Hírek>> : Massáé a harmadik nap – Rosberg és Räikkönen előtt |
Massáé a harmadik nap – Rosberg és Räikkönen előtt
2014.03.01. 19:51
Felipe Massa kevesebb mint 0,3 másodperccel verte Nico Rosberget, amint a Williams és a Mercedes versenyzője egymásra licitálva gyorsult fel a tesztnap zárásához közeledve. Közben újabb mélypontot ért el a Red Bull és a Lotus felkészülése.
A Williams újonnan igazolt brazil versenyzője végül még Rosberg múlt heti legjobbját is megjavítva, 1:33,258-as idővel nyerte a harmadik napot, kicentizve az első helyet a mercedeses pilóta előtt egy szokatlanul intenzív utolsó pillanatokban lezajlott adok-kapok során. Mögöttük távoli harmadikként a ferraris Kimi Räikkönen zárt.
A Red Bullban a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel kétszeri próbálkozásból összesen alig fél körig jutott (!), a Lotust pedig előbb egy váltó-, majd egy ERS-hiba kötötte gúzsba.
A teszt harmadik napja sokkal rázósabban kezdődött, mint az ezt megelőző: gyakorlatilag egyik „nagycsapat” sem tudta időben megkezdeni a körözést.
A Mercedesnél elővigyázatosságból motort cseréltek - az előző az első bahreini teszt eleje óta szolgálatban volt, és nagyjából annyit futott, amennyit az új, egy szezonban maximum öt erőforrás használatát lehetővé tévő szabály alapján futnia kellett (közel 3000 kilométert).
A Lotusnál még mindig a tegnap délután kigyulladt autót javították, a McLarennél felfedeztek egy kisebb hibát, és bár nem mondták, de valószínűleg a Ferrarinál is ez volt a helyzet, mivel az autóba visszaülő Kimi Räikkönen alig néhány kört tett csak meg az első órákban.
Emellett „természetesen” a Red Bull sem indult útnak azonnal, illetve amikor megtette, azonnal megállt a pálya hátsó részén, aminek következtében ma először a piros zászlók is előkerültek. A csapat az éjszaka folyamán beérkezett új alkatrészeket szerelte fel a kocsira, amelyeket még a szokásosnál is agresszívebben takaró csapattagok igyekeztek elrejteni a kíváncsi tekintetek elől, amikor az RB10-est visszavitték a bokszutcába.
Az érdemi munkát tehát délelőtt inkább a közép- és a tegnapi jó napjuk után megint a kiscsapatok végezték. A tabella élére a továbbra is roppant megbízható Williams-Mercedesszel köröző Felipe Massa került, de nagyon aktívnak mutatkozott a teszt eddigi mindkét napját az első helyen záró Force India is, ahol Nico Hülkenberg váltotta Sergio Pérezt. Meglepetésre az első négy óra nagy részében az eddig csetlő-botló Marussia autójának neve mellett szerepelt a legtöbb megtett kör – az MR03-asban ma Jules Bianchi ül a volánnál.
Bár a délelőtt vége felé a McLaren már kétszámjegyű kör erejéig is a pályára tudta vinni az autóját, az élen a sorrend már nem változott az ebédidőig, így ezúttal Massa és a Williams várhatta a legkedvezőbb pozícióban az ebédszünetet. Néhány perccel az ideiglenes zárás előtt Bianchi alatt még megállt a Marussia, mire ismét meglengették a piros zászlót, a csapatok pedig pár perccel idő előtt abbahagyták a munkát.
A rövid szünetet követően már nem volt kegyelem, és a továbbra is potensnek tűnő McLarennel az újonc Kevin Magnussen rövidesen átvette a vezetést Massától. A második helyre nagyjából ezzel egy időben Räikkönen zárkózott fel, Nico Hülkenberg pedig a Force India számára egyre fantasztikusabban alakuló harmadik tesztnek immár a harmadik versenyszimulációját pumpálta bele a VJM07-es modellbe.
Épp Räikkönen is csatlakozott volna hozzá saját maga várva várt első hasonló programjára, amikor Romain Grosjean kapitulált az egyébként ma is betegeskedő Lotusszal (mindössze 28 kört teljesített ezt megelőzően). A kényszerűen megszakított körözés miatt mind a Ferrari, mind a Force India visszatért a bokszutcába.
A finn világbajnokot ezzel együtt nem lehetett eltántorítani, és kevesebb mint két órával a kockás zászló előtt ismét megpróbálkozott egy versenyszimulációval.
Időközben kiderült, hogy a Lotus számára újfent korábban véget ér a körözés, mint a többiek számára. Az enstone-iak autóján kívül hosszú ideig a garázsok kényszerű foglya maradt még ma délután Sebastian Vettel (aki a kora reggeli próbálkozása után többet már nem is mutatkozott), Adrian Sutil (szintén) és az ebédszünet előtt parkolópályára álló Jules Bianchi is.
Miután ez volt az utolsó előtti tesztnap, sok versenyző számára egyben ez volt a végső lehetőség is arra, hogy megtapasztalják az új technika határait. Ennek megfelelően az utolsó egy órában záporozni kezdtek az egyéni legjobb köridők.
Előbb a fiatal orosz újonc Danyiil Kvjat vette át a vezetést a Toro Rosso-Renault-val, majd jött Felipe Massa, hogy visszatérjen az élre, ám őt meg rövidesen Nico Rosberg ütötte el az első helytől, több mint egy másodpercet javítva a brazil idején, és 1 perc 33 másodperces körével megközelítve az első teszten futott legjobbját.
Némi meglepetésre ezzel még mindig nem volt vége, és a Mercedes németjének „uralma” is tiszavirág-életűnek bizonyult: Massa – immár valóban megjavítva az első itteni teszten futott leggyorsabb kört – 1 perc 33,258 másodperc alatt ért körbe a szahíri aszfaltcsíkon. Mi több, Rosberg még erre is válaszolt volna, de kifutott az időből…
A végén még Kimi Räikkönen is visszatért egy könnyű kocsis körre, ám csalódást keltő módon több mint két másodperccel kikapott a fenti párostól. Egyéni legjobbakat futott rajtuk kívül Kvjat, Bianchi és a caterhames Marcus Ericsson is.
Hasonló tűzijátékra lehet számítani holnap délután, a 2014-es Forma–1-es előszezon utolsó tesztnapjának végén is.
A bahreini teszt harmadik napjának végeredménye
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Kör |
1. |
Felipe Massa |
Williams |
1:33,258 mp |
99 |
2. |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:33,484 mp |
103 |
3. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:35,426 mp |
87 |
4. |
Kevin Magnussen |
McLaren |
1:35,894 mp |
88 |
5. |
Danyiil Kvjat |
Toro Rosso |
1:36,113 mp |
81 |
6. |
Nico Hülkenberg |
Force India |
1:36,205 mp |
115 |
7. |
Jules Bianchi |
Marussia |
1:37,087 mp |
78 |
8. |
Marcus Ericsson |
Caterham |
1:38,083 mp |
117 |
9. |
Romain Grosjean |
Lotus |
1:42,166 mp |
33 |
10. |
Adrian Sutil |
Sauber |
idő nélkül |
1 |
11. |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
idő nélkül |
1 |
|