Hírek>> : Pérezé a nyitónap Bahreinben – a Red Bull és a Lotus újabb gondjai |
Pérezé a nyitónap Bahreinben – a Red Bull és a Lotus újabb gondjai
2014.02.27. 20:24
A Force Indiás Sergio Pérez délelőtti legjobb idején nem tudott javítani a délután főleg hosszú etapokat futó mezőny. Valtteri Bottas kiemelkedően sok 128 kört teljesített a Williamsszel.
A Force India mexikói tehetségének elsőségével a csapat az elsőhöz hasonlóan a második bahreini tesztet is az élen nyitotta – múlt héten Nico Hülkenberggel az autóban követték el a fegyvertényt. Ugyanakkor Pérez egy 1:35,290 másodperces idővel zárt az élen, ami bő két másodperccel elmaradt a mercedeses Nico Rosberg által az előző teszten futott etalontól, ráadásul a mai győztes – Rosberggel ellentétben – szuperlágy abroncsokat használt a kérdéses körén.
A tesztsorozat két eddigi legjobb eredményeket elérő csapata, a Mercedes és a McLaren egyáltalán nem a gyorskörökre, sokkal inkább – többedmagukkal – hosszú etapokra összpontosítottak.
Már-már hagyományos módon a tesztszezon kilencedik napját sem úszta meg a mezőny gyors piros zászló nélkül – ezúttal Kobajasi Kamui Caterhamje parkolt le a pályán, amikor még alig 45 perce volt csak nyitva a bokszutca.
Az érdemi körözés nem sokkal ezután kezdődött – bő másfél óra alatt mind a tizenegy autó tiszteletét tette az aszfalton – és némileg meglepő módon Daniel Ricciardo volt az egyik, aki eleinte vitte a prímet a Red Bull-lal. Az ausztrál csapata idei formájához képest szokatlanul sok időt töltött a tabella élén, mielőtt Rosberg első próbálkozásra letessékelte onnan. Bő fél órával később érkezett Pérez a Force India-Mercedesszel, aki pedig Rosberget váltotta az első helyen. Megjegyzendő, hogy ezek az időeredmények még másodpercekkel elmaradtak a múlt heti itteni teszt végén regisztrált legjobbaktól.
Nem tétlenkedtek az istállók a megtett körök tekintetében sem, hiszen hárman, köztük Ricciardo, is, 20 kör közelében futottak mindössze két óra elteltével. A legszorgalmasabbnak ezen a délelőttön is a Mercedes bizonyult Rosberggel – a német több mint 60 kört teljesített.
A technika ördöge ma reggel úgy látszik, hogy a Caterhamen kívül a Lotusszal babrált még ki, mindkét kocsi indokolatlanul hosszan várakozott a garázsokban a délelőtt folyamán, megnehezítve ezzel szolgálatban levő versenyzőik – Kobajasi Kamui, illetve a Lotusnál Pastor Maldonado – munkáját. A lotusosok később elárulták, hogy szoftvert kellett frissíteniük az E22-es modell rendszerein, és bár Maldonado szűk másfél órás várakozás után végül kihajthatott a pályára, alig pár körrel később már magán az aszfaltcsíkon állt meg alatta az autó ezúttal a kipufogó meghibásodása okán.
Az ebédszünet előtt közvetlenül még Pérez és Rosberg is javított a legjobb idején, de megmaradt köztük a korábbi sorrend az 1-2. helyen.
Később kiderült, hogy Kimi Räikkönen és a Ferrari számára sem alakult zökkenőmentesen a délelőtt, hiszen a finn bő négy órás vesztegelés után folytathatta csak a munkát helyi idő szerint fél háromkor. Nagyjából ugyanekkor állt meg az amúgy is hányattatott előszezont futó Toro Rosso autója a fiatal orosz újonc Danyiil Kvjat alatt, aki ezt követően már végig a garázs mélyén maradt. Hasonlóan járt végül Maldonado, aki szintén egyáltalán nem körözött délután, illetőleg Ricciardo is, akinek autójában állítólag folyamatosan túlmelegedett az energia-visszanyerő rendszer, amint az ausztrál komolyabb sebességre kapcsolt.
Mindeközben a későn kezdő Räikkönen kivételével a többiek közül sokan – Pérez, a williamses Valtteri Bottas, a McLaren újonca Kevin Magnussen, valamint Adrian Sutil a Sauberrel –megfutották végre idei első versenyszimulációjukat, mások pedig (például Rosberg) a rajtokat és a bokszkiállásokat gyakorolták. Maga Räikkönen szinte egyedüliként még gyorskörökre kihegyezett rövid etapokat teljesített, minek következtében azon kevesek közé tartozott, akik ebben az időszakban képesek voltak javítani a legjobb idejükön. Rajta kívül ez a leintés felé közeledve csak Bottasnak sikerült.
Sergio Pérez délelőtti, szuperlágy keveréken futott legjobb ideje végül egész nap nem talált legyőzőre, így a mexikói ezzel az első hellyel csapattársa Nico Hülkenberg nyomdokai lépett, aki az első bahreini gyakorlás nyitónapját zárta az élen. A legtöbb kört futó versenyző személye azonban változott a délelőttihez képest: az egész autózást figyelembe véve Valtteri Bottas egészen lenyűgöző mennyiségű 128 kört teljesített a Williams-Mercedesszel.
Räikkönen egyébként sorozatban másodszor okozott piros zászlót a körözés utolsó perceiben: ezúttal alig két perccel a kockás zászlót megelőzően egyszerűen megállt alatta a Ferrari.
Az előszezon utolsó tesztjére mind a négy napon meghosszabbították a napi körözést helyi idő szerint délután fél hatig – ez közép-európai idő szerint 15:30-at jelent. Ezzel párhuzamosan beiktattak viszont egy fél órás ebédszünetet, helyi idő szerint délután egytől, ami Magyarországon 11:00-kor kezdődik.
A bahreini teszt első napjának végeredménye
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Kör |
1. |
Sergio Pérez |
Force India |
1:35,290 mp |
105 |
2. |
Valtteri Bottas |
Williams |
1:36,184 mp |
128 |
3. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:36,432 mp |
54 |
4. |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:36,624 mp |
89 |
5. |
Adrian Sutil |
Sauber |
1:37,700 mp |
89 |
6. |
Kevin Magnussen |
McLaren |
1:37,825 mp |
109 |
7. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull |
1:37,908 mp |
39 |
8. |
Max Chilton |
Marussia |
1:38,610 mp |
44 |
9. |
Danyiil Kvjat |
Toro Rosso |
1:39,242 mp |
56 |
10. |
Pastor Maldonado |
Lotus |
1:40,599 mp |
31 |
11. |
Kobajasi Kamui |
Caterham |
1:42,285 mp |
19 |
|