“Az autók annyira komplikáltak; eltart egy ideig, mire hozzáférsz és megtalálod a problémát”- mondta Fry az Autosportnak.
“Nehezebb eljutni a kicserélendő alkatrészekig, mint kicserélni azokat. Szerintem egy kicsit meg is szoktuk, amivel eddig rendelkeztünk. Úgy gondolom, fele annyi időt igényeltek volna azok a dolgok, amik most hátráltattak és négy órán keresztül dolgoztunk velük”- mondta a szakember.
Szerinte a hosszúra nyúló szerelési idő miatt tűnik úgy, hogy nagy problémák vannak a megbízhatóság terén. “Amint egyszer működik az autó, akkor már többen is bizonyították, hogy azok elég megbízhatóak is”- reagálta.
“Amikor nincs fent a motorborítás az autón, láthatod, mennyire komplex valójában”- ezt már John Booth, a Marussia csapatfőnöke mondta. “Nehéz bármihez is hozzáférni, és másik három-négy dolgot is ki kell venni, hogy kivehesd, amit valóban ki szeretnél venni. Ezek a követelmények a felépítésre és ‘csomagolásra’ vonatkozóan.”
A Marussiának motort kellett cserélnie a héten, ami az egész napjukat tönkretette pénteken. “Kevesebb idő kell majd a motorcseréhez, de nem lesz olyan gyors, mint a régi Cosworth-szal. Mivel kevés tartalékkal rendelkezünk, nincs egy kész motorunk itt, és egy motor teljes felkészítése tízszer tovább tart, mint kicserélni azt. Amikor eljutunk majd Melbourne-be, lesznek felkészített motorjaink, melyek készen állnak a beszerelésre. Ugyanakkor, ha elektromos hiba lép fel a motorban, akkor az késhegyre menő küzdelem lesz.”