“Ami a mechanikai oldalt illeti, iszonyatosan komplexebb lett minden, így már az is jelentős feladat, hogy kidolgozzuk az autó felépítésének legjobb módját, alkatrészeket cseréljünk, újraépítsük, és hogyan készítsük fel a legjobban Melbourne-re”- mondta Fry a Ferrari hivatalos oldalán. “A tesztek alatt a nap 24 órájában dolgoztunk, minden műszakban, hogy biztosítsuk, az autó készen állt, de amint eljutunk Melbourne-be, sokkal inkább megkötnek majd a szabályok azon a téren, hogy mit is tehetünk valójában, és hány órát dolgozhatunk.”
Sokat hangoztatott tény, hogy idén a megbízhatóság kerekedett a teljesítmény fölé, és év elején már maga a célba érés is sikernek számíthat. A Ferrari mérnökigazgatója egyetért az említettekkel.
“A múltban hihetetlenül megbízhatóak voltak a Forma-1-es autók, de idén csak a puszta komplexitásuk azt jelenti, nagy kihívás elé lesznek állítva ezen a téren – különösen az időmérőn és a versenyen”- mondta Fry. “Az első versenyeket a megbízhatósággal kapcsolatos kezdeti aggodalmak fogják dominálni, de a mérnökök és a versenyzők számára érdekes elem lesz a kirakóban az új erőforrások menedzselése. Egyes futamokon korlátozni fog az üzemanyag-mennyiség, és ki kell dolgoznunk a lehető legjobb módját annak, hogy spóroljunk vele”- elemezte a szakember.
“Gyakorlatilag az fog történni, hogy egyensúlyozunk az elektromos energia és a fogyasztás között, és az a munkánk, hogy kidolgozzuk a legjobb kombinációt a futamra”- zárta Fry.