Hírek>> : Alonso: A vezetési stílussal nincs gond, de a sebességgel… |
Alonso: A vezetési stílussal nincs gond, de a sebességgel…
2014.03.07. 20:31
Fernando Alonso úgy véli, a versenyzőknek nem kell teljesen megváltoztatniuk vezetési stílusukat az idei év újdonságai miatt. A spanyolnak ugyanakkor nem tetszik, hogy az idei autók lassabbak a tavalyiaknál.
A versenyzők számára nem jelent majd akkora kihívást igazodni a 2014-es számos változáshoz, mint a mérnököknek – véli Fernando Alonso. Miközben egyes kollégái arról számoltak be, hogy idén vezetési stílusukon is módosítaniuk kell, a kétszeres világbajnok úgy véli, korántsem akkora a különbség a tavalyi és az idei helyzet között, mint sokan hinnék.
„Nem lesz jelentős különbség az előző évhez képest. A vezetési stílus tekintetében legalábbis semmi jelentős változás nincs. Már tavaly is óvnunk kellett a gumikat az első körtől kezdve, idén is ezt kell majd tennünk. Ebben nincs semmi új. Nem hiszem, hogy olyan jelentősen változnának a dolgok, de tény, hogy az autók lassabbá váltak” – idézte Alonsót az Autosport.
Ez utóbbi tényező, vagyis az idei autók lassabb tempója nem különösebben nyerte el a spanyol tetszését. Noha a köridők tekintetében Bahreinben bebizonyosodott, már korántsem akkora a különbség, mint attól sokan tartottak, az idei autók főként az egyenesekben hozzák vissza a kanyarokban összeszedett lemaradásukat. Márpedig a versenyzők számára a kanyarokban való száguldás jelenti a nagyobb élvezetet. „Az autók kevesebb leszorítóerővel rendelkeznek, és a versenyeken kevesebb erőt is adnak le, mivel ott jobban kell óvnunk az energiatároló elemeket, mint az időmérőn. Ezeket összeadva a versenyek sokkal lassabbá válnak, ha a teljes versenytávot tekintjük. Mi viszont a gyors autókat szeretjük vezetni, nem a lassúakat” – panaszkodott Alonso.
Majd végül arról is beszélt, hogy szerinte a vezetés során a legfőbb változásokat is a versenyeken érzékelik majd. „Határozottan más az autó viselkedése, a kanyarokban és az egyenesekben is. A kanyarok kijáratánál más a vezethetőség, mivel amikor érkezik a turbó ereje, ahhoz igazodnod kell. De az egyenesekben is másnak érzed az erőt. Az ERS-t is többet használjuk, és kétszer akkora a teljesítménye, ami szintén jelentős változás” – sorolta a különbségeket a Ferrari bajnoka.
|