |
P. Maldonado |
LOT |
0 |
17. |
2:02.074 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18. |
A. Sutil |
SAU |
0 |
18. |
2:02.131 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19. |
J. Bianchi |
MAR |
0 |
19. |
2:02.702 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20. |
K. Kobajasi |
CAT |
0 |
20. |
2:03.595 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
21. |
M. Chilton |
MAR |
0 |
21. |
2:04.388 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|