“Azzal a céllal érkeztünk meg Sakhirba, hogy szünet nélkül menjünk végig azon a hosszú listán, melyet ki kell pipálnunk”- mondta Allison. “Maximalizálni akartuk a pályán töltött időt, és metodikusan dolgozni, hogy készen álljunk Melbourne-re. Azt kell mondanom, a harmadik délelőtt kivételével pontosan így tettünk”- jegyezte meg optimistán.
A csapat rengeteget dolgozott az F14T-n. “Hangoltuk az új brake-by-wire rendszert, és arról is tanultunk, hogyan hozzuk ki a legjobbat a kuplungból. Részletesen elmerültünk abban, hogyan egyensúlyozzunk a hűtőfolyadékok hőmérsékletével – ez kulcsfontosságú része az idei szabályoknak. Mindezek mellett elkezdtük fokozatosan kiszélesíteni az Energia-visszanyerő Rendszer (ERS) működési tartományát. Képesek voltunk arra is, hogy elkezdjük megérteni az autó kezelhetőségét és annak karakterisztikáját, és arra is, hogy elkezdjük a tanulást azon a téren, a beállítások mely paramétereire reagálnak az abroncsok. Fontos része lesz a programnak az elkövetkező négy napban az, hogy folytassuk ezt a munkát Bahreinben”- jelentette ki a szakember.
A megbízhatóságon már nagyon sokat dolgoztak, és ez a továbbiakban is így lesz, de mellette szerepet kap a teljesítmény is – azaz jöhetnek az egykörös etapok, a csúcsra járatás.
“Az elkövetkező négy nap alatt a program részeként úgy fogjuk üzemeltetni az autót, hogy az már közelebb lesz ahhoz, ahogy a futamokon is tesszük majd. Ez felbecsülhetetlen értékű gyakorlást biztosít a versenyzőknek, illetve teljes terhelésnek teszi ki az autót és annak rendszereit – olyannak, ami a szezon alatt vár majd rá”- zárta.