Hírek>> : Hamilton délután is az élen maradt |
Hamilton délután is az élen maradt
2014.02.21. 20:08
A 2008-as világbajnok délelőtt megfutott idejével nem bírtak a többiek. A legtöbb kört ezúttal Jenson Button teljesítette a McLarenben.
Lewis Hamilton reggeli legjobbját Button is csak megközelíteni tudta a nap hátralevő részében, megjavítani nem. A Mercedes háza táján sem volt azonban minden rendben, hiszen Hamilton napi futásteljesítményét alig 45 körre korlátozta a W05-ös modell egy kisebb hidraulikus problémája.
Mclarenes honfitársa, Jenson Button nem szenvedett megbízhatósági gondoktól és 100 kör felett futva a nap legaktívabb versenyzőjének bizonyult. Ezt a címet bizonyos értelemben a Williams-szerelőknek is adományozhatjuk, akik szinte egész nap a kerékcseréket gyakorolták a bokszban.
Reggel ezúttal álmosan indult a körözés a pályán; a nagycsapatok ki sem dugták – egyébként jellegzetes – orraikat a gyakorlás első bő fél órájában. Az eseménytelenséget ekkor a marussiás Max Chilton törte meg, aki alatt megadta magát az autó a 4-es kanyarban, imigyen kikényszerítve a nap első piros zászlós periódusát.
Még a spanyolországiaknál eleve lassabban dolgozó bahreini pályamunkások tempójához képest is szokatlanul sok időnek, újabb szűk fél órának kellett eltelnie, mire ismét kinyitották a bokszutcát – ekkor viszont már megjelentek a nagyágyúk is, midőn a Mercedesbe egy nap pihenő után visszaülő Hamilton és az idei McLarent Szahírban első ízben kipróbáló Button az eredménylista első két helyére katapultálta magát.
Érdekes módon Valtteri Bottas délelőtt anélkül volt a legszorgalmasabb a pályán a Williamsben a maga 33 körével, hogy mért időt futott volna – a csapatnál minden kör végén a már említett bokszkiállásokat gyakorolták. Sokáig szintén idő nélkül, ráadásul futásteljesítmény nélkül állt a Force India is, ahol egy akkumulátorhiba szűk két órán át hátráltatta Sergio Pérez munkáját.
Hamilton eközben szélvészgyors tempóra kapcsolt, alig két óra alatt megjavította az újonc Kevin Magnussen tegnapi (és a teszt addigi) legjobb idejét, és a délelőtti órák nagy részére több mint 3,5 másodperccel elhúzott a többiektől.
A nap délutánjának kezdetén aztán kiderült, hogy Ferrarinak és a Lotusnak is megbízhatósági problémái akadtak. Kimi Räikkönent, aki az utolsó két napra átvette a Ferrari volánját csapattársától, Fernando Alonsótól, állítólag telemetriai problémák akadályozták, a rákolló-orrú Lotusban pedig Pastor Maldonado maradt sokáig a garázsban, majd amikor kora délután végre kihajtott a pályára, azonnal meg is adta magát alatta a technika. A venezuelai egyébiránt Romain Grosjeant váltotta az enstone-iaknál.
A zöld zászlót követően Buttonnek végre sikerült egy másodpercen belülre kerülnie a Hamiltonhoz képest, ám ami fontosabb, hogy tizedre ugyanolyan kört futott, mint újonc mclarenes csapattársa, Kevin Magnussen a tegnapi nap folyamán (ugyanolyan gumikeveréken).
A délután fő attrakciói ettől függetlenül inkább a hosszú etapok voltak. Ilyenre vállalkozott Hamilton, a sauberes Esteban Gutiérrez, illetőleg Felipe Massa is, aki a tervezettől eltérően délutánra visszaülhetett a Williamsbe Bottas helyett – a brazil műszaki hiba miatt csak 4, a finn viszont 116 kört teljesített a maga első szahíri tesztnapján; a Williams vélhetően ezzel a döntéssel akarta kárpótolni az előbbit.
Helyi idő szerint nem sokkal 3 óra után előbb Räikkönen, majd Maldonado is végre visszatért a pályára – igaz, csak az előbbinek sikerült tartósan ott is maradnia, mivel a lotusos már az installációs körén ismét félreállt, és újabb szűk egy órába telt, mire ismét megjavították az autóját.
Az utolsó órában a megtankolt körök befejeztével ismét a rövid etapok kerültek középpontba, ám Hamilton délelőtti idejét már senki nem tudta felülmúlni. A legszorgalmasabban ekkor Pérez és a Caterham újonca, Marcus Ericsson próbálkozott – utóbbi ma szerencsésen, technikai hibáktól mentesen teljesítette az FIA-szuperlicensz megszerzéséhez szükséges 300 km-es távot.
Sok más istállóhoz hasonlóan a Red Bullnál is a második és a harmadik nap között váltotta egymást a két versenyző, és bár Sebastian Vettel tegnap 59 körig jutott, valamint Daniel Ricciardo délelőttje is produktívra sikeredett, délután már nem körözött a szahíri aszfaltcsíkon az RB10-es kódjelű kocsi. A csapat ebédidőben lelt rá egy mechanikai hibára, amelyet csak az egész autó szét- majd összeszerelésével lehetett orvosolni, ez pedig túlságosan hosszadalmas folyamatnak bizonyult. A fiatal ausztrál végül 28 kört teljesített ma.
Megjegyzendő még, hogy a Marussia egész nap képtelen volt megjavítani az autót a kora reggeli műszaki problémát követően, így az első nap szoftverhibájával és a második nap üzemanyagrendszerrel kapcsolatos gondjaival együtt eddig borzalmasan alakul számukra ez a teszt.
A bahreini teszt harmadik napjának végeredménye
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Kör |
1. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:34,263 mp |
67 |
2. |
Jenson Button |
McLaren |
1:34,976 mp |
103 |
3. |
Felipe Massa |
Williams |
1:37,066 mp |
60 |
4. |
Esteban Gutiérrez |
Sauber |
1:37,180 mp |
96 |
5. |
Sergio Pérez |
Force India |
1:37,367 mp |
57 |
6. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:37,476 mp |
44 |
7. |
Danyiil Kvjat |
Toro Rosso |
1:38,974 mp |
57 |
8. |
Pastor Maldonado |
Lotus |
1:39,642 mp |
26 |
9. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull |
1:40,781 mp |
28 |
10. |
Marcus Ericsson |
Caterham |
1:42,130 mp |
98 |
11. |
Max Chilton |
Marussia |
1:46,672 mp |
4 |
12. |
Valtteri Bottas |
Williams |
idő nélkül |
55 |
|