Magic Fernando Alonso Fansite


Üdvözöllek!
Az oldal a Forma-1 egyetlen 2x-es és a WEC 1x-es spanyol világbajnokával, Fernando Alonsoval foglalkozik.

A hírek különböző hírportálokról származnak, fel van tüntetve, ami saját fordítás. Nézz szét, gyere máskor is!!!

Ajánlott böngésző: Mozzilla Firefox/ Google Chrome

2008-2022

 

 


(Budapest-2012. július 29.)

 
Események

Belga Nagydíj-Spa-Francorchamps

Július 28-30

Körök száma: 44

Péntek

1. Edzés  13:30-14:30
Időmérő
  17:00-18:00

Szombat

Sprint időmérő  12:00-12:44
Sprintverseny
  16:30-

Vasárnap

Futam  15:00-

Fernando Alonso
A versenyző

a könyv megjelenése

???

 
VB pontok

F1

Pilóták

1. Max Verstappen  281 pont
2. Sergio Perez  171 pont 
3. Fernando Alonso  139 pont
4. Lewis Hamilton  133 pont
5.  George Russell  90 pont
6. Carlos Sainz  87 pont
7. Charles Leclerc  80 pont
8. Lando Norris  60 pont
9. Lance Stroll 45 pont
10. Esteban Ocon  31 pont

Csapatok

1. Red Bull  452 pont
2. Mercedes  223 pont
3. Aston Martin  184 pont
4. Ferrari  167 pont
5. McLaren Mercedes 87 pont

 
Chat

A CHAT-BE NE REKLÁMOZZ, NE KÁRONKODJ ÉS NE SZIDD ALONSOT, MERT KI LESZEL TILTVA!!! NE KÉRJ BANNER CSERÉT-MEGSZŰNT!

 
Látogató
Indulás: 2010-04-15
 

free counters

kódok:  LindaDesign

 
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

Hírek>>
Hírek>> : Elképesztő végsebességek – a Ferrari mindenki előtt Bahreinben

Elképesztő végsebességek – a Ferrari mindenki előtt Bahreinben

  2014.03.05. 21:37

Már csupán kevesebb, mint egy másodperccel lassabbak az idei autók a tavalyiaknál – miközben a kanyarokban időt veszítenek, annak nagy részét a 25 km/órával nagyobb egyenesbeli tempójuk révén visszanyerik. Ami a csúcssebességeket illeti, a Ferrari mindenkit ver – a Mercedes viszont következetesen képes nagy teljesítményre. Lehet, hogy a Williams a leghatékonyabb autó? Az Auto Motor und Sport (AMuS) részletes statisztikái nyomán elemezte a helyzetet a bahreini tesztek után.


Rosberg vs. Massa – mire képesek az idei autók a 2013-asok ellen?

Az Auto Motor und Sport elsőként a 2013-as és a 2014-es versenygépek tempókülönbségét ecsetelte. Az összevetés előtt a németek a jelenlegi és a tavalyi autók közötti eltérésekre hívják föl a figyelmet. Miközben a 2013-as autókat még 2,4 literes, V8-as, nagyjából 750 lóerős motorok hajtották, s a versenyzőknek egy időmérőkörben 6,7 másodperc erejéig lehetőségük nyílt a plusz 82 lóerőt hozó KERS használatára, addig a mostani autókat 1,6 literes, V6 turbómotorok hajtják, melyeknél a benzinátfolyást 100 kilogramm/órában szabályozták, s melyeket a maximum 160 lóerő leadására képes, körönként 33 másodpercig használható ERS egészít ki. Az idei versenyautók emellett 15 százalékkal kevesebb leszorítóerővel rendelkeznek, a Pirelli új gumijai pedig valamelyest keményebbek az egy évvel ezelőtti változatnál – ami csak lassítja őket.

Nico Rosberg 2013-as Bahreini Nagydíjon elért pole pozíciós ideje 1:32,330 másodperc volt. Felipe Massa legjobb bahreini ideje ezzel szemben 1:33,258, vagyis a brazil hátránya 0,928 másodperc volt. Az idei autók (legalábbis a leggyorsabbak) tehát már harmadik tesztjükön egy másodpercen belülre kerültek a tavalyi, jóval kiforrottabb konstrukciókhoz, ami arra enged következtetni, hogy nem kell sok idő, s az aktuális gépek utolérik elődeiket.

Ami az egyes szektorokat illeti, Massa a legközelebb a hosszabb egyeneseket és kevesebb kanyart tartalmazó első szektorban került Rosberg egy évvel korábbi idejéhez: miközben a német itt 29,416 másodpercet futott, Massa 29,464-et. A nyolc kanyart magában foglaló második szektor már nagyobb, 0,629 másodperces különbséget hozott, míg a harmadik szakaszt Rosberg 22,987 másodperc alatt teljesítette, szemben Massa 23,318-as idejével.

A 2014-es autók egyébként leginkább az egyenesekben hozzák vissza a kanyarokban elvesztett időt. Mindezt a bahreini pálya, melynek 63%-án mennek padlógázzal a versenyzők, erősen kihangsúlyozta. Miközben Paul di Resta tavalyi csúcssebessége 314,2 km/óra volt a sivatagi pályán, Fernando Alonsó idén 339,6 km/órás tempót autózott. Ami Rosberg és Massa időinek összevetését illeti, a német versenyző egy éve a pálya első szektorának végén, az ötös kanyarban 237,2 km/órás sebességgel haladt, míg Massa 248,8 km/órával. A második szektor végén szintén a Williams volt a gyorsabb, 4,3 km/órával. Ennél beszédesebb, hogy míg Massa a célvonalon még csupán 1,7 km/órás előnyben volt, a célegyenes végén már 19,2 km/órával verte Rosberg 2013-as Mercedesét.

Rosberg vs. Massa - 2013 vs. 2014

(Forrás: Auto Motor und Sport)


Nico Rosberg, 2013 Felipe Massa, 2014
Köridő 1:32,330 mp 1:33,258 mp
1. szektor 29,416 mp 29,464 mp
2. szektor 39,847 mp 40,476 mp
3. szektor 22,987 mp 23,318 mp
5-ös kanyar 237,2 km/óra 248,8 km/óra
11/12-es kanyar 262,3 km/óra 266,6 km/óra
Célvonal 290,1 km/óra 291,8 km/óra
Csúcssebesség 312,0 km/óra 321,2 km/óra

Mire képes a Ferrari?

Ami a végsebességeket illeti, az Auto Motor und Sport az idei autókat is összevetette egymással. Ezen a téren a már említett 339-es tempóval Fernando Alonso Ferrarija került az élre, megelőzve a Mercedes-motoros autókat. Ami a legjobb mért végsebességeket illeti, a német lap ugyanakkor kiemeli, az értékek nem tendenciát mutatnak: a Ferrari például csak három napon jutott túl a 335 km/órás értéken, míg a Red Bull a 317,6 km/órát kétszer érte el, máskor volt, hogy 301 km/óráig jutottak csupán.

Érdekesség, hogy az ERS által jelentett 160 lóerős erőtöbbletet a csapatok általában leginkább az egyenesekben használják (ilyenkor villog a hátsó lámpájuk). A technológia kiforratlansága miatt viszont csak kevesen és kevésszer tudják/merik a maximumot kihozni belőle. Az AMuS szerint a Ferrari általában 120 lóerős teljesítményt használt, míg a Renault nagyjából 80-at. Mindez máris magyarázza, a franciák miért a tabella végén tanyáznak – igaz, amikor a Caterham feljebb kapcsolta az ERS-t, 331 km/óráig jutott.

Nem volt ekkora az ingadozás a Mercedes-motoros csapatok végsebességénél. Ők a tesztek során rendre elérték a 320 km/órás határt, mégpedig következetesen. „Mindez magabiztosságukról árulkodik. Andy Cowell (a Mercedes motorrészlegének vezetője) és csapata tudják, hogy a motorjuk képes tartósan nagy teljesítményt leadni” – írja a lap.

A legtöbbször egyébként jelentésük szerint a Williams lépte át a 330 km/órás határt, ami szerintük azt mutatja, jelenleg ők bírnak a leghatékonyabb autóval: a kisebb légellenállás nem csupán nagyobb tempót, de kisebb benzinfogyasztást is jelent. Ilyen tekintetben a McLarennek van miért aggódnia a nagy légellenállású hátsó felfüggesztése miatt: a wokingiak mindössze egyszer érték el a 330 km/órás tempót. A leglassabb mégis a Force India lett a mercedesesek közül, bár ők a hírek szerint nem használták a DRS-t.

Hogy a tabella élén záró Ferrari-motor pontosan mire képes, az AMuS szerint egyelőre rejtély. A nagy csúcssebesség ugyanis eredhet a motorból és az autóból egyaránt. „A a Ferrari V6-os turbója lehet egy rakéta, ha a maximális teljesítményen forog, de az is lehet, hogy az autójuk rendkívül hatékony. Feltűnő, hogy az F14T érte el a három legnagyobb csúcssebességet – viszont csak ritkán tették. A Ferrari partnerei, a Sauber és a Marussia pedig inkább a biztos utat választották” – írják.

A biztos utat választották a Renault csapatai is, melyek a meghibásodástól tartandó inkább visszafogták erőforrásukat. „A Renault motorjai kímélő üzemmódban mentek. Ha turbó átlépett egy bizonyos határt, vagy 80 lóerőnél többet akartak kihozni az elektromotorból, károk keletkeztek bennük. Minden kigyulladt, a turbófeltöltőtől, a kipufogón át, az elemekig, vagy jött a klasszikus motorhiba” – írják a franciákról, hozzátéve, hogy az általuk elért értékek emiatt nem tekinthetők mérvadónak.

Támpontot esetükben a Caterham adhat. „A Caterham csúcssebessége magabiztossá teheti Sebastian Vettelt. Ebből ugyanis láthatja, mit érhet el a Renault-motorral, ha az működik” – tették hozzá.

Bahreini végsebességek

(Forrás: Auto Motor und Sport)


Csapat Sebesség Nap
1. Ferrari 339,6 km/óra 8.
2. Williams-Mercedes 334,3 km/óra 8.
3. Mercdes 332,3 km/óra 4.
4. Caterham-Renault 331,2 km/óra 8.
5. McLaren-Mercedes 330,2 km/óra 2.
6. Toro Rosso-Renault 324,3 km/óra 8.
7. Force India-Mercedes 322,3 km/óra 3.
8. Red Bull-Renault 317,6 km/óra 8.
9. Sauber-Ferrari 314,8 km/óra 5.
10. Lotus-Renault 313,0 km/óra 8.

Marussia-Ferrari 313,0 km/óra 8.

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!