A Lotus a Renault-szoftver miatt szenved, de a technikai igazgató nem aggódik, mert a V6-os jó erőben van, csak a megfelelő vezérlés kell. A francia erőforráscsomag négy csapat munkáját hátráltatja, és még egyik ügyfél autója sem futott versenyszimulációt. Az AMuS a Mercedes-McLaren-Williams-Ferrari sorrendet állította fel, mindezt a szimulációk alapján. A Scuderia nagy kérdés, mivel még nem mutatták meg, mire képesek. A lap szerint a Mercedes 9 tizeddel gyorsabb a McLarennél azonos gumikon, ugyanannyi üzemanyaggal.
Az időmérő és a verseny közötti egyensúlyozás nagyon érdekes lesz. A paddockban mindenki osztja a véleményt, hogy a kettő sokkal inkább el fog térni egymástól, mint eddig. A jó leszorítóerő azzal jár, hogy nő a légellenállás, azaz a fogyasztás is. “Amelyik autó a legjobb az időmérőn, az nem feltétlenül nyeri meg a futamot is. Utóbbin a fogyasztás határozza meg a tempót.”
Mivel a Mercedes-táborban azonosak a motorok és azok beállítása, az aerodinamikai hatékonyság fog dönteni, jegyzi meg a lap. Ezzel ellentétben a Ferrari és a Renault intelligens spórolási stratégiával tudja jóvátenni, ami hiányzik egy körön.
Gerhard Berger múlt héten a pálya mellett állva figyelte meg az eseményeket, és érdekes jelenségre hívta fel a figyelmet. “A Mercedes esetében szokatlanul finom az átmenet az egyes sebességi fokozatok között”- idézte az AMuS Bergert. “A Ferrarinál váltás, totális csend, majd ismét. Röviddel a kanyar előtt a hátsó kerekek állva maradnak.”
Massa hasonlóról számolt be, ami azt is jelentheti, a Ferrari lekapcsolja a motort a fékezések alatt. “Ha a pálya szélén állsz, olyan érzésed van, mintha a Ferrari lekapcsolná a motort a fékezési zónákban. Az első leváltás után egy ideig semmit sem hallasz. A Mercedes esetében a versenyzők minden fokozatot végigváltnak. Ez tisztán hallod”- mondta a Williams versenyzője.