Hírek>> : Hamilton elsőségével zárult a bahreini tesztsorozat |
Hamilton elsőségével zárult a bahreini tesztsorozat
2014.03.02. 19:49
A Mercedes brit versenyzője a hajrában vette át a vezetést az egész nap élen álló williamses Valtteri Bottastól. Rekord mennyiségű technikai hibával zárult a tesztszezon.
Lewis Hamilton 1 perc 33,278 másodperces köridővel bizonyult a leggyorsabbnak a rekord mennyiségű – szám szerint nyolc – piros zászlót hozó, végül meghosszabbított, így estébe hajló utolsó tesztnapon. Eredménye alig 0,02 másodperccel maradt el a Williams braziljának, Felipe Massának a tegnapi legjobbjától.
Az angol mögött Massa csapattársa, Valtteri Bottas zárt bő 0,7 másodperces hátránnyal, igaz, Hamilton szuperlágy szett abroncsaival ellentétben a lágy keveréken. A ferraris Fernando Alonso lett a harmadik szintén szuperlágy gumikon.
Az utolsó tesztnapon a várakozásoknak megfelelően nem sokat tétlenkedtek a csapatok az első órákban Alonso és Bottas váltotta egymást az élen. Előbb a finn vezette az eredménylistát, aztán a spanyol, majd a williamses tovább fokozta a tempót. A kétszeres világbajnok már korán hozta a csapattárs Kimi Räikkönen tegnapi egykörös tempóját, míg utóbbi egyelőre jóval elmaradt az FW36-os előző napi listavezető idejétől.
A délelőtt egyik legpozitívabb fejleménye minden bizonnyal Sebastian Vettel és a Red Bull biztató rajtja volt – a német bő három óra alatt 44 körig jutott a problémás RB10-essel. 45 perccel ebédidő előtt aztán mégis megint szomorú véget ért a történet, midőn a német, az első itteni teszt első napjához kísértetiesen hasonló módon, állóra fékezett kerekekkel kicsúszott a bukótérbe. Füstölgő autója miatt a nap során először lengették meg a piros zászlókat.
Ezúttal egyébiránt még a 2014-ben eddig szokásosnál is több műszaki hiba ütötte fel a fejét a mezőnyben. Hamilton Mercedesében például még a bokszutca nyitását megelőzően olajszivárgással egybekötött váltóproblémát diagnosztizáltak, ami miatt az angol csak néhány perccel a félórás ebédszünetet megelőzően tudott pályára hajtani. Jenson Button McLarenje darabjaira szedve állt a bakokon a délelőtt derekán, Alonso Ferrarija pedig lerobbant a garázsban. Rajtuk kívül szerencsétlenül járt Romain Grosjean is, aki eleve keveset futott délelőtt, amikor pedig néhány perccel ebédidő előtt végre kigördült a szahíri aszfaltcsíkra, a Lotus már a felvezető körén ismét kapitulált alatta.
Bottas leggyorsabb köre a reggeli órákban nem forgott veszélyben, így a Williams sorozatban második alkalommal vonulhatott a nap közepi „pihenőre” a legjobb idő birtokában.
Az ebédidőt követően csendesen kezdődött a délutáni gyakorlás. 45 perc elteltével csak Hamilton, Button, a caterhames Kobajasi Kamui, valamint a sauberes Esteban Gutiérrez gördült ki a garázsból a zöld jelzésre, és eleinte közülük is csak hárman futottak mért kört, mivel Button McLarenje közben a mai nap folyamán másodszor is megadta magát. A brit ezzel egész lavinát indított el…
Az iszonyúan „zaklatott” ütemben zajló délutánon nem sokkal később kigyulladt Grosjean Lotusa, egy órával később kilehelte a lelkét Nico Hülkenberg Force Indiájának a motorja, és szó szerint egy perccel az újraindítást követően a Ferrari is megállt Alonso alatt. A legnagyobb baj egyértelműen az enstone-i alakulatnál volt, mivel ők elképesztő módon sorozatban harmadszor is idő előtt kénytelenek voltak befejezni a körözést.
A többiek számára mindazonáltal kedvező fejlemény lehetett, hogy a tengernyi (addig a pontig szám szerint hat) piros zászló miatt 25 perccel meghosszabbították a napi programot.
További jó hír volt, hogy a korábban pihenőre ítélt versenyzők közül Vettel és a marussiás Max Chilton is visszatérhetett a pályára az utolsó órákban várt tűzijátékra.
Ezt Bottas nyitotta egy bő egy másodperces javulással – csak hogy aztán az eddig roppant megbízható Williams-Mercedes egy motorhiba következtében megálljon a célegyenesben. A zöld zászlókat követően Hamilton vette át a főszerepet; a mercedeses 0,02 másodpercre megközelítette Massa tegnapi legjobbját, egyben átvette a vezetést a mai tabellán.
Alonso is gyorsult valamelyest, ám nagyjából fél órával az eltolt leintés előtt az élen véget is értek az izgalmak, nem javítottak tovább az időkön – eddigre a többség egyszerűen vagy végzett az egykörös tempót kereső programjával (Mercedes, Ferrari, Toro Rosso), vagy lerobbant és befejezte a körözést (Williams, Sauber, McLaren, Lotus, Caterham), vagy mindkettő (Force India). A két kakukktojás csapat, a Red Bull és a Marussia versenyzői, Vettel és Chilton az utolsó pillanatokban még javítottak néhány helyet a hátsó régiókban, és ezzel zárult a 2014-es Forma–1-es tesztsorozat.
Mindössze szűk két hét maradt már csupán hátra az évadnyitó Ausztrál Nagydíj eseményeiig, amelyeket március 14-e és 16-a között rendeznek Melbourne-ben.
A bahreini teszt negyedik napjának végeredménye
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Kör |
1. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:33,278 mp |
69 |
2. |
Valtteri Bottas |
Williams |
1:33,987 mp |
108 |
3. |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:34,280 mp |
74 |
4. |
Nico Hülkenberg |
Force India |
1:35,577 mp |
74 |
5. |
Jean-Éric Vergne |
Toro Rosso |
1:35,701 mp |
74 |
6. |
Adrian Sutil |
Sauber |
1:36,467 mp |
91 |
7. |
Max Chilton |
Marussia |
1:36,835 mp |
61 |
8. |
Esteban Gutiérrez |
Sauber |
1:37,303 mp |
86 |
9. |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:37,468 mp |
77 |
10. |
Jenson Button |
McLaren |
1:38,111 mp |
22 |
11. |
Kobajasi Kamui |
Caterham |
1:38,391 mp |
106 |
12. |
Romain Grosjean |
Lotus |
1:39,302 mp |
32 |
|