Az autó alapvető gondjai mellett még további probléma hátráltatta az F14T-ket. Alonso az első tíz körben kénytelen volt teljesen mellőzni az elektromos motorok segítségét, vagy csak az erő fele állt rendelkezésre. Mindez a hatodik helyre vetette vissza. Ennek eredményeként 33 kört töltött Hülkenberg mögött. “Másfél másodperccel gyorsabban tudtam menni, de nem tudtam megelőzni. A Force India túl gyors volt az egyenesekben.”
Räikkönen a DRS-sel küzdött, mely időnként nem működött. Hiába volt egy másodpercen belül JEV-hez képest, a francia hibája kellett ahhoz, hogy megelőzze. Domenicali szerint az FIA jelzőrendszere volt a hibás.
Vannak pozitív jelek is: Alonso a futam harmadik legjobb idejét autózta, mindössze 0.138 másodpercre volt Rosbergtől. A harmadik szektorban a leggyorsabb volt a kétszeres bajnok: itt található a legtöbb kanyar, tehát a hajlatokban rendben van a gép. A végsebesség terén a 4. helyen áll.
Domenicali tegnap elmondta, több problémájuk is van, ami egy nagyobbra vezethető vissza. Az egyik legfontosabb, hogy ritkán tudják használni a teljes erőt, ami az akkumulátorokra és az elektromos motorokra vezethető vissza.
Az Auto Motor und Sport szerint ráadásul az F14T túlsúlyos, nem tudják tartani a 691 kilós minimumot. Állítólag csak a motor 13 kilónyi plusszal bír, ami az ügyfelek – Sauber, Marussia – sorsát is megnehezíti. Tavaly 95 kilogrammot nyomott a V8-as a KERS nélkül, idén 145 kg a határ az elektromos berendezésekkel együtt. A német lap úgy tudja, nemcsak a Renault folyamadott engedélyért, hogy fejlesztéseket és javításokat eszközölhessen, hanem a Ferrari is szeretne új öntvényeket alkalmazni, mindezt a súlycsökkentés miatt.