Hírek>> : Rosberg elsőségével zárult a bahreini teszthét |
Rosberg elsőségével zárult a bahreini teszthét
2014.02.22. 20:42
Nico Rosberg lemásolta Lewis Hamilton tegnapi mutatványát és már kora délelőtt olyan kört futott a Mercedesszel, amely az egész hátralevő időben etalon maradt. Kimi Räikkönen az utolsó percben összetörte a Ferrarit.
Nico Rosberg 1 perc 33,283 másodperc alatt ért körbe az 5,4 kilométeres szahíri pályán, amely az egész első bahreini teszt leggyorsabb körének bizonyult. A háromszoros futamgyőztes ehhez lágy keverékű abroncsokat használt. A német ezen felül délután sikeresen teljesítette a csapat idei második teljes versenyszimulációját is.
A teszt – szó szerinti – csattanójaként a Ferrari 2007-es világbajnoka, Kimi Räikkönen az utolsó percben összetörte az autóját. A finn valószínűleg kipördült és nekiment a falnak a 4-es kanyar kijáratánál.
A negyedik nap elején az előző reggelek után szinte már menetrendszerűen érkezett a gyors piros zászló, ezúttal Marcus Ericsson Caterhamje miatt. A fiatal svéd újonc eleve nem is volt része csapata szombati programjának; az istállónál menet közben döntöttek úgy, hogy az utolsó napon megosztják a versenyzői feladatokat a két pilótájuk, Ericsson és Kobajasi Kamui között.
Változtatott a tesztbeosztásán a Williams-csapat is, ahol a frissen szerződtetett brazil Felipe Nasr teszt- és harmadik számú pilótát ültették be a honfitárs Felipe Massa helyett az utolsó napra, hogy ismerkedjen az FW36-os modellel.
Amint végre beindult az igazi körözés, Rosberg máris az élre állt, majd – a második helyre kerülő Jenson Buttonnel ellentétben lágy keverékű abroncsokon – tovább faragott a legjobbjain. Ezen a délelőttön a mezőny többi része is hasonló programon volt, többnyire rövid etapokat futottak – a McLaren volt a legszorgalmasabb több mint 30 megtett körrel – a Mercedes és a Force India pedig versenyszimulációt, illetőleg hosszú etapokat tervezett délutánra. A tegnap beharangozott kisebb (másfél órás) késéssel ugyan, de a Lotusnak is sikerült időben pályára vinnie az E22-es modelljét, igaz eleinte csak egyetlen kivezető kör erejéig.
A délelőtti autózást még két piros zászló korlátozta, az egyik Nico Rosberg lefulladt autója, a másik pedig a Sergio Pérez alatt megálló Force India miatt került elő.
Néhány versenyző és csapata viszont náluk is nagyobb bajba került – Daniel Ricciardo és a Red Bull ezúttal is köztük volt. Az energiaital-gyárosok ugyan elhárították a tegnap felbukkanó mechanikai problémát, ezúttal azonban állítólag motorhiba hátráltatta őket. Délelőtt egyáltalán nem futott kört a Marussia, ahol Jules Bianchi, illetve a Sauber, ahol Adrian Sutil volt szolgálatban. Bianchi autójában motort kellett cserélni, Sutil esetében viszont az egész kasztnit kicserélték, miután felfedeztek egy konstrukciós hibát a vázon. Mindkét kocsi csak szűk két órával a leintés előtt hajthatott először a pályára.
Miközben a mezőny nagy része harapnivaló után nézett, Nico Rosberg kora délután belekezdett a jerezi után idei második teljes versenytávos versenyszimulációjába. Programját egy talán saját maga által kiütött bója visszahelyezésének idejére belengetett piros zászlók zavarták csak meg ideiglenesen, Mercedese egyébként bírta a gyűrődést. Pozitívum, hogy Pastor Maldonado az újabb döcögős reggel után ezúttal aránylag zavartalanul folytathatta a Lotus bevallottan továbbra is főleg rendszerellenőrzéseket tartalmazó programját.
Sokan délután sem voltak ilyen szerencsések. A Force India például idő előtt kezdhetett csomagolni, miután nem tudták elég gyorsan megjavítani a Pérez kocsiján délelőtt elromlott sebességváltót. Hasonlóképpen híre-hamva nem volt a nap nagy részében a Marcus Ericsson alatt reggel lerobbanó Caterhamnek, ahogy Daniel Ricciardo is gyakorlatilag egész nap a garázsban üldögélt, eltekintve attól a 15 körtől, amelynek a többségét dél körül sikerült az RB10-esbe pumpálni.
A végén Rosberget sem kerülték el a problémák, mivel bő egy órával a teszt zárása előtt ismét megállt alatta az autója – és a reggeli esettel ellentétben ezúttal nem lefulladás, hanem komolyabb probléma merült fel. Olyannyira, hogy a csapat be is jelentette: ki sem jönnek a hátralevő időre.
A még délelőtt megfutott leggyorsabb körénél azonban senki nem tudott már jobbat futni, így ismét – Jerezzel együtt és összesen nyolcból sorozatban hetedszer – Mercedes-motoros kocsi bizonyult a leggyorsabbnak a körözés során.
Már csupán négy további tesztnap áll a versenyzők és a csapatok rendelkezésére, hogy javítsanak a teljesítményükön az évadnyitó Ausztrál Nagydíjat megelőzően, ezekre a tervek szerint jövő héten február 27-e és március 2-a között kerül majd sor, ugyanitt, Bahreinben.
A bahreini teszt negyedik napjának végeredménye
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Kör |
1. |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:33,283 mp |
89 |
2. |
Jenson Button |
McLaren |
1:34,957 mp |
66 |
3. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:36,718 mp |
81 |
4. |
Felipe Nasr |
Williams |
1:37,569 mp |
87 |
5. |
Pastor Maldonado |
Lotus |
1:38,707 mp |
59 |
6. |
Sergio Pérez |
Force India |
1:39,258 mp |
19 |
7. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull |
1:39,837 mp |
15 |
8. |
Jean-Éric Vergne |
Toro Rosso |
1:40,472 mp |
19 |
9. |
Kobajasi Kamui |
Caterham |
1:43,027 mp |
17 |
10. |
Marcus Ericsson |
Caterham |
1:45,094 mp |
4 |
11. |
Adrian Sutil |
Sauber |
idő nélkül |
7 |
12. |
Jules Bianchi |
Marussia |
idő nélkül |
4 |
|